Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Otin takavalo/jarruvalo sydeemin pois ja mittailin sitä keittiön pöydällä.21watin polttimon resistanssi on 0,6 ohmia.Johtavat kalvot liittimelle 0,1-0,2 ohmia.Vaihdoin vielä polttimot ristiin,enkä havainnut kontaktihäiriötä.Saapas nähdä kun istutan sen autoon paikalleen.Olisikohan kontaktihäiriö sittenkin lampun kyljessä,eikä kannassa.??

Katalysaattorin suojapelti jatkaa taas resonointiaan.Vaikuttaa sen verran haperolta että pitäisiköhän jostakin kehittää uusi.Rosteripeltinen olisi kova sana.Sen voisi siirtää autosta toiseen.

Aktiivihiilosuotimen venttiili se jatkaa ääntämistään.Sisälle ääni kuuluu kuin kananmunia keitettäisiin kattilassa.....porina vain kuuluu.

Tänään näin hanhenpyrstömallisen satakympin.Etupuskurin maali iroilevat isoina suikaleina.Omankin auton tuleva kauhuskenaario..toivottavasti ei

Lada 122 HB 16V...27 000km ajettu
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Nyt takajarruvalot eivät ole sytyttäneet vikapaneelia.Tuntuu että varsinainen kontaktihäiriö oli lampun sivupidikkeessä.Yleismittarilla sitä ei voi todeta koska lampun voi mitata vain irroitettuna tai sen ollessa pidikkeessään.

Nyt kesän aikana olen aikonut paneutua huurtumisongelmaan.Yksi mahdollisuus HB:ssä sen toteuttamiseksi olisi seuraava:
-laitetaan tietokonetuulettimet (2kpl d-85mm) takaluukun suojamuovin alle tehden peräluukkuun reiät.
-peräluukun takapanelia korotetaan sen verran että ilma pääsee luukun alaraosta ulos.
-puhallussuunta sisältä ulospäin.
-virta johdolla luukun saranan kautta tai jousikontaktien kautta luukun alareunasta.
-pyörimisnopeuden säätö lankavastuksella (potentiometrillä),tehonkesto 10W.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Vuoden 1990 mallin Samarassa minulla oli tuulettimet takaikkunoiden ilmanpoistoventtiileissä.Virta oli otettu takavaloilta.Ne todella toimi.Kuten Pressa taannoin sanoi jotenkin näin "pulloon on huono puhaltaa"...ts. mitä tekee tehokkaalla lämmityslaitteen puhaltimella jos ilma ei poistu autosta??
Avatar
Lada110
Viestit: 648
Liittynyt: 28.9.2003 16:33
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lada110 »

]Mulla ainakin toi huurtuminen loppu tyystin kun otti raitisilmasuod. pois kokonaan...............
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
Sepesusi
Viestit: 328
Liittynyt: 14.5.2005 22:16
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Sepesusi »

Tuo 110 takavalo hässäkkä on kyllä surkee.Vähän väliä palaa merkkivalo,jonkun verran auttoi kun käsittelin liitokset kontaktispreyllä.Lamppua vaihtaessa hajosi muovinen lampunkanta,onneksi sai vielä nippusiteellä kasaan.
Ladalla 1983-2007
Nyt ajossa
Kia Ceed 1.6 EX SW
Skoda Roomster 1.6
Avatar
Mikko_PKP
Viestit: 359
Liittynyt: 13.11.2003 20:43
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikko_PKP »

Ilmeisesti tuo kierroslukumittarin "hidas käynnistyminen" on 1,6-litraisen koneen ominaisuus. Tämä uusi tekee ihan samaa kuin vanhakin, eli jos ei laita heti startin jälkeen valoja päälle, viisari väpättää nollassa n. 5-10 sekuntia ennen kuin siirtyy näyttämään oikeaa lukemaa. Kysäisen nyt asiasta vielä 2000 km huollossa.

Muuten Jeltsin II on toiminut oikein hyvin. Ohjaustehostin vastaa odotuksia, siitä kannatti riidellä. Larssi21074:n mainitsemaa jyrinää ei ainakaan omassa autossani esiinny lainkaan. Autolla ajaa oikein mielellään.

Ensi viikoksi on tilattuna tummennuskalvojen ja stereoiden asennus Ylöjärveltä, http://www.lasitummennus.com. Liikkeessä oli ainakin tosi asiallinen palvelu tilausvaiheessa, toivotaan että työsuoritus vastaa imagoa. Katselin muutamaa sisällä ollutta autoa, ja tosi nätisti oli kalvot laitettu.
Kalusto: Octavia RS -12, Cadillac Fleetwood -81, Samara -86 (projekti). Delta-Auto vs. Maailma.
Avatar
pressa
Viestit: 10561
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

<- rykäisin itse tuohon kalvot (lidlistä 6,95e)
aon
Viestit: 728
Liittynyt: 13.3.2006 17:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja aon »

[]

Ainakin minun käsittääkseni rakentavalla kritiikillä ja suunpieksennällä on aivan selvä ero. Kyllähän ladistitkin löytävät ajoneuvoistaan epäkohtia ja joko kestävät tai korjaavat ne, mutta oletko sinä koskaan omistanut, ajanut tai edes nähnyt kymmentä metriä lähempää moista ajoneuvoa?

Tarkastellaanpa vaikka tämän Kokemuksia-alueen kuvausta:

Kerro niin hyvät kuin huonotkin kokemuksesi Ladojen parissa.

Mielestäni sinä kerrot lähinnä kokemuksiasi Toyotasta, joten tässä olisi selvä muutoksen paikka joko foorumissa tai käyttäjässä, sitä voi sitten itse tykönään miettiä, että kumpi on aiheellisempaa ;)
Exät: 21013, 21093-20, 2111-P00-110
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Ikkunan nostimet kyllä helteellä saavat kyytiä kun ei ole ilmastointia ja kovemmassa vauhdissa ei ikkunoita täysin aukikaan voi pitää.Eilen satti hassu tapaus.Tietenkin olin jättänyt aamulla parkit päälle ja työpäivän päätyttyä akku oli tyhjä.Pyysin työkaverin Carinasta käynnistysvirtaa...no eikös kohta appiukko soittanut,että hänellä on Corollasta akku tyhjä.Taas oli varakäynnistyskaapeleille käyttöä.Niitä olen aina pitänyt mukana.
Avatar
Mikko_PKP
Viestit: 359
Liittynyt: 13.11.2003 20:43
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikko_PKP »

Sain auton perjantaina lasien tummennuksesta ja hifiasennuksesta. Tuoreita kuvia galleriassa:

http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/th ... ?album=433
Kalusto: Octavia RS -12, Cadillac Fleetwood -81, Samara -86 (projekti). Delta-Auto vs. Maailma.
Avatar
Lada110
Viestit: 648
Liittynyt: 28.9.2003 16:33
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lada110 »

Mikko_PKP kirjoitti:Sain auton perjantaina lasien tummennuksesta ja hifiasennuksesta. Tuoreita kuvia galleriassa:

http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/th ... ?album=433
Mitäs kalvotus kustansi???
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
Kimmo86
Viestit: 1429
Liittynyt: 12.10.2005 19:06

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

[
Tummat lasit sopii autoon kuin autoon, varsinkin farmareihin yms. missä on paljon lasia takapäässä.

Muuten meilläpäin maksaa n. 250€ kalvotus normaaliin henkilöautoon, eli ei ihan halpaa lystiä. Joskin jälki on sitten sen mukaista-> ei ilmakuplia eikä repsottavia kalvonpätkiä :D
Avatar
Mikko_PKP
Viestit: 359
Liittynyt: 13.11.2003 20:43
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikko_PKP »

Lada110 kirjoitti: Mitäs kalvotus kustansi???
250 euroa kalvot ja työ. 5 vuoden takuu.
Kalusto: Octavia RS -12, Cadillac Fleetwood -81, Samara -86 (projekti). Delta-Auto vs. Maailma.
ladasenollapitää

Viesti Kirjoittaja ladasenollapitää »

Miten näin uusissa autoissa voi olla jo tämmösiä vikoja? kun olen noita muita topikkeja katsellut..? :shock:
Avatar
jasu35
Viestit: 582
Liittynyt: 3.10.2003 14:35
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja jasu35 »

[e]

no kato se on se venäläinen laatu,sekä osissa että kokoonpanossa.Tehtaallahan ladat vaan kasataan mutta viimeistelyn tekee takuuhuolto ja ensimmäinen omistaja. :lol:
FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.
Vastaa Viestiin