Laturi-asiaa
Laturi-asiaa
Terve!
Olen ollut ladanomistaja pari viikkoa. Mahtavaa aikaa tämä on ollut, mutta nyt tuli eteen muutama pulma, joihin tietenkin olin varautunut. Eli, tuossa taannoin syttyi laturivalo palamaan. Olen koitannut tiedustella ladatutkihenkilöltäni mistäköhän moinen johtuu ja kaikki sulakkeiden ja releenjohtojen heiluttelut olen jo tehnyt, mutta valo vain palaa. Mittasin akusta jännitteenki ja se oli kutakuinkin sama sammuksissa ja käynnissä eli 12 ja risat. Eli akku ei lataa? Mikäs nyt sitten keinoksi? Laturiako metsästämään vai mitä?
Pahoittelut tyhmistä kysymyksistä, tämä on ensimmäinen autoni ja rassausharrastus on vasta alkutaipaleella.
Pekkonen - Tre
Olen ollut ladanomistaja pari viikkoa. Mahtavaa aikaa tämä on ollut, mutta nyt tuli eteen muutama pulma, joihin tietenkin olin varautunut. Eli, tuossa taannoin syttyi laturivalo palamaan. Olen koitannut tiedustella ladatutkihenkilöltäni mistäköhän moinen johtuu ja kaikki sulakkeiden ja releenjohtojen heiluttelut olen jo tehnyt, mutta valo vain palaa. Mittasin akusta jännitteenki ja se oli kutakuinkin sama sammuksissa ja käynnissä eli 12 ja risat. Eli akku ei lataa? Mikäs nyt sitten keinoksi? Laturiako metsästämään vai mitä?
Pahoittelut tyhmistä kysymyksistä, tämä on ensimmäinen autoni ja rassausharrastus on vasta alkutaipaleella.
Pekkonen - Tre
Siis ei akun kuulukkaan ladata, vaan laturin, mutta saivartelut sikseen...
Onkos tuo minkä mallin lada? Eli onko kyseessä vanhempi erillisellä jännitteensäätimellä varustettu vai uudempi laturiin integroitu? Jos kerta sulakkeet ja releet on katsottu, niin veikkaisin tuota säädintä jos moinen on, tai sitten laturin hiiliä.
Tuo latausjännite tosiaan saisi olla jotain 14-15V.
Onkos tuo minkä mallin lada? Eli onko kyseessä vanhempi erillisellä jännitteensäätimellä varustettu vai uudempi laturiin integroitu? Jos kerta sulakkeet ja releet on katsottu, niin veikkaisin tuota säädintä jos moinen on, tai sitten laturin hiiliä.
Tuo latausjännite tosiaan saisi olla jotain 14-15V.
Vauhdin tae - alamäki
http://www.ladakerho.fi/info/muut/elektro.htm#001
Onkos tuo nyt sitten S- vai L-malli, noita on kai tehty rinnakkain tuohon aikaan. Lähinnä että onko laturilla erillistä säädintä, vai ei?
Jos hiilet ovat kuluneet, niin ne on vaihdettava. Laturi auki ja tinaamalla uudet tilalle. Tai jollei itseltä onnistu niin autosähkökorjaamot noita tekevät. Miten lie olisi uuden vaihtolaitteen hankinta.
Onkos tuo nyt sitten S- vai L-malli, noita on kai tehty rinnakkain tuohon aikaan. Lähinnä että onko laturilla erillistä säädintä, vai ei?
Jos hiilet ovat kuluneet, niin ne on vaihdettava. Laturi auki ja tinaamalla uudet tilalle. Tai jollei itseltä onnistu niin autosähkökorjaamot noita tekevät. Miten lie olisi uuden vaihtolaitteen hankinta.
Viimeksi muokannut Stefa, 17.10.2005 17:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vauhdin tae - alamäki
- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
jos haluaa investoida tulevaisuuteen niin kokonaan uusi laturi, itellä ollut 1200S autoissa aika heikossa hapessa noi laturit (G-222), kun autot on ollut jotain 100-120 tkm ajettuja, jännitteen säätimen vaihto auttoi vain aluksi, sitten hajosi taas säädin. 1200L mallissa on eri laturi (G-221) ja ne on käsittääkseni kestävempiä, yleensäkin L-mallissa on kaikki sähköt vähän kestävämmät.
olisko muuten kysyjällä 1200L eli nappis, jos kerran -87 mallissa on vielä latauksen merkkivalo, ton ikäisissä G-222 laturilla varustetuissa ei valoa yleensä ole ollenkaan.
olisko muuten kysyjällä 1200L eli nappis, jos kerran -87 mallissa on vielä latauksen merkkivalo, ton ikäisissä G-222 laturilla varustetuissa ei valoa yleensä ole ollenkaan.

- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
http://www.motonet.fi kertoo hinnaksi 62 euroa, lisäksi 20 euron pantti jonka saa takaisin kun antaa vanhan laturin vaihdossa.
