Ladan -78 entisöinti museoajoneuvoksi

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Karman

Ladan -78 entisöinti museoajoneuvoksi

Viesti Kirjoittaja Karman »

Hei Lada-väki,
tarvitsisin neuvoa / apua Ladani 1200L entisöimiseksi.
Lada on vm -78, ajettu n. 143000 km ja sijaitsee Vantaalla.
Se on maalattu museokuvioita ajatellen vuonna 2000 ja myös pohja on hyvässä kunnossa. Suurin homma on tuolla konepellin alla, joka pitäisi kokonaan purkaa ja varmaan hiekkapuhaltaa ja koota ja tarkastaa, jotta menisi tarkastuksesta läpi. Siihen tarvitisisin osaavaa apua, josta olisin valmis tietysti maksamaan.
Ladalla on helmikuussa ajettu 70 km siirtoajo Vantaalle ja hyvin kulki talvipakkasella. Se oli seissyt kylmässä tallissa nelisen vuotta. Poistin sen nyt vasta rekisteristä, ettei tarvitse maksaa ajoneuvoveroa.
Onko kellään kiinnostusta tällaiseen projektiin täällä pääkaupunkiseudulla päin? Kiire ei ole sen suurempi, tietysti kiva olisi ehkä jo kesällä ajella museokilvillä.
terveisin Kari M. p. 040-5133 250
Avatar
arpati
Viestit: 757
Liittynyt: 4.10.2003 21:05
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja arpati »

Koneelleko tarttis tehrä jotain? 1200 motteja löytyy ja aika liki tota sun konetta eli vm 77 ja 76 autoista... Uudempia on irtonaisinakin...

Ruskea keinonahka sisusta löytyy... Kojelautaa ym ym...

050 354 9376
124/2101 practical beauty
Avatar
nivailija
Viestit: 1047
Liittynyt: 26.3.2004 16:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja nivailija »

Tuolta saisi varmaan täysin ammattimaista palvelua:

http://www.trianglemotor.com/fi/entis.htm
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

Nykyään on yhä suositummaksi tullut auton alustan, jarrujen ja muun tekniikan päivittäminen nykyaikaiselle tasolle nostalgisen ulkonäön säilyessä kuitenkin ennallaan. Pystymme toteuttamaan myös kaikki tämänkaltaiset muutostyöt ammattitaidolla.
Siistii. Toisaalta, onhan tuo TC koneen asentaminen vähän niinku noin tekisi.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Avatar
Mikko_PKP
Viestit: 359
Liittynyt: 13.11.2003 20:43
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikko_PKP »

nivailija kirjoitti:Tuolta saisi varmaan täysin ammattimaista palvelua:

http://www.trianglemotor.com/fi/entis.htm
Jos joku pistää 45.000 euroa 1200L:n entisöintiin, lupaan tarjota pullakahvit. Oikein viinerillä.
Kalusto: Octavia RS -12, Cadillac Fleetwood -81, Samara -86 (projekti). Delta-Auto vs. Maailma.
Avatar
pressa
Viestit: 10544
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

eikös tuossa nyt ole kyse siitä että moottori toimii mutta museointia ajatellen auton pitää olla samanlainen kuin tehtaalta tullessa
eli siksi pitää ottaa moottori pois edestä että saadaan konehuone maalattua ja sitten puhdas kone tilaansa ja johdot letkut yms. tilpehöörit paikalleen

ja kyllähän nuo pimp my raid pojatkin varmaan auttavat kun on vaan riittävästi taaloja
Karman

Viesti Kirjoittaja Karman »

Juu,
tuo "entisöiniti" siinämielessä, että Latuska vaan menisi museokatsastuksesta läpi. Jotta voisi kesäisin vähän ajellakin.
Jotain voin siitä kyllä oikeesti vaivanpalkkaa maksaa, kun itse en osaa konehuoneeseen kajota. Mutta tuo 45000 euroo on aika paljon...
Mielelläni antaisin auton jollekin, joka laittaisi sen siihen kuntoon, että menisi kerralla museokatsastuksesta läpi. Laittajalla täytyisi olla kokemusta siitä, mitä museoajoneuvolta vaaditaan.
t Kari M.

kari@toastpost.com
Avatar
lada 1300s
Viestit: 323
Liittynyt: 13.5.2004 7:56
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja lada 1300s »

eikös museo katastuksessa katota kaikki pikku nippelit sähköjohdot yms...? Mitenkäs auton väri? Jos maalaa uusiks pitää varmaa maalata samalla värillä kun kyseinen auto on tehtaalta tullut. Tuntus että on kaikki oltava tosi tip top että museo kilvet saa? Mitenkäs paljo sillä sitte saa ajella oliko se joku 30pv vuodessa vai?
Avatar
nivailija
Viestit: 1047
Liittynyt: 26.3.2004 16:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja nivailija »

lada 1300s kirjoitti:eikös museo katastuksessa katota kaikki pikku nippelit sähköjohdot yms...? Mitenkäs auton väri? Jos maalaa uusiks pitää varmaa maalata samalla värillä kun kyseinen auto on tehtaalta tullut. Tuntus että on kaikki oltava tosi tip top että museo kilvet saa? Mitenkäs paljo sillä sitte saa ajella oliko se joku 30pv vuodessa vai?
Taitaapi olla 30 pv vuodessa. Kaikki TÄYTYY olla käsittääkseni TÄYSIN alkuperäistä vastaavassa kunnossa, myös maali.
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
Avatar
sakke
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1019
Liittynyt: 26.9.2003 0:02
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sakke »

Mulla on joskus ollu museorekisterissä oleva kupla, joka ei todellakaan ollut priimakuntoinen. Maalauksesta sen vertta, että värin ei tarvitse olla se, joka tehtaalta tullessa on ollut vaan sen ajan malliston värikartan mukainen. Kuplassa kuulemma sallittiin myös kaksivärimaalaukset, eli siitä oven yläosalta kohdin sai olla erivärinen kuin siittä alemmas kuhan molemmat värit olivat senaikaisia tehdassävyjä.
Karman

Viesti Kirjoittaja Karman »

Moi,
mun Lada on kyllä priima maalissa.
Se maalattiin alkuperäisvärillä viimosenpäälle v. 2000, jonka jälkeen se on ollut tallissa odottamassa parempia päiviä.
Eli siinä suhteessa se pitäisi olla ok.
Ainoastaan tuo konepellin sisus mua arveluttaa, että pitääkö myös se olla priima maalissa?
t Kari M.
Avatar
nivailija
Viestit: 1047
Liittynyt: 26.3.2004 16:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja nivailija »

Kyllä sen konehuoneenkin pitää varmasti olla kunnossa. Ruostetta EI ainakaan saa löytyä mistään.
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1687
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Tietoa löytyy varmaankin täältä:
http://www.autohistoriallinenseura.fi/m ... kastus.htm

Käväisin tuossa Mobilian kotisivuilla. Sielläkin tehdään myös yksityisille koko entisöintejä tai sitten osabrojekteja. Hinnasta en tiedä, mutta ei se koskaan halpaa ole vieraalla. Virossa löytyisi myös osaamista varmaankin edullisempaan hintaan. Sieltä ei tule ylimääräisiä veroseuraamuksia, kun se on EU-maa. Venäjälläkin on paljon entisöintipajoja, mutta uskaltaako viedä sinne...en tiedä. Siellä tulisi varmaankin kaikkein edullisemmaksi mahdolliset tulli- ja veroseuraamukset mukaan lukien.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
kettu

Viesti Kirjoittaja kettu »

Paljon maksaa museorekisteröidyn larssin vakuutukset vuodessa?
Vastaa Viestiin