Antakaa joku kiltti mulle lainaan hihnapyörän mutteriin sopiva avain! Rautakaupoissakin myydään mopoluokan kamaa hirmuhinnoilla, miksi hylsyt pitää loppua 36 mm???
Vielä olis viikko aikaa ettiä, taitaa olla toivotonta
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Jokari_ kirjoitti:Antakaa joku kiltti mulle lainaan hihnapyörän mutteriin sopiva avain! Rautakaupoissakin myydään mopoluokan kamaa hirmuhinnoilla, miksi hylsyt pitää loppua 36 mm???
Vielä olis viikko aikaa ettiä, taitaa olla toivotonta
Muuten Parollista vois saada noita, tuolta ollaan ostettu kaikkee työkalu roipetta kompurasta lähtien ja hinnat on kohtuullisia
Jokari_ kirjoitti:Antakaa joku kiltti mulle lainaan hihnapyörän mutteriin sopiva avain! Rautakaupoissakin myydään mopoluokan kamaa hirmuhinnoilla, miksi hylsyt pitää loppua 36 mm???
Vielä olis viikko aikaa ettiä, taitaa olla toivotonta
Muuten Parollista vois saada noita, tuolta ollaan ostettu kaikkee työkalu roipetta kompurasta lähtien ja hinnat on kohtuullisia
Mikähän ihme tuo on ja missä?
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Siinä pieni videonpätkä koneesta. Kyllähän se melkosta mekkalaa pitää ja ketjun äänen kuulee tossakin ihan selvästi. Suurin osa tosta kilkutuksesta tulee venakoneistosta.
Jos remppa onnistuu niin pitääkin laittaa vastaava pätkä ehkäpä vähän hiljentyneestä myllystä
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
itse en hylsyä ostanut vaan hain lainaksi paikalliselta huoltoasemalta
monilla oikeilla huoltoasemilla on todella hyvä työkaluvalikoima
se taas on eriasia kuinka luotettava henkilöolet että lainaavatko
mutta voihan sen mutterin löyhdyttää siinä pihassakin ja sitten mennä kotiin suorittamaan varsinainen korjaus
Mä sain synttärilahjaksi 3/4-tuuman karalla olevan hylsysarjan. Siinä on oikean kokoinen hylsy, mutta muuten niin rotevaa tekoa, ettei räikän kans mahdu paikoilleen ku ottaa syläriin kiinni. En tiiä oisko kysyntää, mutta joku joka tekee noita imusarjan laippoja vois tehdä sopivia avaimiakin. Itselleni ajattelin tehdä ennen seuraavaa venttiillin säätöä...
Soittelin vielä viimeisetkin rautakauppaan viittaavat paikat läpi= 0. Parille korjaamollekin kilautin eikä kukaan halua lainata/vuokrata työkalujaan.
Karhulan Teotoolsista löytyi kuitenkin ¾ tuuman 38 mm hylsy hintaan 18€...siihen vielä sopiva muunnoskappale robbarista niin huomenna pääseekin jo vääntelemään. Saas nähdä saanko vanhan Craftsmanin räikän hajalle
En edes viiti tässä mainita tollasen ¾ tuuman T-vääntimen hintaa
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Mulla ei kyllä ollut ongelmia tuon hihnapyörän mutterin kanssa,
vaikka sen piukkuudesta juttuja onkin, aukesi kun piti jarrulla/vaihteella vastaan.
Rempan aikaan oli ajettu joku 170tkm ja kannessa oleva laahain oli lähtenyt irti kiilautuen ketjun ja koneen kyljen väliin. Ne muuten jää sinne kanteen ne vanhan laahaimen kiinnityskorvat, mikäli se on rikkoutunut. Itse en niitä heti huomannut ja ihmettelin että meneepä vinoon tuo laahain paikalleen.
Jokari_ kirjoitti:Karhulan Teotoolsista löytyi kuitenkin ¾ tuuman 38 mm hylsy hintaan 18€...siihen vielä sopiva muunnoskappale robbarista niin huomenna pääseekin jo vääntelemään. Saas nähdä saanko vanhan Craftsmanin räikän hajalle
En edes viiti tässä mainita tollasen ¾ tuuman T-vääntimen hintaa
Biltemassa tuo hylsy vajaa 10Euroa, ja koko sarja vääntiöineen ja jatkovarsineen pelti laatikossa 88Euroa.
Sen mutterin saa auki myös kun ottaa taltan ja vasaran ja iskee mutteria kantista aukipäin. Kaksi mutteria olen näin avannut.
Viimeksi ruuvasin mutteriin huolellisesti 40mm asti venyvän (eli ISON) jakoavaimen, jota tinttasin sitten lekalla.
Moottorit olivat tosin irrallaan, konetilassa ei liene tilaa suuresti vasaroida.
Jokari_ kirjoitti:Karhulan Teotoolsista löytyi kuitenkin ¾ tuuman 38 mm hylsy hintaan 18€...siihen vielä sopiva muunnoskappale robbarista niin huomenna pääseekin jo vääntelemään. Saas nähdä saanko vanhan Craftsmanin räikän hajalle
En edes viiti tässä mainita tollasen ¾ tuuman T-vääntimen hintaa
Biltemassa tuo hylsy vajaa 10Euroa, ja koko sarja vääntiöineen ja jatkovarsineen pelti laatikossa 88Euroa.
,_,/ukka
No niin niin, sitähän minäkin olen tässä kiroillut. Mutta kun lähin pilteema on 130 km päässä niin eipä kannata lähtä 10€ takia ajelemaan.
Maksoi 10€ tuommonen muunnossatsi jossa on kaikenkokosia muunnoskappaleita. T-vääntimenkin sain lainaan kaverilta. Pelkään vaan että hylsy+muunnoskappale+t-väännin ei kyllä mahdu, vaan ottaa syyläriin kiinni. Mutta pitää kokeilla
Koitin sovitella tollasta isoa jakaria tuonne, mutta ei sillä mitään otetta saa koska mutteri on hihnapyörän ulkoreunan tasalla
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Melkeinpä se jäähdytin kannattaa pois ottaa. Helpottaa muutenkin työskentelyä kun tilaa tulee lisää. Nappiksessa ainakin kun vielä otti maskin pois niin näki ja pystyi sitä kautta tekeen aika kivuttomasti tuon laahaimen vaihdon.
Kun vaihdoin ketjun ja noi hilppeet niin otettiin veljen kanssa syyläri ja maski pois niin oli helppo tehdä kun sai tilaa, ja tulihan siinä samalla jäähdytysnesteet vaihdettuu.
Suosittelen