Armeijan Nivojen sähköt
- NesteHukka
- Viestit: 722
- Liittynyt: 4.10.2003 12:37
- Paikkakunta: Tampere
Armeijan Nivojen sähköt
Tänään tuossa muutaman halogeenin ja Jägermeisterin turvin tutkiskelin vähän Nivan sähköjärjestelmää. Ensinnäkin, se mikä sulaketaulussa on varasulakkeena, niin tuosta takalasinlämppärin sulakkeesta oli siirretty johto siihen, eli siinä oli sitten rinnakkain kaksi toimimatonta virtapiiriä. Mietin tietysti, että miksi näin...
Keskikonsolin sisältä löytyikin sitten vaikka mitä. Tupakinsytytin oli hukattu töpseliä myöten, ja neljän tai kuuden neliön plussajohdin (johon todellakin tuli virta) roikkui avoimena keskikonsolin sisällä!
Radiosta oli maa ja toinen plussa irti. Ihme että toimi. Maata sai ilmeisesti antennin kautta, ja toinen plussa huolehti vain muistista.
Takasumarien liittimestä oli maata lukuunottamatta katkottu kaikki piuhat sivareilla. Takalasinlämppärin katkaisijan liitin oli irti.
Korjailin mitä kerkisin, ja sain takalasin lämppärin toimimaan ja radion, sekä asensin tupakansytyttimen pistokkeen uudelleen. (ylimääräisiä apulaitteita varten, kun en tupakkia polta.) Ainakaan ei vielä savu noussut. Takasumarien kytkimen johtoihin en arvannut vielä kajota.
Hienoja nämä tällaiset tee-se-itse-insinöörien piuhaviritykset.
Keskikonsolin sisältä löytyikin sitten vaikka mitä. Tupakinsytytin oli hukattu töpseliä myöten, ja neljän tai kuuden neliön plussajohdin (johon todellakin tuli virta) roikkui avoimena keskikonsolin sisällä!
Radiosta oli maa ja toinen plussa irti. Ihme että toimi. Maata sai ilmeisesti antennin kautta, ja toinen plussa huolehti vain muistista.
Takasumarien liittimestä oli maata lukuunottamatta katkottu kaikki piuhat sivareilla. Takalasinlämppärin katkaisijan liitin oli irti.
Korjailin mitä kerkisin, ja sain takalasin lämppärin toimimaan ja radion, sekä asensin tupakansytyttimen pistokkeen uudelleen. (ylimääräisiä apulaitteita varten, kun en tupakkia polta.) Ainakaan ei vielä savu noussut. Takasumarien kytkimen johtoihin en arvannut vielä kajota.
Hienoja nämä tällaiset tee-se-itse-insinöörien piuhaviritykset.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Kyllä sen ny tietää mitä intin asentajat niile on tehny. Ja tietty pikku TJ pilat kuuluu asiaan. On meinaan kuullu juttua just noista ihme virityksistä mitä intin autoihin on tehty. Ja sit niitä huutokaupoista ostaneet ihmiset on melki hermonsa menettäneet kun eivät ole tajunneet missä on vika. Ja sit viaksi paljastuu just tällainen inttipoikien källi.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Tuossa eräs päivä väänsin ratiota päälle ja alkoikin sitten kuulua karmeaa pauketta ja muuta melua. Monta sekuntia se paukkui ja sitten hiljeni ja alkoi haista palaneelle. Joku tollo laittanut vahvistimen penkin alle irtonaisena niin, että kaikki johdot ym. pääsivät koskettelemaan penkin kiskoja. Ei onneksi ollut sulaketta jättänyt akun päästä pois.. 
...eikä ole asentaja edes intissä vielä käynyt.

...eikä ole asentaja edes intissä vielä käynyt.
1500S -91 / 740 -87 / Cooper S -05 / Mondeo -99 / 900 -88 / 156 -99 / RX-8 -04
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
uZu, Ura intissä on sulla sitten ihan selkee. Tuliko penkistä sähkötuoli? Eikös se ole Suomessa laiton...
Ja sulakkeiden käyttö on yliarvostettua. Tai sitten pitää käyttää ainakin merkki sulakkeita kuten Würth. 


Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
- NesteHukka
- Viestit: 722
- Liittynyt: 4.10.2003 12:37
- Paikkakunta: Tampere
Täytyy tähän alkuperäiseen aiheeseen vielä lisätä, että ei ollut tuo takalasin lämppärin korjaaminen sitten mikään varsinainen riemuvoitto. Nimittäin kaikista vastuslangoista ainoastaan yksi on ehjä. Ylimmäinen.
Täytynee katsoa, jos noita saisi korjauslakalla korjattua, mutta eipä taida korjauslakkakaan pysyä, kun on tuo lasinpyyhin.

Täytynee katsoa, jos noita saisi korjauslakalla korjattua, mutta eipä taida korjauslakkakaan pysyä, kun on tuo lasinpyyhin.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Korjauslakka
Mutta eiköhän nuo langat ole lasin sisäpuolella? Vai onko sisälläkin pyyhin?
- NesteHukka
- Viestit: 722
- Liittynyt: 4.10.2003 12:37
- Paikkakunta: Tampere
- NesteHukka
- Viestit: 722
- Liittynyt: 4.10.2003 12:37
- Paikkakunta: Tampere
Selittääkin hyvin sitten, minkä takia vain yksi lanka on ehjä, ja sekin ylimmäinen. Nimittäin, jos tuo on spolliauto, ja siellä takana on pidetty koiria... Nehän nyt ei ikinä raavi mitäänJV kirjoitti:Kyllä ne langat ovat aina sisäpuolella. Ja ei siis saa raapia lasinsisäpintaa.

Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.