mirafiorin loota

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
pajavasara

mirafiorin loota

Viesti Kirjoittaja pajavasara »

juu eli ny ois tämmönen roleemi et sopiiko fiat mirafiorin 5v loota latan koneen persiiseen suoraan et on latan oma vauhtipöyrä paikoilaan ja toinen ois ku katselin kytkin koppia et mirafiorin kytkytin kopassa ois pikkasen eroa

nii ja onko mahollista vaihtaa ladan 5lovisen lootan kytkinkoppa mirafiorin lootaan??

vinkkiä neuvoja otetaan vastaan
Viimeksi muokannut pajavasara, 23.1.2006 21:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
iigorr

Viesti Kirjoittaja iigorr »

Minulta löytyy yksi mirafiorin 5 lovinen loota jos kiinnostaa. Niin tarjouksia vain.
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
pajavasara

öyyyhh pitänee vähän muokata tota otsikkoo himan kiitos kuumeen
ny vaan kiinostas et passaako ja jos ei passaa nii minkä laisia muunoksia pitäs tehä et passaako?? ku mulla on jo yks mirafiorin loota

mul on vähän pururata sekasin ku on vähän kuumetta mut ei anneta sen haitata
E__R

Viesti Kirjoittaja E__R »

Mirafiorin lootaa tehty kahdella erilaisella kytkinkopalla.

Eli eroaa startin paikasta toisessa on vasemmalla ja toisessa oikealla puolella.

Eli sellainen mirafiorin vaihteisto jossa kytkinkopassa startin paikka samalla puolella kuin ladassa niin sopii suoraan ladan moottorin perään.

Startille vaan voi joutua tekemään hieman säätöjä ja pirraaamaan startin oultin reikiä isommaksi jos käyttää ladan starttia.

Sitten joutuu kytkimeen tekemään jonkinmoisia muutoksia, koska fiatit toimii vaijerilla ja ladassa on nestekytkin. Eli ehkä järkevin muuttaa kytkin vaijeri käyttöiseksi jos laittaa fiatin lootan.
pajavasara

noo joutuuko kardaanille tekeen mitään muunoksi??
tai entä kiinitys paikat rungossa et osaa varautua korvakoiden tekoon
Stefa

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Fiatin vauhtipyörä on isompi mitä ladan. Helppo ratkaisu on laittaa fiatin vauhtipyörä ja käyttää fiiun starttia. Fiatin 16-satasen pyörä ei käy, koska pultit 10mm ja kehä pienempi. Isompien (1,8 ja 2,0) käy.

Laatikko käy kyllä ladan koneen perään, eli koppia ei kannata yrittää vaihtaa. Jos on ns. sileäposkinen loota niin se ei sitten mahdu ladan kardaanitunneliin. Luurankomallinen ei ole sen vahvempi kuin ladankaan. Kardaaneista olen kuullut fiatin ja ladan osien yhdistämisestä jolloin sopisi, varmaksi en tiedä. Myös volvon osien hyväksikäytöstä tuossa konversiossa olen kuullut.

Kytkin on suht helppo muuttaa hydrauliseksi, itse moisen tein ja tännekkin laitoin siitä tarinaa.
Vauhdin tae - alamäki
lärssön

Viesti Kirjoittaja lärssön »

Lada kartaania joutuu lyhentämään noin 8.5-10cm(muistaakseni). Rättinivel tai mikä nyt onkaan käy suoraan. vähän joutuu kumi vääntämään. Mulla ainakin tuli vaihekeppi noin 10cm taaksepäin.
Stefa

Olen kuullut että käyttämällä ladan kardaanin takapätkää ja miran etupätkää kävisi suoraan, tai sitten se oli toisinpäin :roll: Jotain 300-volvon osia ovat myös hyödyntäneet jotkut hurjat. En ole itse kerinnyt noita palikoita vielä sovittelemaan yksiin kun on hitusen hoppu kaiken muun kanssa. Noista voi kuitenkin kokeilla helppoa ratkaisua.

Itselläni olisi vielä keppiin "abarth" -siirtopala ja lyhennin jolla tulisi taakseppäin vielä varmaan 20cm. Rupeaa pääsemään eroon sen italialaisen standardiapinan mitoituksista 8) Käkkäri voi vaan tulla tielle, mutta sen näkee sitten.
Vauhdin tae - alamäki
sunbeam

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

Ajattelin ite sovittaa saab 99 painelaakeri siinä on kytkin sylinteri samassa
kaikki tulee kytkin kopan sisälle
E__R

Viesti Kirjoittaja E__R »

B-asconan(5.V getrag) käypi kardaanista se poori kappale suoraan fiatin laatikon perään.

Kuulin kyllä jostain että sitä fiuden vaihteistoa on kahdenlaista: sellaista johon käy ladan kardaani suoraan lyhentämällä ja sitten on tätä jossa poordit on erit kuin ladan kardaanissa joten ei käy suoraan.

Lyhennettiin ladan vakio kardaania ja sorvattiin kavennuspala johon asconan poordi holkki sitten hitsattiin kiinni. Ei laitettu mitää kuminiveliä väliin.

Ei ehkä ollut paras ratkaisu mutta toimi kuitenkin.

Muistaakseni vaihteiston takapään kiinnikkeen reiät tulee hieman erikohtaan jos käyttää suoraan fiatin tukea.

HUOM! Fiatin vaihteisto on aika paljon isompi ja painavampi kuin LADAN kuorissa oleva vaihteisto.
lärssön

Minä laitoin ladan kytkinsylinterin. Laatikon pohjaan kiinni levy kolmella pultilla (ite laiton 8mm tomii samalla laatikon pohjapanssarina) Levyyn öljyropulle reikä ja kuskinpuolelle hitsasin pystyyn toisen levyn silleen että, siihen saa sylinterin kiinni. Kytkinkäpälää lyhentää silleen että sen pää tulee sylinterin kanssa samalle tasolle sitten poraaa käpälän päähän 8mm reijän johon tulee se säätötanko. Ainut että ilmausroppu jää ylöspäin joutuu tekemään laatikon tunnelin kylkeen pienen räppänän, että saa ilmattua
pajavasara

no oisko stefalla tai lärssönilla kuvi nuista kytkin sylinteri kiinityksistä ois kiva nähä et miten vois lähtä hahmottaan
lärssön

Pitää kattoo jos huomenna kerkeen ottaa ei välttämättä vaan tule kovinkaan hyviä ku pitää ottaa auton alta.
Stefa

Itse tuosta tänne tarinoinkin. Toteutin tuon hieman erilailla mitä edellä on kuvailtu, eli muutin tuon käpälän nivelöinnin eri puolelle kytkinakselia.

Kuvat kertonevat enemmän: http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewtopic.php?t=9151
Vauhdin tae - alamäki
pajavasara

noh nytku tuli kaivettuu toi mirkulin loota ylös tuolta osien seasta nii noustämmönen pien muotonen hitsit sitten niiku pintaan ku stefa on tossa maininnu että ns sileposkinen mikun loota eipassaa ladan kardaani tunneliin nii mistä sieltä se sitten ottaa kiini??
Vastaa Viestiin