Melkein löytyi Combi-farmi

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Avatar
Yogi
Ylläpito
Viestit: 2929
Liittynyt: 2.2.2005 8:38
Paikkakunta: Pori

Melkein löytyi Combi-farmi

Viesti Kirjoittaja Yogi »

Poikkesin tässä eräällä farmilla, jossa oli ainakin 3 nappis-combia, pari kanttilamppua, usea Mosse Elite ja pari vanhaa Mossea, joista toinen ajokuntoinen (orkkis, ei entisöity). Aikamoisia aarteita, tosin isäntä ei ollut oikein myyntihaluinen kun koitin combeista hieroa kauppaa.

Saisin kilvissä olevan ja katsastetun Combi DL 1500:n, jos toisin hänelle alle 100tkm ajetun kanttilampun, joka priimakuntoinen eikä ole asteekki. Oli ostanut vahingossa yhden asteekki-Ladan ja haukkui sen pystyyn.

Combeissa oli pisteosat huippukunnossa ja muutenkin osiltaan melko täydellisiä, mutta kuten sanottu, isäntä ei suostu myymään niitä. Ladagalleriassa on Kuvia!

En viitsi paljastaa sijainteja taikka muuta tietoa, ettei tule mitään sanomista.
Viimeksi muokannut Yogi, 28.6.2005 10:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

vähän hieno paikka, siellä ne arvoautot mätänee pitkin peltoja :wink:
oliko toi toinenkin 1500 Combi Deluxe eli oliko pyöreät mittarit? saitko Ladojen vuosimalleja tietää?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Yogi
Ylläpito
Viestit: 2929
Liittynyt: 2.2.2005 8:38
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Yogi »

Kahdessa Combissa oli pyöreät mittarit. Vuosimalleista en muista varmaksi, vaikka niistä puhuttiin. Yksi oli muistaakseni -80, sitten taisi olla -82 ja -85.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

tämä on just niin perinteistä. millään ei myydä ja annetaan mädäntyä mieluummin, nuokin on vielä joskus kattiloina.
tämä on monesti nähty , ensiksi kun kyselet niin vastaus on että "onhan tuo/nuo tuossa ollu jonkun aikaa, mitäpä minä niillä" mutta sitten kun kyselet hintaa niin vastaus on on että empä oikein tiedä jos niistä vaikka joku (yleensä lähisukulainen jotain tekee) tai sitten hinta on törkeästi yläkanttiin.
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Avatar
Yogi
Ylläpito
Viestit: 2929
Liittynyt: 2.2.2005 8:38
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Yogi »

Isäntä vaikutti ensin myyntihaluiselta, mutta kun juttua jatkettiin, alkoi hän tulemaan toisiin ajatuksiin. Vetosi, että voi tarvita varaosia käyttis-combiin. Vihjaisi, että jos ei olisi combia käyttiksenä, olisi juttu ihan toinen.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

ihme tyyppi :shock: :roll:
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Avatar
Kamaz
Viestit: 337
Liittynyt: 25.9.2003 22:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Kamaz »

Tuo 402 Mosse on todellinen löytö. Kun ei tässäkin kävisi niin, että perikunta lykkää sen aikanaan pihalle kymmeneksi vuodeksi ja sitten paaliin.

Piti oikein Googlesta katsoa mikä on tappuri ja selvisihän se. Noissa vanhoissa ladoissa on paljon erilaisia tuon aikakauden työvälineitä mm. niittokoneita.

Meinasin ensin sanoa, että ihme kaveri kun ei myy mitään. Samalla hetkellä kuitenkin tajusin, että olen itse samanlainen. Mailla seisoo jonossa 5 kpl takatuuppari-Skodia, jotka mätänevät paikoilleen. Yhtään niistä en myy vaikka mikä olisi. Varaosiksi ne aikanaan ostin, mutta ensimmäistäkään osaa en ole raaskinut niistä kuitenkaan irrottaa. Noista viidestä Skodasta neljä on tuotu lopulliselle paikalleen ajokuntoisena, mutta enää niissä ei ole helmojakaan. Juhannuksena niitä kävin taas taputtelemassa ja voivottelemassa ankeaa tilannetta; Helmet lahoavat käsiin. Otan niistä joskus kuvia ja panen niitä tänne näytille. Ihmeellistä, mutta jo parin vuoden seisotuksessa puun alla autojen pinnat ovat saaneet sammalpeitteen.
Rizhto
Viestit: 221
Liittynyt: 9.9.2004 8:23
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Rizhto »

Samalla lailla minä itkin ja seisotutin 32000 km ajettua pallonokka-Trapantia 10 vuotta taivasalla ja seurasin jäkälän kehitystä rakenteissa. Nyt pahvi on tallissa ja pysyy!
ladoholisti
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1687
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Se on Moskvitsh 407. Moskviths 402 oli välimalli, joka tuli muistaakseni jo -56. Siinä oli uusi kori, mutta vielä sivuventtiilikone. 407 tuli 50-luvun lopulla. 402 oli yksivärinen ilman mitään kyljen koristelistoja. Etusäleikkönä oli erilainen, kuten myös konepellin koriste. Mutta se on kyllä totta, että 402 on huomattavasti harvinaisempi, kuin 407 tai 403. Taitaa Suomesta löytyä Pikku-Mossejankin (401 ja 402) enemmän.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Vastaa Viestiin