Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Otin takavalo/jarruvalo sydeemin pois ja mittailin sitä keittiön pöydällä.21watin polttimon resistanssi on 0,6 ohmia.Johtavat kalvot liittimelle 0,1-0,2 ohmia.Vaihdoin vielä polttimot ristiin,enkä havainnut kontaktihäiriötä.Saapas nähdä kun istutan sen autoon paikalleen.Olisikohan kontaktihäiriö sittenkin lampun kyljessä,eikä kannassa.??
Katalysaattorin suojapelti jatkaa taas resonointiaan.Vaikuttaa sen verran haperolta että pitäisiköhän jostakin kehittää uusi.Rosteripeltinen olisi kova sana.Sen voisi siirtää autosta toiseen.
Aktiivihiilosuotimen venttiili se jatkaa ääntämistään.Sisälle ääni kuuluu kuin kananmunia keitettäisiin kattilassa.....porina vain kuuluu.
Tänään näin hanhenpyrstömallisen satakympin.Etupuskurin maali iroilevat isoina suikaleina.Omankin auton tuleva kauhuskenaario..toivottavasti ei
Lada 122 HB 16V...27 000km ajettu
Katalysaattorin suojapelti jatkaa taas resonointiaan.Vaikuttaa sen verran haperolta että pitäisiköhän jostakin kehittää uusi.Rosteripeltinen olisi kova sana.Sen voisi siirtää autosta toiseen.
Aktiivihiilosuotimen venttiili se jatkaa ääntämistään.Sisälle ääni kuuluu kuin kananmunia keitettäisiin kattilassa.....porina vain kuuluu.
Tänään näin hanhenpyrstömallisen satakympin.Etupuskurin maali iroilevat isoina suikaleina.Omankin auton tuleva kauhuskenaario..toivottavasti ei
Lada 122 HB 16V...27 000km ajettu
Nyt takajarruvalot eivät ole sytyttäneet vikapaneelia.Tuntuu että varsinainen kontaktihäiriö oli lampun sivupidikkeessä.Yleismittarilla sitä ei voi todeta koska lampun voi mitata vain irroitettuna tai sen ollessa pidikkeessään.
Nyt kesän aikana olen aikonut paneutua huurtumisongelmaan.Yksi mahdollisuus HB:ssä sen toteuttamiseksi olisi seuraava:
-laitetaan tietokonetuulettimet (2kpl d-85mm) takaluukun suojamuovin alle tehden peräluukkuun reiät.
-peräluukun takapanelia korotetaan sen verran että ilma pääsee luukun alaraosta ulos.
-puhallussuunta sisältä ulospäin.
-virta johdolla luukun saranan kautta tai jousikontaktien kautta luukun alareunasta.
-pyörimisnopeuden säätö lankavastuksella (potentiometrillä),tehonkesto 10W.
Nyt kesän aikana olen aikonut paneutua huurtumisongelmaan.Yksi mahdollisuus HB:ssä sen toteuttamiseksi olisi seuraava:
-laitetaan tietokonetuulettimet (2kpl d-85mm) takaluukun suojamuovin alle tehden peräluukkuun reiät.
-peräluukun takapanelia korotetaan sen verran että ilma pääsee luukun alaraosta ulos.
-puhallussuunta sisältä ulospäin.
-virta johdolla luukun saranan kautta tai jousikontaktien kautta luukun alareunasta.
-pyörimisnopeuden säätö lankavastuksella (potentiometrillä),tehonkesto 10W.
]Mulla ainakin toi huurtuminen loppu tyystin kun otti raitisilmasuod. pois kokonaan...............
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
Ilmeisesti tuo kierroslukumittarin "hidas käynnistyminen" on 1,6-litraisen koneen ominaisuus. Tämä uusi tekee ihan samaa kuin vanhakin, eli jos ei laita heti startin jälkeen valoja päälle, viisari väpättää nollassa n. 5-10 sekuntia ennen kuin siirtyy näyttämään oikeaa lukemaa. Kysäisen nyt asiasta vielä 2000 km huollossa.
Muuten Jeltsin II on toiminut oikein hyvin. Ohjaustehostin vastaa odotuksia, siitä kannatti riidellä. Larssi21074:n mainitsemaa jyrinää ei ainakaan omassa autossani esiinny lainkaan. Autolla ajaa oikein mielellään.
Ensi viikoksi on tilattuna tummennuskalvojen ja stereoiden asennus Ylöjärveltä, http://www.lasitummennus.com. Liikkeessä oli ainakin tosi asiallinen palvelu tilausvaiheessa, toivotaan että työsuoritus vastaa imagoa. Katselin muutamaa sisällä ollutta autoa, ja tosi nätisti oli kalvot laitettu.
Muuten Jeltsin II on toiminut oikein hyvin. Ohjaustehostin vastaa odotuksia, siitä kannatti riidellä. Larssi21074:n mainitsemaa jyrinää ei ainakaan omassa autossani esiinny lainkaan. Autolla ajaa oikein mielellään.
Ensi viikoksi on tilattuna tummennuskalvojen ja stereoiden asennus Ylöjärveltä, http://www.lasitummennus.com. Liikkeessä oli ainakin tosi asiallinen palvelu tilausvaiheessa, toivotaan että työsuoritus vastaa imagoa. Katselin muutamaa sisällä ollutta autoa, ja tosi nätisti oli kalvot laitettu.
Kalusto: Octavia RS -12, Cadillac Fleetwood -81, Samara -86 (projekti). Delta-Auto vs. Maailma.
[]
Ainakin minun käsittääkseni rakentavalla kritiikillä ja suunpieksennällä on aivan selvä ero. Kyllähän ladistitkin löytävät ajoneuvoistaan epäkohtia ja joko kestävät tai korjaavat ne, mutta oletko sinä koskaan omistanut, ajanut tai edes nähnyt kymmentä metriä lähempää moista ajoneuvoa?
Tarkastellaanpa vaikka tämän Kokemuksia-alueen kuvausta:
Kerro niin hyvät kuin huonotkin kokemuksesi Ladojen parissa.
Mielestäni sinä kerrot lähinnä kokemuksiasi Toyotasta, joten tässä olisi selvä muutoksen paikka joko foorumissa tai käyttäjässä, sitä voi sitten itse tykönään miettiä, että kumpi on aiheellisempaa
Ainakin minun käsittääkseni rakentavalla kritiikillä ja suunpieksennällä on aivan selvä ero. Kyllähän ladistitkin löytävät ajoneuvoistaan epäkohtia ja joko kestävät tai korjaavat ne, mutta oletko sinä koskaan omistanut, ajanut tai edes nähnyt kymmentä metriä lähempää moista ajoneuvoa?
Tarkastellaanpa vaikka tämän Kokemuksia-alueen kuvausta:
Kerro niin hyvät kuin huonotkin kokemuksesi Ladojen parissa.
Mielestäni sinä kerrot lähinnä kokemuksiasi Toyotasta, joten tässä olisi selvä muutoksen paikka joko foorumissa tai käyttäjässä, sitä voi sitten itse tykönään miettiä, että kumpi on aiheellisempaa
Exät: 21013, 21093-20, 2111-P00-110
Ikkunan nostimet kyllä helteellä saavat kyytiä kun ei ole ilmastointia ja kovemmassa vauhdissa ei ikkunoita täysin aukikaan voi pitää.Eilen satti hassu tapaus.Tietenkin olin jättänyt aamulla parkit päälle ja työpäivän päätyttyä akku oli tyhjä.Pyysin työkaverin Carinasta käynnistysvirtaa...no eikös kohta appiukko soittanut,että hänellä on Corollasta akku tyhjä.Taas oli varakäynnistyskaapeleille käyttöä.Niitä olen aina pitänyt mukana.
Sain auton perjantaina lasien tummennuksesta ja hifiasennuksesta. Tuoreita kuvia galleriassa:
http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/th ... ?album=433
http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/th ... ?album=433
Kalusto: Octavia RS -12, Cadillac Fleetwood -81, Samara -86 (projekti). Delta-Auto vs. Maailma.
Mitäs kalvotus kustansi???Mikko_PKP kirjoitti:Sain auton perjantaina lasien tummennuksesta ja hifiasennuksesta. Tuoreita kuvia galleriassa:
http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/th ... ?album=433
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
250 euroa kalvot ja työ. 5 vuoden takuu.Lada110 kirjoitti: Mitäs kalvotus kustansi???
Kalusto: Octavia RS -12, Cadillac Fleetwood -81, Samara -86 (projekti). Delta-Auto vs. Maailma.
-
ladasenollapitää