Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Tänään kun menin kerhotapaamiseen Vantaan Martinlaaksoon niin tuli ehkä vedätettyä vitosella liikaa kehä kolmosen ylämäessä seurauksella että kone pääsi hieman nytkähtämään.Välittömästi "check the engine" syttyi palamaan.Moottorin käynnissä ei ollut mitään häiriötä.Kotiin tultua hain tottumuksesta 10mm:n kiintoavaimen,ja irroitin akun kengän.Tehtyäni testikäynnistyksen havaitsin,että häiriövalo oli sammunut.Eli:
Moottorihäiriövalon voi usein kuitata ainoastaan irroittamalla akun +kengän.
Moottorihäiriövalon voi usein kuitata ainoastaan irroittamalla akun +kengän.
Tuo tulee tehtyä noin joka kymmenennen käynnistyksen jälkeen, riippuen siitä onko oltu pysäköitynä ylä- vai alamäkeen. Alamäessä öljymäärän varoitusvalo ei valita käynnistäessä, ylämäessä ja tasaisella kyllä.Jaska HKI kirjoitti:Moottorihäiriövalon voi usein kuitata ainoastaan irroittamalla akun +kengän.
Aiemmin keväällä tuota akun irrotusta joutui tekemään sen "bensahöyrysuodattimen" takia, mutta täältä Ladaboardilta löytyneen ohjeen avulla irrotin yhden liittimen ruiskulta lähtevässä valkoisessa letkussa olevasta mötikästä eikä check engine enää syty ainakaan sen takia...
Positiivisia kokemuksia
Vaihteeksi pelkästään positiivisia kokemuksia satakympistä. Kohta 40 tuhatta ajettu ja auto on pelannut erittäin hyvin. Tänä vuonna ainoastaan pari polttimoa on vaihdettu, muuten ei ole ollut yhtään mitään vikaa! Kulutus on jopa laskenut sopivasti bensan kallistuessa. Viime vuonna paloi öljyvalo hieman ennen öljynvaihtoa, Deltan laittamat Shellin öljyt vaihtui Teboilin Diamondiin ja sen jälkeen ei ole valo turhaan palanut.
Laatinkon synkrot???
Olisko kellään 110:n laatikon synkroja tai samaran?? Kuulemma samat osat on... tarttis saada 2-vaihe taas toimimaan..... kaikki synkat on kuullemma samanlaisia....
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
110 lisävalot..
Elikkäs olen myös hankkinut ko rakkineen työmatkaohjukseksi
(pitää muistaa käyttää hymiöitä ja muita riiviöitä runsaasti
)
Kuinka olette asentaneet lisäkaukovaloja 110:n, minulla ainakin tossa perinteisessä rihlatussa umpiossa on ref 27,5 eli jossei vaihtorelesysteemillä nin sitten lisäpitkien max ref jopa 10
..onkohan noin huonoja lamppuja ees saatavilla?




Kuinka olette asentaneet lisäkaukovaloja 110:n, minulla ainakin tossa perinteisessä rihlatussa umpiossa on ref 27,5 eli jossei vaihtorelesysteemillä nin sitten lisäpitkien max ref jopa 10

..onkohan noin huonoja lamppuja ees saatavilla?
Itse itselleni vastaten:laaarrd kirjoitti:Keskuslukko on ostosta asti vain sulkenut, ei avannut. Purin oven jossain vaiheessa mutten saanut tolkkua hommaan. Uusiksi kun ehtii.
Kuskinpuolelta takaa kuuluu narskahdus töyssyissä, jotain jousessa kai. Jousi ei ole poikki, sen verran olen katsonut.
Käsijarrun nappi meni jossain vaiheessa syvälle kahvan sisään ja sormi täytyy tunkea kahvan sisään että jarrun saa vapautettua.
Peruutusvalot ovat kumpikin pimeänä. Sulake on ehjä, polttimot putsattu ja tarkistettu mutta ei. Täytynee seuraavaksi purkaa luukun suojapahvi ja seurailla mihin ne johdot menevät ja missä virta lakkaa kulkemasta. Takasumuvalot, jotka siis ovat samassa pohjassa peruutusvalojen kanssa, toimivat.
Nyt on sataykstoista käytetty kuudenkymmenentonnin huollossa. Vaikka mittarissa on vasta 57000! Käsijarrunkahvan "korjasin" jo aiemmin, sehän oli vain liukunut itsestään melkein irti.
Kuudenkympin huolto on kasiventtilisessä suurempi huolto jossa vaihdetaan mm. jakohihna. En muista pitikö jarrunesteetkin vaihtaa, täytyy illalla tarkistaa laskusta tuliko tehtyä. Peruutusvalokytkin oli hajonnut, eli hyvä etten turhaan purkanut sisustuksia. Keskuslukon johtosarjassa oli jotain, se on nyt vaihdettu ja ensimmäistä kertaa auton meilläolon aikana keskuslukko myös avaa ;) Jousen narskahduksen syy löytyi, jousi oli jotenkin liikahtanut pois paikaltaan, nyt se on paikallaan ja ääntä ei enää kuulu. Käsijarru on kiristetty.
Koko hoito osineen, eli sisältäen keskuslukon johtosarjan, peruutusvalokytkimen, jakohihnan (ja kiristimen varmaankin myös?), laturinhihnan ja öljyt, ja töineen 359 euroa. Paikkana M&K huolto Helsingissä Viipurinkadulla. Joku oli hiljattain teettänyt Deltassa pelkän 60tkm huollon 700e:llä jos oikein muistan.
Vielä täytyisi saada kuskinpuolen takavalon, siis parkki-jarru-vilkku -osuus, pohja jostain. Deltasta olisi saanut tilaamalla 109e mutta siihen tulisi mukana koko "umpio". Tietääkö kukaan käykö 111:een jonkin muun mallin, vaikkapa Samaran, pohja josko romikselta löytyisi helpommin? Ai niin ja öljymäärän varoitusvalo valittelee edelleen, en pikaisella vilkaisulla nähnyt öljynsuodattimen lähellä mitään johtoja että olisin päässyt anturia nykimään.
Ja onhan se niin että kun yksi vika korjataan, löytyy tilalle kaksi uutta. Tässä tapauksessa tosin kolme korjattiin ja yksi löytyi, nimittäin lasinpesunestesäiliö vuotaa. Näyttää siltä että sitä on joskus jo liimalla tms. yritetty paikata. Ajattelin hioa liiman pois ja laittaa silikonia tilalle.
Toi pitääkin tutkia, tuntuu että nesteet on aina lopussa. Samarassa oli kiinnitetty rautapalkkiin, jota vasten kun aikansa hölskyi, niin reikähän siihen tuli. Uusi maksoi käsittämättömät 300mk senaikaista valuuttaa. Silloin yritin paikata mm. sulattamalla muovia päälle ja liimaamalla jne, mutta hyvä ei tullut. Onneksi oli senverran ylhäällä se reikä, että puolillaan saattoi pitää. Kerros jatkosssa, jos saat silikonilla korjattua. Pitääkin tutkia, miten se tässä on kiinnitetty, muistaakseni ei ole tuota metallikiskoa hankaamassa.nimittäin lasinpesunestesäiliö vuotaa. Näyttää siltä että sitä on joskus jo liimalla tms. yritetty paikata. Ajattelin hioa liiman pois ja laittaa silikonia tilalle.
Vikavalojen sammutus
Jaska ym Vikavalot saa sammumaan panemalla myös obd2 palikan resettiasennossa vikaliittimeen. Tietysti kannattaa ensin katsoa mitä kaikkia vikoja on lueteltu (palikoita, joissa on sekä ISO (P koodit) että CAN (P & C koodit) & standardit tuettuna, sai mm Korjaamo after service 2005 messuilta maaliskuussa Messuhallissa
(http://www.autosiru.fi).
Joissakin Ladoissa on suorakaiteen muotoinen vikaliitin (ei siis obd2) ja niihin tuota carchip palikkaa ei pysty tunkemaan härkäkään
Mutta jos aitoa vikaa on se vikavalo kyllä syttyy uudestaan ja jää logeriin eikä se siitä sammu vaikka nollaa kuinka monta kertaa ennen kuin korjaa viat :idea: .
(http://www.autosiru.fi).
Joissakin Ladoissa on suorakaiteen muotoinen vikaliitin (ei siis obd2) ja niihin tuota carchip palikkaa ei pysty tunkemaan härkäkään
Mutta jos aitoa vikaa on se vikavalo kyllä syttyy uudestaan ja jää logeriin eikä se siitä sammu vaikka nollaa kuinka monta kertaa ennen kuin korjaa viat :idea: .
Ok,kiitoksia.Jaska HKI kirjoitti:Kerholta ostetun ajotietokoneen suomennoksessa ei noita koodeja ollut,mutta 16.... alkavat vikakoodit viittaavat tiedonkulkuhäiriöihin mikropiireissä.Vähän niinkuin löisi päänsä mäntyyn ja vähän aikaa on "pönttö" sekaisin.Jos auto pelaa niin ei kait kannata huolestua.

FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.