vesi ei kierrä??? -82 1200s

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
tc89

vesi ei kierrä??? -82 1200s

Viesti Kirjoittaja tc89 »

Lämmöt nousee mutta lämppäri ei puhalla lämmintä, yläpuolen vesiletkut ja syylarin yläosa lämpenee. Syylarin alaosa ja alavesiletku ei. vaihdoin termarin -> ei vaikutusta. siis lämmöt nousee liikaa. punaselle asti.

epäily kohdistuu vesipumppuun. eikös ladassa kierrä lämppärissä vesi koko ajan? kone tosin on hiivatin mutta vesikierto pitäs olla vakio.

Onko tovereilla harjaantuneita arvauksia? voisko olla muu kun vesipumppu?
Viimeksi muokannut tc89, 15.11.2005 22:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
pressa
Viestit: 10532
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

voihan lämmittimen kennossa olla tukos
tai hana kiinni vaikka vipu näyttää auki asentoa
tc89

Viesti Kirjoittaja tc89 »

Tarkennus. Lämmöt nousee punaselle.
korjasin tohon ylös myös
Avatar
arpati
Viestit: 757
Liittynyt: 4.10.2003 21:05
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja arpati »

Onko vettä tarpeeksi eli ilmattu järjestelmä vai onko vaan vedet vähissä? Onko auto ollut ajossa aiemmin ilman ongelmia vai onko tää koneen vaihdon jälkeinen ongelma?

Ladan lämppärissä on hana mikä kyllä estää vedenkierron eli siellä ei koko aikaa kierrä jos tuo kiinni...
124/2101 practical beauty
tc89

Viesti Kirjoittaja tc89 »

on toiminu ja on vettä konees. Nyt vast huomasin et huonosti kirjotettu toi eka viesti. Kun on ongelma itelle selvä ni vaikee näköjään kirjottaa :oops: Siis koneen liiallinen lämpeeminen onkelma nro1, muut " lisä ominaisuuksia"

Mutta kiire helpotti, kun jäi vielä toinen ajoneuvo pihaan . on siis aikaa viikonloppuna tutkia tarkemmin. Kiitoksia ja anteeksi.
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

missä toi lämmpärrin hana piileksii :?:
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Jeltsin
Viestit: 231
Liittynyt: 18.1.2005 20:29
Paikkakunta: Valkeala

Viesti Kirjoittaja Jeltsin »

Lämmityslaitteen kotelon vierestä, repsikanpuolelta kun rupeat kattelemaan,niin siellähän se.
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

ok täytyy kattoo jos löydän pitäää piruttaani tutkii vaikka kaikki toimii
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
erkkimalinen
Viestit: 581
Liittynyt: 6.10.2005 20:21
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja erkkimalinen »

Kun kurkistelee sinne hanskalokeron alle, sinne lämppärin kotelon kohdalle aika ylös ja samalla liikuttelee lämmönsäätövipua niin huomaa liikkuvan osan, samalla voi todeta: Onko vaijerin kuori liikkunut kiinnityksestään ja liikkuuko "hanan" vipuvarsi. Monelle Lada-kuskille tuttu hana koska ne ennemmin tai myöhemmin vuotavat repsikan jalkatilaan. Vanhoissa kumimatto-Ladoissa sen huomasi paremmin kun neste jäi lillumaan lattialle tai kaukalomattoon, uudemmissa paksut kangasmatot imivät nesteen maton läpi äänieristehuopaan, ihmetteli vaan kun ikkunat aina huurussa eikä aavistanutkaan mikä kosteus piili mattojen alla. Ummehtunut, makeahko haju kavalsi ennenpitkään tilanteen. Venttiili sinänsä helppo vaihtaa, vaatii sorminäppäryyttä ei niinkään erikoisosaamista..Moi!
Kyllä lähtee..!
Kimmo86
Viestit: 1429
Liittynyt: 12.10.2005 19:06

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

erkkimalinen kirjoitti:, uudemmissa paksut kangasmatot imivät nesteen maton läpi äänieristehuopaan, ihmetteli vaan kun ikkunat aina huurussa eikä aavistanutkaan mikä kosteus piili mattojen alla. Ummehtunut, makeahko haju kavalsi ennenpitkään tilanteen. Venttiili sinänsä helppo vaihtaa, vaatii sorminäppäryyttä ei niinkään erikoisosaamista..Moi!


Taitaa nuo Ladat olla aina jonkunverran kosteita, ihan luonnostaankin :? Ainakin omassa on kaikki äänieristeet yms. enemmän tai vähemmän märkiä, vaikka hana ei vuodakaan..
erkkimalinen
Viestit: 581
Liittynyt: 6.10.2005 20:21
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja erkkimalinen »

Yli kymmenen vuotta kuivilla jaloilla ja Ladoilla. Joka kevät matot pois, tuuletus/ talven aikana keräänynyt kosteus poistuu, sisäilma raikastuu. Säännöllisesti tyhjentää kaukalomatot lumesta ja vedestä. Sanomalehdet kaukalon alle imemään roiskeita.Eikä mitään vettä imeviä liekki-kangas mattoja. Ladassa on niin paljon "ominaisuuksia" että länsi-autolla ajava ei niitä ikinä ymmärrä. Vaivaa pitää nähdä..kyllä kaiken saa mätänemään, Ladan vaan niin paljon helpommin ei tarvi kun vaan olla tekemättä mitään. Hitsaaminenkin on ikävämpää puuhaa kun ehjän ylläpito..Moro! :wink:
Kyllä lähtee..!
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: vesi ei kierrä??? -82 1200s

Viesti Kirjoittaja Stefa »

tc89 kirjoitti:Lämmöt nousee mutta lämppäri ei puhalla lämmintä, yläpuolen vesiletkut ja syylarin yläosa lämpenee. Syylarin alaosa ja alavesiletku ei. vaihdoin termarin -> ei vaikutusta. siis lämmöt nousee liikaa. punaselle asti.

epäily kohdistuu vesipumppuun. eikös ladassa kierrä lämppärissä vesi koko ajan? kone tosin on hiivatin mutta vesikierto pitäs olla vakio.

Onko tovereilla harjaantuneita arvauksia? voisko olla muu kun vesipumppu?
Onkos tuossa käytössä ladan letkutermari, vai fiiun kansi-mallinen? Tosiaan tuo hana siellä ensimmäisenä tulisi mieleen, ja missä kunnossa syyläri on?
Vauhdin tae - alamäki
sergei 1200L
Viestit: 431
Liittynyt: 14.11.2005 22:29
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja sergei 1200L »

ensimmäisenä kattosin paisunta säiliön onko neste oikean väristä..onko öljyä seassa? haiseeko pakokaasu.. ja se et kun kone käynnissä niin tuleeko paisunta säiliöön ns. kuplia... jos jotain näistä..niin kannen tiiviste palanut/vuotaa. puristus paineet vesitilaan... hm. kerran tehtiin sellanen jippo et vedettiin kantta vähä kireemmälle.. en tietty suosittele,mutta auto oli sellanen huru auto..kokeiltiin pelaako.ja kyllä silloin toimi.. :lol: ja toi et se ei puhalla lämmintä viittaa kansipahvi vikaan.. tekee just tota kun veden kierrossa on ns.ilmaa. ja jos ilman paisari korkkia nesteet tulee pihalle niin pahvi vika? :twisted:
Avatar
jta
Viestit: 4445
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Hyvän esimerkin voin antaa meidän entisestä urvanista tuon kansipahvin vuotamisen takia. Jonkin matkaa pääsi ajeleen niin yhtäkkiä vaan alko puhaltaan kylmää ilmaa ja samantien alko pukkaan nesteetkin pihalle paisuntasäiliön kautta.

Ja tuosta ladan kosteudesta niin voi kyllä allekirjoittaa omalta osaltani että noissa kahdessa vaikkei mistään ole vuotanutkaan niin on ollut matot niin märkiä että vesi tippassu äänieristeistä.. Jostain syystä se vain jotenkin kerää tuota kosteutta.

Ja vielä ihan alkuperäiseen vastatakseni niin kannattaa varmistaa kyllä että ei ole ilmaa tuossa järjestelmässä... Mutta jos ilmaa ei ole niin voisin epäillä vesipumppua..
tc89

Viesti Kirjoittaja tc89 »

Vaihdoin vesipumpun. Kävi puol minuuttia kunnes petti vissii pumpusta laakeri. Eli hihnapyörän pää sentin sisään :evil: ... Huomen irti ja maanantain takas harakiriin. Harmitta vaa turha työ ja kilometrit, ku on telakka 40km päässä..

Pitää tutkii tota kansipahvi juttuu, heti ku saa taas koneen pyörii. Mutta vedessä ei ollu öljyy, tänään ku tyhjensin. Öljy tikku on musta ei keltanen/harmaa/valkonen.
Vastaa Viestiin