Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
KALERVO 1963
Viestit: 318
Liittynyt: 12.6.2004 14:30
Paikkakunta: Hämeenperä

110 Lujaa Laatua

Viesti Kirjoittaja KALERVO 1963 »

Kävimpä siinä katsastuttamassa 110 vm1999 katsatusmies sanoi että on auto todella hienossa kunnossa ei pienintäkään sanomista mistään,ei sen puoleen ei ole koskaan ennenkään ollut entisestäkä Ladasta mitään sanomista vaikka oli jo ikääkin ja on kuulemma vielä nytkin mennyt uudella omistajalla hyvin katsatuksista vaikka ikää rupee oleen jo 20 vuotta.
ff8728
Viestit: 1893
Liittynyt: 11.11.2005 14:44
Paikkakunta: Rautalampi

Viesti Kirjoittaja ff8728 »

Kuten kalervo on huomannut, lada on kuitenkin luotettava auto. Työssäni joudun koluamaan autolla kaikki kinttupolut,pikkutiet,moottoritiet, lada on kaikkien kelien, kaikkien teiden mestari.Lada pysyy myös kunnossa kun hoitaa huollot yms. ajallaan.
warre 353w sedan,
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Bensamittarin varoitusvalo syttyi aamulla palamaan kun piti lähteä liikenteeseen.Kävin oitis tankkaamassa.Yllätys ei ollut kovinkaan epämiellyttävä koska tankkiin mahtui vain 33litraa.Tankin koko on 43 litraa,joten jäljellä oli 10 litraa.Olishan sillä ajanut Helsingistä esimerkiksi Turkuun.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Uusimmassa TM:ssä oli juttu autojen sallituista öljynkulutuksista jonka myyjäliike lupaa alitettavan.Ladassa se oli 0,4l/1000km,mikä oli yksi pienimmistä ilmoitetuista arvoista.Esimerkiksi Toyota lupaa 1.0L/1000km.Jos synteettisen öljyn hinta on 10€/litra niin öljyn lisääminen maksaa käyttökustannuksina noin 1snt/km.Tietenkään uusissa moottoreissa näin ei ole.Muutenhan öljyjä ei periaatteessa tarvitsisi vaihtaa ollenkaan vaan ainoastaan suodatin.Kokemuksen perusteella olen pari kertaa hiukan lisännyt mootoriöljyä vajaan kolmen vuoden aikana.Öljyinä olen käyttänyt Mobil ykköstä ja Teboil Diamondia.Molemmat 5W-40.Jämäöljyt olen antanut pojan vanhaan Ladaan.
ff8728
Viestit: 1893
Liittynyt: 11.11.2005 14:44
Paikkakunta: Rautalampi

Viesti Kirjoittaja ff8728 »

Minä käytän öljynä mobil ykköstä 5-50. Luulen että öljynkulutus on luokkaa 0,5 litraa/10000 km :?: . Vaihdan öljyn kymmenen tuhannen välein.
warre 353w sedan,
Largoidi

Viesti Kirjoittaja Largoidi »

Moro pitkästä aikaa, kohta on oman 112:n 4v/60000km huolto. Lapsentaudit on nyt korjattu ja viimeinen vuosi onkin mennyt täysin huolettomilla kilsoilla. Kymppitonni on nykyisillä öljyillä (vasta) kelattu ja ovat melkein kirkkaat!

Kauppaan tuota ei viitsi viedä kun eivät hyvitä mitään. Käyttöarvo alkaa nyt olla kohdillaan, taidan pitää ittelläni loppuun saakka.

Pitäisi viimein asentaa radio/cd-soitin, venäläinen kyrillissilla kirjaimilla varustettu sopisi ihan oikeasti hyvin :-) Jos jollakin olisi sopivaa tarjota niin privamessua kehiin.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Kiihdytyksisssä,3000rpm alkoi kuulua tuttua peltistä räminää.Katalysaattorin suojapelti alkoi taas rämistä.Kiristin vuosi sitten asennettua rautalankaa ja lisäsin vielä toisen...johan taas tokeni vuodeksi?
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Melkein koko auton kolmivuotisen omistuksen ajan oikea takajarrupolttimo on ollut huonossa kontaktissa vikapaneelin mukaan.Tartuin härkää sarvista ja tinasin jarrupolttimon kantaan tinaa ja näin poltin painuu syvemmälle kannassaan ja saa kontaktin.Tuskin polttimoissa on vikaa vaan lampun pidikeessä joka kuuluu sarjaan "suuri maa...suuret toleranssit".
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Takajarruvalon kontakti ei ole enää oikutellut tuon lisätinauksen jälkeen.Tänään kun koneen käydessä avasin konepellin niin havaitsin aktiivihiilisuodattimen magneettiventtiilin pitävän ihmeellistä pörinää.Tietenkin pörinä lakkasi kun otin liittimen irti.Pörinä ei ollut kuitenkaan jatkuvaa vaan ajoittaista.Auton toimintaan tuo ei kai vaikuta,ainoastaan päästöihin missä aktiivihiilisuodatin imee hiilivetypäästöjä sisuksiinsa.Kerran ko. osa vaihdettiin takuuseen ja se sytytti moottorihäiriövalon.Täytyy tarkkailla tilannetta.
Avatar
Mikko_PKP
Viestit: 359
Liittynyt: 13.11.2003 20:43
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikko_PKP »

Lisätinaus auttaa, kunnes se tinaus painaa vastakappaleeseen kuopan, kenties jopa irrottaa virtakiskon ympäröivästä muovista, ja sama ralli alkaa alusta. Entisessä farmarissa oli vastaavaa ongelmaa, jonka ratkaisin laittamalla sinne kontaktipinnan muodostaman lenkin sisään pienen muovitapin. Se nosti kontaktipintaa jatkuvasti kohti lamppua ja esti tuon kuopalle painumisen. Suunnitteluvirhe mielestäni tuossa, että suoraan kontaktin takana ei ole mitään, ja koko kontaktipintaa kannattelee vain kaksi heppoista muovinpalasta, joiden jousivoima loppuu muutamassa vuodessa.
Kalusto: Octavia RS -12, Cadillac Fleetwood -81, Samara -86 (projekti). Delta-Auto vs. Maailma.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Mikon ratkaisu kontaktiongelmaan on oikea.Korjataan lampun pidikettä,eikä kaikkia tulevia polttimoita :lol: .Ratkaisuni on vähän tuollainen "tosta poikki ja pinoon"....katsotaan kauanko toimii :wink:
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Yks pätevä vaihtoehto on tinata johdot polttimoiden kantoihin kiinni ja vetää johdot liittimelle.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Aktiivihiilisuotimen magnettiventtiili se pörisee vaan kun kuuntelee sitä konehuoneen puolelta.Matkustamon puolelle se kuuluu jurinana koska magneettiventtiili on pidikkeessän kannen suojamuovin päässä.Tunne on vähän sama kuin pakopuki kolisisi runkoon kun sitä rupeaa seuraamaan.Pitäisiköhän tuo möykky peitää esimerkiksi solumuovilla ja jättää letkujen varaan roikkumaan :? ,tai liitin irti niin luonto tuhoutuu :? :?
ff8728
Viestit: 1893
Liittynyt: 11.11.2005 14:44
Paikkakunta: Rautalampi

Viesti Kirjoittaja ff8728 »

Minullakin alkoi eilen ajotietokone näyttämään 1426 lukua, siis hiilisäiliön magneettiventtiili ei toimi. Tuntuu kuitenkin lada pelaavan ihan kuin ennenkin.
warre 353w sedan,
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Toisen takajarruvalopolttimon toimimattomuus on palannut alkuperäiselle tasolle.Noin joka toisella ajoreissulla se ilmoittelee kontaktihäiriöstä.

Eräs tuttuni löysi kadulta kromatun pakoputken jatkeen.Ostin sen häneltä tupakkiaskin hinnalla ja asensin paikoilleen.Tämän raskaan sarjan tuunauksen jälkeen olen havainnut erään mielenkiintoisen ilmiön.Osa takanatulijoista ilmiselvästi hikeentyy,koska Lada on menevän näköinen.Kisaan en ole lähtenyt vaan olen pikemminkin ajanut korostetun rauhallisesti.
Vastaa Viestiin