Sivu 70/218

Lähetetty: 31.5.2006 16:46
Kirjoittaja Jaska HKI
Otin takavalo/jarruvalo sydeemin pois ja mittailin sitä keittiön pöydällä.21watin polttimon resistanssi on 0,6 ohmia.Johtavat kalvot liittimelle 0,1-0,2 ohmia.Vaihdoin vielä polttimot ristiin,enkä havainnut kontaktihäiriötä.Saapas nähdä kun istutan sen autoon paikalleen.Olisikohan kontaktihäiriö sittenkin lampun kyljessä,eikä kannassa.??

Katalysaattorin suojapelti jatkaa taas resonointiaan.Vaikuttaa sen verran haperolta että pitäisiköhän jostakin kehittää uusi.Rosteripeltinen olisi kova sana.Sen voisi siirtää autosta toiseen.

Aktiivihiilosuotimen venttiili se jatkaa ääntämistään.Sisälle ääni kuuluu kuin kananmunia keitettäisiin kattilassa.....porina vain kuuluu.

Tänään näin hanhenpyrstömallisen satakympin.Etupuskurin maali iroilevat isoina suikaleina.Omankin auton tuleva kauhuskenaario..toivottavasti ei

Lada 122 HB 16V...27 000km ajettu

Lähetetty: 4.6.2006 15:49
Kirjoittaja Jaska HKI
Nyt takajarruvalot eivät ole sytyttäneet vikapaneelia.Tuntuu että varsinainen kontaktihäiriö oli lampun sivupidikkeessä.Yleismittarilla sitä ei voi todeta koska lampun voi mitata vain irroitettuna tai sen ollessa pidikkeessään.

Nyt kesän aikana olen aikonut paneutua huurtumisongelmaan.Yksi mahdollisuus HB:ssä sen toteuttamiseksi olisi seuraava:
-laitetaan tietokonetuulettimet (2kpl d-85mm) takaluukun suojamuovin alle tehden peräluukkuun reiät.
-peräluukun takapanelia korotetaan sen verran että ilma pääsee luukun alaraosta ulos.
-puhallussuunta sisältä ulospäin.
-virta johdolla luukun saranan kautta tai jousikontaktien kautta luukun alareunasta.
-pyörimisnopeuden säätö lankavastuksella (potentiometrillä),tehonkesto 10W.

Lähetetty: 4.6.2006 21:51
Kirjoittaja Jaska HKI
Vuoden 1990 mallin Samarassa minulla oli tuulettimet takaikkunoiden ilmanpoistoventtiileissä.Virta oli otettu takavaloilta.Ne todella toimi.Kuten Pressa taannoin sanoi jotenkin näin "pulloon on huono puhaltaa"...ts. mitä tekee tehokkaalla lämmityslaitteen puhaltimella jos ilma ei poistu autosta??

Lähetetty: 5.6.2006 0:17
Kirjoittaja Lada110
]Mulla ainakin toi huurtuminen loppu tyystin kun otti raitisilmasuod. pois kokonaan...............

Lähetetty: 5.6.2006 18:42
Kirjoittaja Sepesusi
Tuo 110 takavalo hässäkkä on kyllä surkee.Vähän väliä palaa merkkivalo,jonkun verran auttoi kun käsittelin liitokset kontaktispreyllä.Lamppua vaihtaessa hajosi muovinen lampunkanta,onneksi sai vielä nippusiteellä kasaan.

Lähetetty: 9.6.2006 22:11
Kirjoittaja Mikko_PKP
Ilmeisesti tuo kierroslukumittarin "hidas käynnistyminen" on 1,6-litraisen koneen ominaisuus. Tämä uusi tekee ihan samaa kuin vanhakin, eli jos ei laita heti startin jälkeen valoja päälle, viisari väpättää nollassa n. 5-10 sekuntia ennen kuin siirtyy näyttämään oikeaa lukemaa. Kysäisen nyt asiasta vielä 2000 km huollossa.

Muuten Jeltsin II on toiminut oikein hyvin. Ohjaustehostin vastaa odotuksia, siitä kannatti riidellä. Larssi21074:n mainitsemaa jyrinää ei ainakaan omassa autossani esiinny lainkaan. Autolla ajaa oikein mielellään.

Ensi viikoksi on tilattuna tummennuskalvojen ja stereoiden asennus Ylöjärveltä, http://www.lasitummennus.com. Liikkeessä oli ainakin tosi asiallinen palvelu tilausvaiheessa, toivotaan että työsuoritus vastaa imagoa. Katselin muutamaa sisällä ollutta autoa, ja tosi nätisti oli kalvot laitettu.

Lähetetty: 9.6.2006 23:09
Kirjoittaja pressa
<- rykäisin itse tuohon kalvot (lidlistä 6,95e)

Lähetetty: 10.6.2006 16:43
Kirjoittaja aon
[]

Ainakin minun käsittääkseni rakentavalla kritiikillä ja suunpieksennällä on aivan selvä ero. Kyllähän ladistitkin löytävät ajoneuvoistaan epäkohtia ja joko kestävät tai korjaavat ne, mutta oletko sinä koskaan omistanut, ajanut tai edes nähnyt kymmentä metriä lähempää moista ajoneuvoa?

Tarkastellaanpa vaikka tämän Kokemuksia-alueen kuvausta:

Kerro niin hyvät kuin huonotkin kokemuksesi Ladojen parissa.

Mielestäni sinä kerrot lähinnä kokemuksiasi Toyotasta, joten tässä olisi selvä muutoksen paikka joko foorumissa tai käyttäjässä, sitä voi sitten itse tykönään miettiä, että kumpi on aiheellisempaa ;)

Lähetetty: 17.6.2006 16:23
Kirjoittaja Jaska HKI
Ikkunan nostimet kyllä helteellä saavat kyytiä kun ei ole ilmastointia ja kovemmassa vauhdissa ei ikkunoita täysin aukikaan voi pitää.Eilen satti hassu tapaus.Tietenkin olin jättänyt aamulla parkit päälle ja työpäivän päätyttyä akku oli tyhjä.Pyysin työkaverin Carinasta käynnistysvirtaa...no eikös kohta appiukko soittanut,että hänellä on Corollasta akku tyhjä.Taas oli varakäynnistyskaapeleille käyttöä.Niitä olen aina pitänyt mukana.

Lähetetty: 20.6.2006 15:27
Kirjoittaja Mikko_PKP
Sain auton perjantaina lasien tummennuksesta ja hifiasennuksesta. Tuoreita kuvia galleriassa:

http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/th ... ?album=433

Lähetetty: 20.6.2006 21:55
Kirjoittaja Lada110
Mikko_PKP kirjoitti:Sain auton perjantaina lasien tummennuksesta ja hifiasennuksesta. Tuoreita kuvia galleriassa:

http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/th ... ?album=433
Mitäs kalvotus kustansi???

Lähetetty: 20.6.2006 23:03
Kirjoittaja Kimmo86
[
Tummat lasit sopii autoon kuin autoon, varsinkin farmareihin yms. missä on paljon lasia takapäässä.

Muuten meilläpäin maksaa n. 250€ kalvotus normaaliin henkilöautoon, eli ei ihan halpaa lystiä. Joskin jälki on sitten sen mukaista-> ei ilmakuplia eikä repsottavia kalvonpätkiä :D

Lähetetty: 21.6.2006 19:16
Kirjoittaja Mikko_PKP
Lada110 kirjoitti: Mitäs kalvotus kustansi???
250 euroa kalvot ja työ. 5 vuoden takuu.

Lähetetty: 22.6.2006 9:30
Kirjoittaja ladasenollapitää
Miten näin uusissa autoissa voi olla jo tämmösiä vikoja? kun olen noita muita topikkeja katsellut..? :shock:

Lähetetty: 22.6.2006 11:07
Kirjoittaja jasu35
[e]

no kato se on se venäläinen laatu,sekä osissa että kokoonpanossa.Tehtaallahan ladat vaan kasataan mutta viimeistelyn tekee takuuhuolto ja ensimmäinen omistaja. :lol: