En tiedä onko tuollaista jo ennen kysytty. Mutta tuossa firman tupakkilaiturilla porukka alkoi kyseleen monta kertaa Niva on jättänyt tiellä. Muutoinkin oli aika Niva henkinen tupakkitauko, kun se oli siinä 4m päässä
Mut jostain syystä porukalla tuntuu olevan mielikuva että Ladat jättää tielle. Tosin löytyi myös mielikuvaa että ne on todella lämpimiä talviautoja ja ne käynnistyy myös -40 lämpötilassa, silloin kun muut ei käynnisty. Kumpikin jälkimmäinen väittämä on todennäköisesti totta. Ainakaan itselläni ei tuosta lämmöstä ole pulaa. Käynnistettävyydestä talvella ei tietoa, kun en ole niin pitkään sitä omistanut.
Itse täytyi tuohon tielle jättämiseen todeta että Niva on kaksi kertaa ryytynyt tielle. Toinen oli kun kemppiperä hajosi. Se oli jo oletettavissa kun siellä kerran sellainen oli, joten en laskisi tuota tuohon hommaan mukaan. Toinen kerta tuli kun laturin piuhat otti hieman kiinni pakosarjaan ja suli kiinni siihen.. Tuli hieman oikosulkua ja lievää tulipalon alkua. Omaa tyhmyyttä kun en tullut kunnolla tarkastaneeksi niitä piuhoja startin irroituksen ja kiinnityksen jälkeen. Sitten on tietenkin ollut noita pieniä pikkuvikoja, mut ei ne ajamista ole estänyt.
7 vuotta ajettin tuolla 1200S:llä eikä se jättänyt ikinä tielle. Tielle jääminen oli kuitenkin lähellä silloin joskus -99 talvella, kun kytkin oli aivan loppu eikä sillä meinannut päästä enää eteenpäin
Muuten Lada vei luotettavasti joka paikkaan, mökille, kouluun ja ties minne...oli se hyvä kärri, mutta nyt sillä ei ole enää muuta käyttöä kuin maata tallissa mätänemässä
Toivottavasti tuo mun 1500S palvelee yhtä luotettavasti...
Viimeksi muokannut Jokari, 3.11.2005 19:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Onhan nuo muutaman kerran jättäneet.Nappikset ei muistaakseni jättäneet,mutta 89 Samara jätti useasti.Ainakin öljypumppu laukesi,virranjakajasta katkesi johto sisältä,syttyboxsi hajosi ja vauhtipyörän hammaskehä irtosi startatessa.110 ei ole toistaiseksi jättänyt,kerran oli kyllä lähellä.Toisaalta ei tuo kovin paljon ole n.20 vuodessa ja muutama satatuhatta ajettuna.
Ladalla 1983-2007
Nyt ajossa
Kia Ceed 1.6 EX SW
Skoda Roomster 1.6
joskus on matka pysähtynyt sisärengasvaurioihin, mutta niistä on selvitty renkaan vaihdolla, joskus on ryytynyt syksyllä kun on kaasutin jäätynyt, hetki siitä on taas liikkunut, mutta tässäkin kyseessä oma vika kun ei ole huolehtinut kausisäädöistä, samara jäi kerran tienpäälle kun sytkäboxi hajosi, mitä enempi elektroniikkaa on mekaniikan tilalla sen suurempi riski on että kotiin ei päästä, mutta kyllä ruiskullakin on vielä päästy perille.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Kahdenkymmenenkahdeksan vuoden aikana on tullut ajettua 16 omalla autolla ja vain yhden kerran on jäänyt matka kesken. Escortista meni aivan yllättäen etulaakeri.
Neljällä Ladalla olen ajellut ja kaksi niistä on ollut kattipaskoja, mutta perille on aina päästy.
Pyrkimyksenä on ollut pitää autot siinä kunnossa, että katsastukseen voi mennä koska vaan.
Kerran oon jääny välille, kun pyöränpultit oli unohtunu löysälle eikä niitä pystyny kiristämään kun pulttiavainkin oli jääny tallinnurkkaan.. Onneks olin melko lähellä kotia
kerran kun meillä oli omistuksessa 1300 farkku lada ni oli vettä tankis ja rupes jäätämää ni meinas matka katketa mut huoltsikalle vaa 40km/h ja lasolia tankkii ja taas meentii..
Jokari_ kirjoitti:oli se hyvä kärri, mutta nyt sillä ei ole enää muuta käyttöä kuin maata tallissa mätänemässä
eiks siit saa pelii
No kautta profeetan parran jos asuis jossain landella niin tottakai rälläisin sen itte loppuun, on se sentään täysin ajokuntoinen peli...mut emmä kehtaa myydä tota kenellekään muulle hajotettavaks, mieluummin vien tuon vaikka tonne paikalliseen purkaamoon. Ei tuosta enää ole tieliikenteeseen, sen verran paikat hajoillu. Koppa on mätä, mutta 95 tkm ajettu mylly käy vielä todella nätisti. Sääli Ladaa
No mutta pitää kattella Ladan kohtaloa ensi keväänä lisää. Talven se joutaa olemaan tallissa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Eli voimme siis päätellä että Ladat ei jätä keskimääräistä useammin tielle? Tulin tuossa miettineeksi onko mullakaan ikinä mikään auto jättänyt tielle, tuota Nivan muutamaa pientä ongelmaa lukuunottamatta. Suzuki Swift muinoin syyssäässä ryytyi motarin reunaan, mut ilmanputsarin viskasin mäkeen niin johan toimi taas. Samalla reissulla siitä kyllä hajosi tuulilasin pyyhkijöiden moottori ja vettä tuli kuin esterin perseestä. Edellä ajava kaveri tykkäs varmaan tosi hyvää kun ajoin perseessä kiinni, että näin missä se ajaa. Varmaan jos se olisi mennyt metsään niin olisin ajanut perässä
Suzukin maasturi pari kertaa jäi metsään.. Tankissa oli paskaa parin sentin kerros, joka lähti liikkumaan bensaputkii pitkin. Hetken se aina toimi ja ryytyi. Mut muuten ei kyllä ole mikään auto oikeen tökkinyt reissussa.