Auton huoltotiedot ja kulutuksen laskenta tietokoneella

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
J.J. Laakso

Auton huoltotiedot ja kulutuksen laskenta tietokoneella

Viesti Kirjoittaja J.J. Laakso »

Käyttääkö kukaan muu tietokonetta apuna auton huoltovälien ja kulutuksen seurantaan?

Itse käytän 'Auto Mate' ohjelman kokeiluversiota ja olen todennut sen erittäin näppäräksi ohjelmaksi. Kun vaan kirjaa tankkaukset niin ohjelma laskee kulutuksen, laskee paljonko rahaa palaa, kertoo huollot jotka tekemättä jne. jne. Huoltoväleihin voi kirjata sekä kilometrit että ajan, jotka molemmat ohjelma ottaa huomioon. Paljon muitakin asioita voi kirjata kuten korjaukset hintoineen, vakuutukset ym.

Miinuksena ohjelmassa on melko surkea käyttöliittymä (johon kyllä tottuu) ja se, että kokeiluversioon voi kirjata vain kolmen auton tiedot.

Jos joku jotain ohjelmaa käyttää niin mitä ominaisuuksia, onko ilmainen ja hyvä?

Niille jotka haluavat autonsa "tilaa" seurata, suosittelen!
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

itselläni on ajotietokone joka kertoo kulutuksen keskinopeuden ja matkan huoltoon yms. yms.
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

mä olen kirjaillut ihan taulukkolaskenta ohjelmalla, laskee valmiilla kaavoilla ihan kivasti. vielä ku osais tota Excellin ohjelmointia niin äkkiä tekis helposti toimivia huoltomuistioita yms. Jokuhan voisi sellaisen ohjelmoida ja myydä edullisesti kerholaisille?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
,_,/ukka

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Mää käytän tankkaus.com:a. Kännykällä näppään lukemat sinne aina ku käyn tankilla. Huoltokirjaa pidän exelillä.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Mosse-Aksu

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Mä olen tehnyt Macin Appleworks (aikaisemmin Claris Works) monitoimiohjelmalla oman taulukon tuota varten. Tosi helppo käyttää. Sanoisin, että Apple on tässä(kin) Microsoftia edellä. Muita vastaavia mm: tulojen ja menojen hallinta, juoksevien laskujen keskiarvo kuukausittain helpottamaan edellistä, lannoitus ja kalkitus ja kastelu tarve kasvimaalla. Laskentataulukko on myös monasti muihin tarkoituksiin kätevämpi kuin varsinainen taulukko.

Pienin laskentataulukko, jonka olen tehnyt, on kaksiruutuinen. Tämä oli markasta euroon siirtymäaikan. Toiseen ruutuun olin laittanut muuntokaavan. Näin sain aina rahan euroarvon syöttämällä toiseen ruutuun markka-arvon. Ja toisella vastaavalla minitaulukolla päin vastoin.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Vastaa Viestiin