Sivu 69/75

Re: Ladamainoksia ja lehtijuttuja

Lähetetty: 5.6.2016 9:30
Kirjoittaja ile
Mielenkiintoista kalustoa kyllä tuolla plaanilla. :o

Re: Ladamainoksia ja lehtijuttuja

Lähetetty: 6.6.2016 18:44
Kirjoittaja Lattarauta
Positiivista että noi huutokaupataan, eivätkä joudu suoraan paaliin?
Paljonkohan noita autoja on?

Re: Ladamainoksia ja lehtijuttuja

Lähetetty: 7.6.2016 8:12
Kirjoittaja Jouska

Re: Ladamainoksia ja lehtijuttuja

Lähetetty: 7.6.2016 17:56
Kirjoittaja samarai
Katselin että Hesarin toimittaja pääsi Ladallaan Vladivostokiin:

http://www.hs.fi/aihe/viipuristavladivostokiin/


Atelle ja kumppaneille toivotetaan legendaariset: "Turvallista matkaa- stsastlívava putí!"

Re: Ladamainoksia ja lehtijuttuja

Lähetetty: 8.6.2016 21:04
Kirjoittaja Lattarauta
Kuva

Re: Ladamainoksia ja lehtijuttuja

Lähetetty: 29.6.2016 11:24
Kirjoittaja Pavlovits
Kuva

Re: Ladamainoksia ja lehtijuttuja

Lähetetty: 29.6.2016 11:40
Kirjoittaja t tulppu
Minä oikein tykkään noista kromi rinkuloista ja keskiöistä vanteissa..

Re: Ladamainoksia ja lehtijuttuja

Lähetetty: 30.6.2016 23:16
Kirjoittaja Yogi
http://yle.fi/uutiset/kolmekymppinen_la ... origin=rss
Jutussa on asiavirheitä, mutta ydinajatus tulee esille.

Facebookista löytää ryhmän: "Ultimate Russian Road Trip 2016"

Re: Ladamainoksia ja lehtijuttuja

Lähetetty: 1.7.2016 7:20
Kirjoittaja KSE 1995
Hymyssä 7/2016 juttua Lada-Jussista.

Re: Ladamainoksia ja lehtijuttuja

Lähetetty: 1.7.2016 10:13
Kirjoittaja Nuukakimmo
Kirsi Salon juontamassa Tupla tai Kuitti ohjelmassa muistan nähneeni Lada tietäjän. Onko havintoa, kuka mahtoi olla? Muistaakseni tietoa löytyi aikalailla paljolti.

Re: Ladamainoksia ja lehtijuttuja

Lähetetty: 1.7.2016 10:46
Kirjoittaja AI
Tupla tai kuitti ohjelmassa oli Lada-Jussi. Studiossa ollut Lada oli minun 1970.
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... =9&t=20895

Re: Ladamainoksia ja lehtijuttuja

Lähetetty: 3.7.2016 22:19
Kirjoittaja pavlik morozov

Re: Ladamainoksia ja lehtijuttuja

Lähetetty: 4.7.2016 14:01
Kirjoittaja t tulppu
Tuossa jutussa oli hienosti että Lada tarkoittaa Rakkautta.... Toisten rakkaus kestää paremmin kuin toisten ja toiset hylkäävät rakkauden helpommin kuin toiset. Toiset taas on naimisissa monien rakkauksien kanssa... Sellaista elämä on Ladan tai ladojen kanssa.

Re: Ladamainoksia ja lehtijuttuja

Lähetetty: 1.8.2016 13:19
Kirjoittaja KSE 1995
t tulppu kirjoitti:Tuossa jutussa oli hienosti että Lada tarkoittaa Rakkautta.... Toisten rakkaus kestää paremmin kuin toisten ja toiset hylkäävät rakkauden helpommin kuin toiset. Toiset taas on naimisissa monien rakkauksien kanssa... Sellaista elämä on Ladan tai ladojen kanssa.
Tarkkaan ottaen lada tarkoittaa autoissamme viikilaivan kaltaista lotjaa, joilla on Volgan sivujoissa seilailtu. Siksi Ladan logon on purjelaiva.

Re: Ladamainoksia ja lehtijuttuja

Lähetetty: 2.8.2016 6:44
Kirjoittaja samarai
Tästä "Lada"-vientinimestä ja varsinkin sen syntyajasta on mielestäni ristiriitaista tietoa olemassa.

Kiistaton asia varmaankin on, että VAZ autotehtaan logon idea syntyi noista Volgalla seilanneista muinaisista purjelaivoista - tarkemmin ottaen se on "Ladja" (Ладья) . Purjelaiva-logon synnystä on luku "Korkea ajatuksen liekki" -kirjassa. Tarinan mukaan logon idea syntyi Moskovan VAZ-kehitysosastoon kuuluneen Aleksander Dekalenkovin keittiössä hänen nimissään ja se oli tehty kouluvihosta repäistylle arkille.

Kuva

Dekalenkovin luonnoksessa oli ideana kuvata kyrillistä V-kirjainta joka symboloisi Volga jokea ja sen varteen tulevaa tehdasta.

Kyseisen luonnoksen perusteella logon suunnitellut Juri Danilov kuitenkin muutti sitä ja Moskovasta saapunut Vladimir Pashkov hyväksyi sen. Dekalenkov ei ollenkaan pitänyt tästä, hänen mielestään logon dynaamisuutta häivytettiin ja asiasta päätettiin häntä kuulematta.

Zhigulille tulleesta vientinimestä "Lada" on taas venäläisissä historiikeissa ns. "epäuskottavia tarinoita".
Esim. tässä kerrotaan sen tulleen vientinimeksi v. 1973.
http://ria.ru/spravka/20100907/271804192.html

Muistan myös kerrottavan Ladan länsiviennin alkaneen ensimmäisenä oliko se nyt Englantiin tuona vuotena, Suomi on ilmeisesti käsitetty NL:n sisämarkkina-alueeksi? Muistan kyllä kauan sitten jostain lukeneeni, että "Lada"-nimen olisi kehitellyt joku Konelan venäläisistä johtajista juuri Suomeen alkavaa vientiä silmällä pitäen, se tuntuu kyllä uskottavalta. Joka tapauksessa se on ollut vientinimenä jo v.1971.

Mutta onko tuo "Lada" nimenä siis myöskin yhdistettävä Volgalla seilanneisiin "lotjiin" vaikka logo onkin?