Sivu 8/46
Lähetetty: 18.11.2006 8:53
Kirjoittaja START
oisko muka turbo saabin pumppu
eikös se oo tankin sisäinen ja antaa painetta nii erkeleesti

Lähetetty: 18.11.2006 9:33
Kirjoittaja ralli lada
16v turbossa on erillinen siirto-pumppu ja semmonen pienen ämpärin kokonen säiliö ja tietääkseni 8v turboissakin on tankin sisällä tuo pumppu.
Lähetetty: 18.11.2006 14:42
Kirjoittaja mower
minkääslaisia noi bilteman sähköset bensapumput on? meinaan siis jos ostais ihan vaikka turbo saabin pumpun? maksaa 50 e
http://www.biltema.fi/osteri/data/taulu ... papump.pdf kaikkiin noihin autoihin löytyy pumppuja. hinnat on 35-49e
Lähetetty: 19.11.2006 19:27
Kirjoittaja Xorron
Ehkä tästä on ollut aiemminkin keskustelua, mutta oletteko käyttäneet ihan vakionokkaa vai jotain kireämpää versiota turbokoneissa?. Yleinen käsityshän on, että turbomoottori ei tarvitse vakionokkaa kireämpää "keppiä".
Onko jollain kokemuksia muunlaisesta nokasta?.
Vähän kiinnostaisi tietää nokan nousu ja asteet + käytetyt ahtopaineet, jos jollain on vaikka oikein dyno-faktaa.
Oma ajatukseni on, että ahtopaineet tulisi olemaan maltilliset 0,5-0,6. Noilla paineilla uskoisin nokalla olevan vielä suurempaa merkitystä, kuin pelattaessa yli kilon paineilla.
Lähetetty: 19.11.2006 22:33
Kirjoittaja mower
tietääkö kukaan noista bilteman pumpuista? eli onko toi saabin 16v turbo koneen pumppu ihan käypä turbo ladaan?
Lähetetty: 20.11.2006 0:41
Kirjoittaja noose01
mower kirjoitti:tietääkö kukaan noista bilteman pumpuista? eli onko toi saabin 16v turbo koneen pumppu ihan käypä turbo ladaan?
Luulis ainakin riittävän tuoton. Jos kerta vakio pumppu riittäa yli 1½ bar paineilla saappaassa

Lähetetty: 20.11.2006 2:33
Kirjoittaja 99
Kyllä käy tuo pumppu,tavallisen 8v ruiskun pumppukin käy.
myytävänä puolella olisi tarjolla täydellinen ruisku sarja.
Lähetetty: 22.11.2006 22:26
Kirjoittaja mower
nyt tuli lotuksen ahtojen mukaan säätyvä paineensäädinki. elikkäs kuinkas kaikki ne letkut liitetään siihen.? tai siis mikä mihinki
Lähetetty: 23.11.2006 7:27
Kirjoittaja pappa- igor
mower kirjoitti:nyt tuli lotuksen ahtojen mukaan säätyvä paineensäädinki. elikkäs kuinkas kaikki ne letkut liitetään siihen.? tai siis mikä mihinki
alapuolelle paluu, yläpuolelle ahtopaine ja siihen missä on yks/kaks lähtöö rinnakkain siitä letku/letkut kaasarille/kaasareille ja niiden vastakkeiselle puolelle pumpun paine

Lähetetty: 23.11.2006 18:22
Kirjoittaja tornilada
kävin tommosta 16v 900i saapin pumppua kyselemäs biltemasta nii varmaa muute iha passeli pumppu mutta siihe lähtö päähä tarttee sitte semmose banjoliittime ku se bensa tulee siittä lähdöstä niinku sivuilta eikä päästä...ja motonetissä oli tilaustavarana kahta mallia ruiskun yleismallin pumppua 77€ ja 88€ että ne varmaa piisaa kumpiki tommosee turpotynssii...
Lähetetty: 23.11.2006 22:18
Kirjoittaja mower
tornilada kirjoitti:kävin tommosta 16v 900i saapin pumppua kyselemäs biltemasta nii varmaa muute iha passeli pumppu mutta siihe lähtö päähä tarttee sitte semmose banjoliittime ku se bensa tulee siittä lähdöstä niinku sivuilta eikä päästä...ja motonetissä oli tilaustavarana kahta mallia ruiskun yleismallin pumppua 77€ ja 88€ että ne varmaa piisaa kumpiki tommosee turpotynssii...
mitä sillä saabin pumpulla oli hintaa? ja siis saako sen ladaan laitettua jos tekee sen sillä banjopultti systeemillä?
Lähetetty: 24.11.2006 8:45
Kirjoittaja blan lada
onko kellään kokemuksia semmosesta että on laitettu turbo imu puolelle. kuvatkin olis mukavia. ja onko kukkaan saanu toimimaan...
Lähetetty: 24.11.2006 21:48
Kirjoittaja ralli lada
jos meinaat että kaasarin on turbon imupuolella, niin tuossa pihassa on kyllä yksi semmonen. ja toimii hienosti.
Lähetetty: 25.11.2006 10:02
Kirjoittaja blan lada
juuri niin. onko kuvia ja oliko ongelmia asentaessa
Lähetetty: 25.11.2006 10:58
Kirjoittaja START
viritys ja modifiointi osion "turbo lähti käyntiin" käsittelee tuota kyseistä ladaa. kuvat hävisivät ladagalleriasta, mutta laitamme illalla uusia.