Latakuskin elämä on kovaa

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Kamrat

Latakuskin elämä on kovaa

Viesti Kirjoittaja Kamrat »

Ei sitten jaksanut Lada lähteä tänä aamuna käyntiin, virta oli akusta loppu. Ajattelin että ei tässä mitään hätää. Hain sitten tallista akun apuvirran antoa varten. Aukaisin konepeltiä vivusta, kuulu vaan naps ja vipu oli veltto. Ei auennut konepelti. Kokeilin sitten ruuvarilla tökkiä lukkoa ja pihdeillä vedellä vaijeria, ei mihinkään. Isompaa työkalua peliin, rengasrauta ja ronskimmat otteet. Ei vaan aukea, melkein lähti jo ruma sana suusta. Töissä pitäisi jo olla. Lopulta järki loppu, vedin käsivoimilla konepellin väkisin auki niin että lukon kielekkeet väänty.

Ruuvasin sitten illalla ton konepellin lukko-osan irti, ei sitä varmaan tarvita :roll: Onko jollain kokemuksia takavedon konepellin aukaisusta jos ei vivusta aukea.


Normaalisti pidän autoa lämpöisessä tallissa mutta viime yön Lada oli ulkona pakkasessa, joten joutu akku sitten vähän kovemmalle.

Ei muuten ollut ensimmäinen kerta kun Latuskassa oli ongelmia :wink: , edellinen suurempi probleema oli kun radalla meni jarruputki poikki.
Avatar
lada 1300s
Viestit: 323
Liittynyt: 13.5.2004 7:56
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja lada 1300s »

Nyt on hyvä juttu oon aina miettinykki mitä kun Ladassa aukee konepelti eteen päin niin voi tehä jos vaijeri katkee. Paha millään sörkkiä auki :D Siis en halua vahingonilonen olla tietystikkään. :cry:
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

No tossa tilanteessa seuraavaa: Kärkipihdit käteen ja konepellin ilmanoton raoista näkee vaijerin pään. Pihdeillä kiinni ja kääntö jotta lukkosalpa avautuu.

Nimimerkillä: ei ekaa kertaa moista noin avaamassa.
Lada rules
Kamrat

Viesti Kirjoittaja Kamrat »

No tossa tilanteessa seuraavaa: Kärkipihdit käteen ja konepellin ilmanoton raoista näkee vaijerin pään. Pihdeillä kiinni ja kääntö jotta lukkosalpa avautuu.

Nimimerkillä: ei ekaa kertaa moista noin avaamassa
Ilmanottoreikien raostako ronkit tota vaijeria pihdeillä? Harmi ettei työkalisettiin kuulu kärkipihdit...
Rutinoff

Viesti Kirjoittaja Rutinoff »

Tai sitten vetää rautalangalla toisen konepellin aukaisu vaijerin piiloon sisälle. Jos eka menee poikki, niin käyttää sitä toista :D
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Re: Latakuskin elämä on kovaa

Viesti Kirjoittaja Misha »

Kamrat kirjoitti:Onko jollain kokemuksia takavedon konepellin aukaisusta jos ei vivusta aukea.

Normaalisti pidän autoa lämpöisessä tallissa mutta viime yön Lada oli ulkona pakkasessa, joten joutu akku sitten vähän kovemmalle.
Otan osa.

Ite oon huomannu että kun on pakkasta-lämmintä-pakkasta vaihteluita paljon niin toi etupellin vipu alkaa mullakin takkuaan. Kaipa sinne sisälle tiivistyy vettä ja se sitten jäätyy tms.

Akkuvesi kannattaa tarkastaa ja jos ei muuten niin osta uus akku. Ite päädyin jälkimmäiseen ja nyt pelittää oikeen hyvin.

Jarruletkut halkee ku ne ruostuu puhki kun jarrunesteitä ei vaihdeta ja siihen sekottuu vettä.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Vettähän se vaijeri menee täyteen. Ainakin mulla on niin pöhölösti, että tekee vielä mutkan alaspäin siinä konehuoneen puolella, eli vesi ei pääse valumaan pois mistään.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Kamrat

Re: Latakuskin elämä on kovaa

Viesti Kirjoittaja Kamrat »

Misha kirjoitti:
Kamrat kirjoitti:Onko jollain kokemuksia takavedon konepellin aukaisusta jos ei vivusta aukea.

Normaalisti pidän autoa lämpöisessä tallissa mutta viime yön Lada oli ulkona pakkasessa, joten joutu akku sitten vähän kovemmalle.
Otan osa.

Siis minkä osan? Mistä otat? :lol:
Ite oon huomannu että kun on pakkasta-lämmintä-pakkasta vaihteluita paljon niin toi etupellin vipu alkaa mullakin takkuaan. Kaipa sinne sisälle tiivistyy vettä ja se sitten jäätyy tms.

Akkuvesi kannattaa tarkastaa ja jos ei muuten niin osta uus akku. Ite päädyin jälkimmäiseen ja nyt pelittää oikeen hyvin.

Nesteet oli katottu. Hain uuden akun maksoi vain 27 egee, pyörittää aika mukavasti starttia nyt.


Jarruletkut halkee ku ne ruostuu puhki kun jarrunesteitä ei vaihdeta ja siihen sekottuu vettä.
Pääasissa taitaa putket ruostua ulkopuolelta, tosin jarrunesteet on syytä vaihtaa muulloinkin kuin vaihtaa jarruputkia.
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

RTJN65 kirjoitti:No tossa tilanteessa seuraavaa: Kärkipihdit käteen ja konepellin ilmanoton raoista näkee vaijerin pään. Pihdeillä kiinni ja kääntö jotta lukkosalpa avautuu.

Nimimerkillä: ei ekaa kertaa moista noin avaamassa.
Saa olla aikas pitkät kärjet pihdeissä ja/tai tosi kapeat pihdit että sopivat syvälle siitä ilmanoton raoista, jotta saat kiinni vaierista. On meinaan tuotakin kokeiltu.

Toinen tapa on saada se lukituksen jousi pois paikaltaaan esim. ruuvarilla ja sitten saada kieleke liikkumaan (mitä vaihejerista kiskominen normaalisti tekee) jolloin konepellin lukitus aukeaa.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
heka

Viesti Kirjoittaja heka »

otat rautakangen käteen ja väännät niin aukee se kone pelti
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Ja vastaisuuden varalle turhat lukot pois ja rallilukot tilalle 8)
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
Kamaz
Viestit: 337
Liittynyt: 25.9.2003 22:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Kamaz »

Mossessa tämä asia on kyllä suunniteltu paremmin. Siinä on veijerin kuoren ympärille kiinnitetty rautalankasilmukka joka menee aukaisuvivulle. Jos vaijeri menee poikki, voidaan konepelti aukaista vetämällä vaijerin kuoresta
Vastaa Viestiin