Sivu 8/17

Lähetetty: 4.1.2007 21:17
Kirjoittaja START
do diii
nyt se lada rupes ahtaankin
vika löytyi yllätys yllätys hukkaportista joka pysyi auki :wink: :roll:
viimeisimmän säädön aikana oltiin käännetty turbon pesiä vähän että ahtoputket osuisivat kohdalleen paremmin
no siinä samassa hukkaportin kellon asento muuttui ja väänsi hukka portin jatkuvasti auki
no asian korjaamisen jälkeen huomasimme että tanko ei ylettäisi kyseisestä asennosta hukkaportin vivulle asti kunnolla
nyt tangonsäätö on tapissaan mutta ahtoja ottaa vain 0,3bar

mitenköhän tuota pitäisi modifioida kun ei viitsisi ruveta vetään ahtoputkia uusiksi
kellon jalustaa vai tuota tankoa :?: vai jotain ihan muuta
jos jatkaisi tankoa kierretangolla :?:
kellon jalustan muokkaaminen tuntuisi työläämmältä

jos joku viisas viitsisi valaista tyhmää :oops:

Lähetetty: 4.1.2007 21:42
Kirjoittaja START
niin juu ja se "uusi" laatikko meinaa reistata ihan kunnolla
kakkonen ei pysy päällä muuta kuin väkisin päällä pitämällä
eli jos ei pidä vaihdekepistä kiinni se hyppää aina vapaalle :(

oltas laatikon vaihtoonkin jo ruvettu jos olis ollut yksikin varalaatikko vielä ehjänä :cry:

Lähetetty: 6.1.2007 18:57
Kirjoittaja ralli lada
hukkaportin tankoa jatkettu-> nyt riittää säätövara :wink:
nyt pihisee ja kulkee iloisesti, mutta tuolla rikkinäisellä laatikolla ei kyllä tehdä päätähuimaavia ajosuorituksia.

Lähetetty: 6.2.2007 19:11
Kirjoittaja ralli lada
jatketaanpa tätäkin välillä ettei ihan unohduksiin jää :wink:
eli nyt on lada saanut toimivan laatikon ja ensi testit jääradalla on otettu.
tosin kaasarin kalvo repesi heti alkuunsa.
mutta jos viikonloppuna pääsis jo kunnolla auraamaan rataa ja vaikka ajamaankin :?

Lähetetty: 10.2.2007 21:03
Kirjoittaja ralli lada
hyviä neuvoja kaivataan :shock:
mikä kumma tuossa on kun kannentiiviste antautuu erittän nopeasti?

taas vedet ja öljyt sekaisin, ja suorastaan valtaisa savutus tulee putkesta.
ei ajettu kun muutama kilometri ja ahtojakaan ei ole kuin aivan vähän.
sytty on erittäin myöhäsellä, mutta voisiko se käydä NIIN laihalla että noin pienestä kyrvähtää jokin??

Lähetetty: 10.2.2007 22:09
Kirjoittaja pappa- igor
ralli lada kirjoitti:hyviä neuvoja kaivataan :shock:
mikä kumma tuossa on kun kannentiiviste antautuu erittän nopeasti?

taas vedet ja öljyt sekaisin, ja suorastaan valtaisa savutus tulee putkesta.
ei ajettu kun muutama kilometri ja ahtojakaan ei ole kuin aivan vähän.
sytty on erittäin myöhäsellä, mutta voisiko se käydä NIIN laihalla että noin pienestä kyrvähtää jokin??
voi ja jos kone nakuttaa niin kannentiiviste palaa jo muutamassa minuutissa... kannattaisko hommata lambda ja seosmittari :?

Lähetetty: 10.2.2007 22:33
Kirjoittaja START
pappa- igor kirjoitti:
ralli lada kirjoitti:hyviä neuvoja kaivataan :shock:
mikä kumma tuossa on kun kannentiiviste antautuu erittän nopeasti?

taas vedet ja öljyt sekaisin, ja suorastaan valtaisa savutus tulee putkesta.
ei ajettu kun muutama kilometri ja ahtojakaan ei ole kuin aivan vähän.
sytty on erittäin myöhäsellä, mutta voisiko se käydä NIIN laihalla että noin pienestä kyrvähtää jokin??
voi ja jos kone nakuttaa niin kannentiiviste palaa jo muutamassa minuutissa... kannattaisko hommata lambda ja seosmittari :?
oishan se seos mittari ihan kätevä mutta on se aika kalliskin :( taas toisaalta jos joka ajokerran jälkeen joutuu kannentiivisteen vaihtaan niin vois tulla halvemmaks ja säästäis kyllä pitkälti hermojakin :roll:
mutta tuntu että kävi suorastaan rikkaalla että olisko se muka siinä :?:
oliskohan paha homma rakentaa evo47 ruiskulla ja turbolla
meinaan saabin ruisku olis tiedossa halvalla. tosin jos nyt sais edes tuollain toimimaan joskus

vika listaa muuten täydentää myös:
aika rajusti vuotava vaihdelaatikon öljypohja (tiiviste)
mutkalle runnottu perä luukku (luultiin että ladan perä luukkuun olis helppo murtautua avaimen katkettua)
sekä repsikan puolen ovi joka ei mene kiinni edes potkimalla (vika on varmaan saranoissa)
ihan niinkuin se leviäis käsiin :shock:

Lähetetty: 10.2.2007 23:48
Kirjoittaja 'aatee'
ralli lada kirjoitti:hyviä neuvoja kaivataan :shock:
mikä kumma tuossa on kun kannentiiviste antautuu erittän nopeasti?

taas vedet ja öljyt sekaisin, ja suorastaan valtaisa savutus tulee putkesta.
ei ajettu kun muutama kilometri ja ahtojakaan ei ole kuin aivan vähän.
sytty on erittäin myöhäsellä, mutta voisiko se käydä NIIN laihalla että noin pienestä kyrvähtää jokin??
vaparina ku ois ni en usko että olis tällästä säätämistä ja ois toimintavarmempi :wink:

Lähetetty: 10.2.2007 23:55
Kirjoittaja Jokari
'aatee' kirjoitti:
ralli lada kirjoitti:hyviä neuvoja kaivataan :shock:
mikä kumma tuossa on kun kannentiiviste antautuu erittän nopeasti?

taas vedet ja öljyt sekaisin, ja suorastaan valtaisa savutus tulee putkesta.
ei ajettu kun muutama kilometri ja ahtojakaan ei ole kuin aivan vähän.
sytty on erittäin myöhäsellä, mutta voisiko se käydä NIIN laihalla että noin pienestä kyrvähtää jokin??
vaparina ku ois ni en usko että olis tällästä säätämistä ja ois toimintavarmempi :wink:
Mitenkään ketään haukkumatta tai halventamatta, ei nämä ladistien 100€ budjetilla olevat turbokötökset päivää-kahta tai kolmea kauempaa läjässä kestä. Jos kestää niin senkin ajan surkeasti toimien kun siellä on joku vuotava atsteekkikaasari räkimässä laihaa seosta koneelle perseellään olevan sytkän kanssa.

Itselläni ei ole minkäänlaisia edellytyksiä tai osaamista rakentaa edes köyhintä mahdollista turbokonetta. Jos joskus suuressa hulluudessa alkaisi turboa väsäämään, niin rahasta ei silloin saisi jäädä kiinni.

Nimitys "kyläseppäturbo" on niin kuvaava nimi :D

Ei herneitä. Jatkakaa harjoituksia.

Lähetetty: 10.2.2007 23:59
Kirjoittaja 'aatee'
joo tuski halvalla budjetilla mitää turbotusta saa hyvää
mutta menestystä!! hyvä että joku jaksaa

Lähetetty: 11.2.2007 11:36
Kirjoittaja micco
START kirjoitti:oishan se seos mittari ihan kätevä mutta on se aika kalliskin :(
Halvin lambda-anturi maksaa kaupassa luokkaa 30 euroa ja ledinäytön rakentaa 20 eurolla. Jos ei halua moisiin törsätä niin hakee käytetyn anturin ja käyttää näyttönä yleismittaria jolloin seosmittarin kustannukset saattavat jäädä 0 euroon. Tämmöisellä kapeakaistamittarilla saa kyllä matalapaineturbon säädettyä tarpeeksi tarkkaan kohdalleen ettei paffit pala.

Lähetetty: 11.2.2007 14:26
Kirjoittaja ralli lada
joku voisi vinkata ohjeita tuohon 20e ledimittariin, kun tuo axtecin vakio lambda löytyy valmiiksi.
ja tuohan on toiminut kesällä suorastaan loistavasti aina silloin kun on ehjänä.

Lähetetty: 12.2.2007 6:51
Kirjoittaja pappa- igor
Jokari kirjoitti:
'aatee' kirjoitti:
ralli lada kirjoitti:hyviä neuvoja kaivataan :shock:
mikä kumma tuossa on kun kannentiiviste antautuu erittän nopeasti?

taas vedet ja öljyt sekaisin, ja suorastaan valtaisa savutus tulee putkesta.
ei ajettu kun muutama kilometri ja ahtojakaan ei ole kuin aivan vähän.
sytty on erittäin myöhäsellä, mutta voisiko se käydä NIIN laihalla että noin pienestä kyrvähtää jokin??
vaparina ku ois ni en usko että olis tällästä säätämistä ja ois toimintavarmempi :wink:
Mitenkään ketään haukkumatta tai halventamatta, ei nämä ladistien 100€ budjetilla olevat turbokötökset päivää-kahta tai kolmea kauempaa läjässä kestä. Jos kestää niin senkin ajan surkeasti toimien kun siellä on joku vuotava atsteekkikaasari räkimässä laihaa seosta koneelle perseellään olevan sytkän kanssa.

Itselläni ei ole minkäänlaisia edellytyksiä tai osaamista rakentaa edes köyhintä mahdollista turbokonetta. Jos joskus suuressa hulluudessa alkaisi turboa väsäämään, niin rahasta ei silloin saisi jäädä kiinni.

Nimitys "kyläseppäturbo" on niin kuvaava nimi :D

Ei herneitä. Jatkakaa harjoituksia.
omallani "kyläseppäturbolla" ajoin melkein puoli vuotta, kunnes järkyttävä bensankulutus söi kaikki intin päivärahat :D

Lähetetty: 12.2.2007 8:25
Kirjoittaja micco
ralli lada kirjoitti:joku voisi vinkata ohjeita tuohon 20e ledimittariin, kun tuo axtecin vakio lambda löytyy valmiiksi.
ja tuohan on toiminut kesällä suorastaan loistavasti aina silloin kun on ehjänä.
http://www.siipicossu.com/seosmittari.htm

Lähetetty: 12.2.2007 16:36
Kirjoittaja START
Jokari kirjoitti:
'aatee' kirjoitti:
ralli lada kirjoitti:hyviä neuvoja kaivataan :shock:
mikä kumma tuossa on kun kannentiiviste antautuu erittän nopeasti?

taas vedet ja öljyt sekaisin, ja suorastaan valtaisa savutus tulee putkesta.
ei ajettu kun muutama kilometri ja ahtojakaan ei ole kuin aivan vähän.
sytty on erittäin myöhäsellä, mutta voisiko se käydä NIIN laihalla että noin pienestä kyrvähtää jokin??
vaparina ku ois ni en usko että olis tällästä säätämistä ja ois toimintavarmempi :wink:
Mitenkään ketään haukkumatta tai halventamatta, ei nämä ladistien 100€ budjetilla olevat turbokötökset päivää-kahta tai kolmea kauempaa läjässä kestä. Jos kestää niin senkin ajan surkeasti toimien kun siellä on joku vuotava atsteekkikaasari räkimässä laihaa seosta koneelle perseellään olevan sytkän kanssa.

Itselläni ei ole minkäänlaisia edellytyksiä tai osaamista rakentaa edes köyhintä mahdollista turbokonetta. Jos joskus suuressa hulluudessa alkaisi turboa väsäämään, niin rahasta ei silloin saisi jäädä kiinni.

Nimitys "kyläseppäturbo" on niin kuvaava nimi :D

Ei herneitä. Jatkakaa harjoituksia.
ei voi ikinä oppia jos ei koskaan kokeile :!:
turbot on hauskoja vekottimia ja toimiessaan saa kuljettajalle hymyn huulelle :wink:
se on hyvä alottaa pohjalta niin ei tule mahalaskuja

ja ne jotka kommentoi jatkuvasti että: tuo ei toimi, hajoo se kuitenkin, olisit jättänyt vakio vapariks, isi sano ettei se noin toimi, itse köröttelen vakio 1200 pelto rallia. mitään turboista ymmärtämättä voisivat jättää kommenttinsa kirjoittamatta (tietysti ne jotka asioista tietää vähänkään enemmän ja rakentavat "isoilla pudjeteilla" saavat haukkua ihan rauhassa)
uusi mylly on jo hakusassa ja jos jollain on ylimääräsiä 1500 ja siitä isompia halvalla niin oltaisiin kiinnostuneita
voipi olla että tässä siirrytään ainakin loppu talveksi vapaasti hengittävien sarjaan :wink: