NAPPIS EI OLE RUMA AUTO4-stroke kirjoitti: en oo kommunisti. tykkään vaan muuten tästä rumasta autosta.
<-----------
woihan wanha wihtahousu KOMMUNISTI!!!!!!!!
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Porukat ajattelevat minun olevan aivan pimeä kun harrastan hassuja autoja ja selitän poliittista historiaa. Olen punaisesti ajatteleva, mutta en kuitenkaan mikään patakommunisti. Tämän johdosta en ole kuitenkaan joutunut "kärsimään" yhtään.
Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.4 GLI 16V | FSO Polonez 1.5 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE | FSO Polonez 1.6 SLE ja kauden mukaan vaihtuvia huumoriautoja
1980-luvun EdustusPoloneesi.
Entistäkin enemmän katetta hinnalleen.
1980-luvun EdustusPoloneesi.
Entistäkin enemmän katetta hinnalleen.
- ladoilla radalle
Hmm, kyllä minulle on kehuja tullut kauko-ohjatusta keskuslukosta ja hälärin toiminnoista, savukonekin on aika suosittu ollut.. Nämähän ovat kyllä lisävarusteita, mutta eiköhän tässä talven tullen päästä ihan ladan omaankin tekniikkaan osuvia kommentteja kuulemaan.
Kerran yhden edellä ajavan nuorisoauton takapenkiltä näytettiin peukaloa, ilmeisesti kuitenkin negatiiviseen sävyyn. Ei muita merkkejä ole vielä tullut.
Kerran yhden edellä ajavan nuorisoauton takapenkiltä näytettiin peukaloa, ilmeisesti kuitenkin negatiiviseen sävyyn. Ei muita merkkejä ole vielä tullut.
-
Minulle kävi kerran viimetalvena, että kun menin emäntää kattoon Kankaanpäähän (oltiin vasta kihloissa), niin eräs auto (Volvo tms) seurasi kuin hai laivaa ja joku roikkui vissiin kattoluukusta tai ikkunasta en tarkemmin muista enää ja huuteli jotain epämääräistä josta en ajossa saanut selvää...
Tuolloin olin liikenteessä nappiksella eli tuolla oranssilla 2101 -76/-77 (joka meni jo mynämäelle) ja ajattelin että joko mahtaa joku känniläisporukka tulla tekeen kiusaa tms ja varmaan tulee potkiin hampaat kurkkuun ja pistään ladan valkeeseen
No parkkeerasin ja jäin siihen sitten istumaan ja kattoon että minne auto on menossa, ja kuinka ollakaan se ajoi vähän ohi mutta peruutti sitten takaisin ja joku miespuolinen henkilö rupee taas huuteleen jotain.
No kun sitte avasin ikkunan tai oven ja sain vähän selvää mitä miehellä oli asiaa niin jotenkin pääsin ymmärtämään että "asia meininki kun ajelet ladalla" ja että herralla vissiin oli itelläänkin lada vaikka olikin muun auton kyydissä.
Kovasti koitti tingata että mikä tekniikka kun kuullostaa niin kireeltä ja "tu vetää kisaa kylälle!", en kuitenkaan lämmennyt asiaan ja sanoin että vakiotekniikka, toistaiseksi vain putkiviritteinen (2") Lopuksi kaveri sitten tinkasi että hienot tuning takavalot että mistä noita saa, mutten sitten alkanut neuvomaan vaan tyydyin myhäilemään että "juu ovat ihan tyylikkäät" siis ladan ne alkuperäisimmät valot jotka fiatin perua
Tuolloin olin liikenteessä nappiksella eli tuolla oranssilla 2101 -76/-77 (joka meni jo mynämäelle) ja ajattelin että joko mahtaa joku känniläisporukka tulla tekeen kiusaa tms ja varmaan tulee potkiin hampaat kurkkuun ja pistään ladan valkeeseen

No parkkeerasin ja jäin siihen sitten istumaan ja kattoon että minne auto on menossa, ja kuinka ollakaan se ajoi vähän ohi mutta peruutti sitten takaisin ja joku miespuolinen henkilö rupee taas huuteleen jotain.

No kun sitte avasin ikkunan tai oven ja sain vähän selvää mitä miehellä oli asiaa niin jotenkin pääsin ymmärtämään että "asia meininki kun ajelet ladalla" ja että herralla vissiin oli itelläänkin lada vaikka olikin muun auton kyydissä.

Kovasti koitti tingata että mikä tekniikka kun kuullostaa niin kireeltä ja "tu vetää kisaa kylälle!", en kuitenkaan lämmennyt asiaan ja sanoin että vakiotekniikka, toistaiseksi vain putkiviritteinen (2") Lopuksi kaveri sitten tinkasi että hienot tuning takavalot että mistä noita saa, mutten sitten alkanut neuvomaan vaan tyydyin myhäilemään että "juu ovat ihan tyylikkäät" siis ladan ne alkuperäisimmät valot jotka fiatin perua

124/2101 practical beauty
-
woihan wanha wihtahousu..
Mieluimmin kirjoittais tuntemattomana,kun alkaa mennä poliittiseksi,vaan.. täälläpäin kun on proletaareilla jo enempi mersuja kun kuunaan 70-luvulla Ladoja!Vaan kuitenkin takapotkuja,siistejä kuin mitkä ja ryhdikäs charmantti seniori lippahatussaan - siis tosiaan hatussaan eikä lippiksessään - valppaasti liikennevaloja seuraten ohjastaa heponsa parkkiin.Mielellään kaltaisensa viereen,ja luontevasti hyväksyen Ladistin jos toisenkin ulkoasun ym. turhuudet,kommunikoi,ja jossain vaiheessa:et oo meinannu uuteen vaihtoo...No en minäkään ennee,tämä viijes kyllä miut hautaan viepi.(siis ei mikään vitsi)Myös tormakoita emäntiä täällä ladailee,yksi kyllä vaihtoi viime vuonna tähän etuvetoon,mutta merkki ja lierihattu ei vaihtunut.
-mutta otsikkoon: joku vuosi sitten jouduin työmaalla luottamusmieheksi.Vuoden päästä anoppi lahjoitti punaisen 1200S:n leviävän Renaultin tilalle.Sehän huomattiin!
Kolme vuotta palveltuaan se teki tilaa valkoiselle Atsteekille.Valkoiselle!
Se se vasta huomattiin!
Musikka
-mutta otsikkoon: joku vuosi sitten jouduin työmaalla luottamusmieheksi.Vuoden päästä anoppi lahjoitti punaisen 1200S:n leviävän Renaultin tilalle.Sehän huomattiin!
Kolme vuotta palveltuaan se teki tilaa valkoiselle Atsteekille.Valkoiselle!
Se se vasta huomattiin!
Musikka
Kyllähän tuossa muutamat tutut Ladasta kuittailee. Mutta tuo vanhempi porukkahan on oikeastaan ihan innoissaan Nivasta. Tuntuu että melkein kaikilla yli 40v ihmisillä on jossain vaiheessa ollut Niva tai vähintään Lada. Sitten ne haikeena sitä muistelee ja tulee kurkkimaan konepellin alle antamaan vinkkejä mitä muinoin käyttivät itse
Ja tulihan itä-autosafaria edeltävänä päivänä hämeenlinnan citymarketin pihalla joku Niva mies puheleen. Ei kyllä ollut Nivalla liikenteessä. Kovasti kehui sitä. Oli muistaakseni myymässä omaansa, kun ei nyt ollut käyttöä sille. En sit tie yrittikö se mulle sitä kauppaa. Hintaa oli hieman likaa ainakin mulle.

Ja tulihan itä-autosafaria edeltävänä päivänä hämeenlinnan citymarketin pihalla joku Niva mies puheleen. Ei kyllä ollut Nivalla liikenteessä. Kovasti kehui sitä. Oli muistaakseni myymässä omaansa, kun ei nyt ollut käyttöä sille. En sit tie yrittikö se mulle sitä kauppaa. Hintaa oli hieman likaa ainakin mulle.
- Niva jatkaa siitä mihin normaali Lada jää -
kyllä osa mun kavereista on ruvennu pitää ladasta kun taas osa AINA kun sopiva paikka tulee rupeaa heti väheksymään sitä että ajan ladalla mutta jotkut eivät kommentoi millään lailla
kulkineet:
Lada 2104 1200cc '90
Yamaha yz 80cc '01
Derbi senda x-race 80cc Malossi MHR Racing '05
mopoauto aixam 500 480cc '03 ''thyyning''
Lada 2104 1200cc '90
Yamaha yz 80cc '01
Derbi senda x-race 80cc Malossi MHR Racing '05
mopoauto aixam 500 480cc '03 ''thyyning''
Juu.. Kyllähän Ladasta (jopa Samarasta) joiltakin saa kuulla, joiltakin taas ei... Ja huomattavasti hankalampi selittää olevansa vaan jossain määrin sosialistisesti ajatteleva, kuin että ihan täys kommunisti...
Eniten aina kyllä huvittaa, kun kaartaa marketin pihaan ostoksille ja siellä nousee jostain uudesta farmari-tojotasta/volkkarista/tms. kamppeesta lauma ihmisiä. Nämähän sitten välillä jaksaa idän ihmettä töllätä, vaikka olisi mokomilla päällä joku 20vuotta vanha tuulipuku... Kumma kun joillakin vara ajella ties millä puunatulla uudella kamppeella, mutta sitten jossain spurguryysyissä naureskellaan työttömän ainoalle menopelille...
Mutta kun muistaa positiivisesti ajatella, niin Ladahan on varmaan ainoa kohtuuhintainen auto joka oikesti huomataan. Vastaavaa huomiota muulla merkillä saadakseen pitäis varmaan olla jo joku ferrari tms. ökylelu...

Eniten aina kyllä huvittaa, kun kaartaa marketin pihaan ostoksille ja siellä nousee jostain uudesta farmari-tojotasta/volkkarista/tms. kamppeesta lauma ihmisiä. Nämähän sitten välillä jaksaa idän ihmettä töllätä, vaikka olisi mokomilla päällä joku 20vuotta vanha tuulipuku... Kumma kun joillakin vara ajella ties millä puunatulla uudella kamppeella, mutta sitten jossain spurguryysyissä naureskellaan työttömän ainoalle menopelille...

Mutta kun muistaa positiivisesti ajatella, niin Ladahan on varmaan ainoa kohtuuhintainen auto joka oikesti huomataan. Vastaavaa huomiota muulla merkillä saadakseen pitäis varmaan olla jo joku ferrari tms. ökylelu...

Oikein!Nonnis kirjoitti:Kyllä minä ainakin olen kommari.

Itse pitäisi oikeastaan sanoa kuten suuri Suomen ystävä Juri Derjabin, joka aikoinaan kysyttäessä vastasi, että "en ole kommunisti, mutta en antikommunistikaan"...

Miksi antautua selittelemään tyhjäpäille mitään..?pyreksi kirjoitti:Ja huomattavasti hankalampi selittää olevansa vaan jossain määrin sosialistisesti ajatteleva, kuin että ihan täys kommunisti...
Neuvostoliiton ajalta on jäänyt mieleen se, kun kulmakarvat olivat tuuheita ja suomessa oli muotia olla kommari. Uutisissa puhuttiin vähemmistön enemmistöläisistä ja enemmistön vähemmistöläisistä tai jotain sinnepäin ja ne kinas keskenään, että kummat oikeita kommareita.
Vaikka ajan punaisella Ladalla, ei ole kukaan tullut hitsi eikä aatteista puhumaan.
Vaikka ajan punaisella Ladalla, ei ole kukaan tullut hitsi eikä aatteista puhumaan.