1500s ei lähe käyntiin lämpösellä koneella? käy huonosti

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
pzq

1500s ei lähe käyntiin lämpösellä koneella? käy huonosti

Viesti Kirjoittaja pzq »

1500s ei lähe käyntiin lämpösellä koneella? käy huonosti ja joskus jopa sammuu, mutta noin 10 min päästä lähtee suhkoht normaalisti käyntiin?
Vähän tuppaa ärsyttää kun jättää välillä valoihin kun ei sustu enää käynnistymään :oops:
Avatar
pressa
Viestit: 10538
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

lisätietoa kaivataan
onko axtec vai vanhempi
eli vähintään vuosimallitieto lisäksi niin olisi helpompi lähestyä ongelmaa
pzq

Viesti Kirjoittaja pzq »

vm.91 eli vissiin ei oo axteekki? vai oonko oppinut väärin että tämä katti malli olis ns.axteekki?
Avatar
LENNY
Viestit: 245
Liittynyt: 5.4.2005 21:54
Paikkakunta: Nokia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LENNY »

Jos sulla on neukku weberi kaasutin,mikä siä todennäköisesti on,tarkista että ykköskurkulla on isompi suutin.Sit laitat kaasarin yläosan,sen missä koho on kii,ruuvipenkkiin tms. pystyasentoon,koho roikkuu alaspäin..Neulaventttiilin kuula ei saa painua sisään,vaan kohon vipu koskettaa kuulaa juuri ja juuri.Nyt mittaat kohon ja tiivistepinnan välin.Se pitää olla 6,5mm / +-0,25mm.Jos näin ei ole,säädät välin,taivuttamalla sitä vipua joka koskettaa venttiilin kuulaa.
Ja kohon liike säädetään 8 milliin / +-0,25mm.Sen säädät taivuttamalla edellämainitun vivun yläpuolella olevaa vähän isompaa vipua,joka rajottaa kohon liikettä.
Yksinkertainen homma,vaikka voi näin selostaen tuntua monimutkaiselta.Mut kun on kaasari auki ja ihmettelee,niin kyl sesiitä selviää :wink:

Sit ei ainakaan saa liikaa/liian vähän,vaan juuri sopivasti.Toi säätö pitää tehdä aina jos kaasariin vaihdetaan esim. korjaussarja tai jotain muita kohoon liittyviä osia.
Ja bensa puolen vialta toi kuulostaa,sun autos vika..
Feel the power of...NIVA
SORONÓ Off-Road Team #2

Lennygalleria
Avatar
TOVERI NIVA
Viestit: 742
Liittynyt: 2.10.2004 3:54
Paikkakunta: Itä-Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TOVERI NIVA »

KRÖHÖM!
Sen verta korjaan tuota juttua että ykköskurkulla pienempi pääsuutin ja kakkoskurkulla sit se isompi kun on yleensä isompi kurkkukin.
Se on Lennyn ajatukset näköjään vielä vähän sekasin uuden nimityksen johdosta: SORONÒ Off-Road Teamin kaasarispesialisti
Kuva
Avatar
LENNY
Viestit: 245
Liittynyt: 5.4.2005 21:54
Paikkakunta: Nokia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LENNY »

TOVERI NIVA kirjoitti:KRÖHÖM!
Sen verta korjaan tuota juttua että ykköskurkulla pienempi pääsuutin ja kakkoskurkulla sit se isompi kun on yleensä isompi kurkkukin.
Se on Lennyn ajatukset näköjään vielä vähän sekasin uuden nimityksen johdosta: SORONÒ Off-Road Teamin kaasarispesialisti
No kai mä ton tiesin,testasin vaan onko Toveri niva valppaana :wink:
Feel the power of...NIVA
SORONÓ Off-Road Team #2

Lennygalleria
pzq

Viesti Kirjoittaja pzq »

KAASUTTIMEN HUOLTOSARJA LADA TAKAVETOISET

1500 (ilman alatiivlevyä, mutta sisältää suuttimia). . . . 28-3016 16.48 ???

<--- uskaltaskohan noita motonetin kaasutin huoltosarjoja käyttää?
Avatar
TOVERI NIVA
Viestit: 742
Liittynyt: 2.10.2004 3:54
Paikkakunta: Itä-Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TOVERI NIVA »

Miksei tietty uskalla mut kannattaa hommata Venäjältä semmonen kunnollinen huoltosarja jossa on muutakin kuin vaan pari tiivistettä ja kalvo.
Kuva
Vastaa Viestiin