Nappikseen TC, lakiasiaa(Kaikki TC-tuntijat lukekaa!!!)

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Kamrat

Nappikseen TC, lakiasiaa(Kaikki TC-tuntijat lukekaa!!!)

Viesti Kirjoittaja Kamrat »

Olis tarkoitus laittaa nappisladaan(Malli VAZ-21013/2420) Fiatin 1,6L TC.

Ongelmana on vain mikä katsotaan vertailumalliksi. Tehokkain takavetolatuska on 2107 78 heppasella koneella, eli siihen 20% lisää niin
silloin maksimi laillinen teho latuskasta olisi 100,8 heppaa.

Ongelma on se että katsotaanko 2107 samaan mallisarjaan kuuluvaksi kuin tuo 21013? Eli onko se vain facelif-malli? Ei osannut katastusinssikään vastata.

Mitä TC-ladailijat olette käyttäneet vertailumallina ja mihkä korimalliin olette asentaneet TC:n?
R-J
Viestit: 1691
Liittynyt: 24.7.2004 3:44
Paikkakunta: Näläkämoan peäkaupunki

Viesti Kirjoittaja R-J »

Tuo laskennallinen arvo 100.8 heppaa on juuri se suurin sallittu. Eli takavetomallit ovat tältä osin lain kirjaimen edessä tasaveroisia. En ole TC-mies, mutta näin tällä foorumilla on aiemmin asian kerrottu olevan.
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
henkkasavosta

Viesti Kirjoittaja henkkasavosta »

Nämä tuntuu olevan täysin konttorin mielivallan alaisia juttuja, mutta kun laitetaan mustaa valkoiselle (=merkkiliikkeen todistus alustan eroista), niin vertailumoottoriksi käy 1,7.

Miulla meinas tulla ongelmia konttorilla ihan tavan 1200 --> 1500 muutoksessa ilman tuota paperia, autona 2102. Oli kyllä tavallistakin tiukempi inssi.
Kamrat

Viesti Kirjoittaja Kamrat »

Asiahan on vaikea konttorilla. Mulla on merkkiliikkeen todistus alustasta, mutta ei se todista että kaikki takavetoladat on samaa mallisarjaa? Vai todistaako?[/quote]
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Käykää tuolta minun sivuilta lukemassa tuo faq-osio läpi ajatuksen kanssa. Pitäisi olla aika hyvin asia selvitetty.

Tosiaan on kontorikohtaista hieman, joten jos ei jossain käy niin konttori vaihtoon.

Ja se 1700i on muuten 84hv jolloin siihen 20% lisää niin saadaan tuo reipas satku.
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
kapa
Viestit: 1206
Liittynyt: 26.9.2003 21:29
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja kapa »

Itse ainakin sain sillä Konelan todistuksella 1.6TC:n 1200L:ään. Ei ollut mitään vaikeuksia asian kanssa.
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
Kamrat

Viesti Kirjoittaja Kamrat »

Käykää tuolta minun sivuilta lukemassa tuo faq-osio läpi ajatuksen kanssa. Pitäisi olla aika hyvin asia selvitetty.

Tosiaan on kontorikohtaista hieman, joten jos ei jossain käy niin konttori vaihtoon.

Ja se 1700i on muuten 84hv jolloin siihen 20% lisää niin saadaan tuo reipas satku.
Olen käynyt useasti Stefa sun sivuja ihailemassa. Hyvää työtä!

Tarkottaako se että on todistus että kaikissa takavetolatuiskoissa on sama
alusta, että ne ovat samaa mallisarjaa?

Esimerkiksi onhan Nissanin primeroissa P10 ja P11 korimalleissa samoja pyöräntuennan osia, mutta tuskin voin käyttää P11:sta vertailumallina P10 rakentaessa.

Onko joku löytänyt mallisarjan määritelmän laista?

On se vähän tyhmää kierrellä konttoreita, että löytäisi yhteistyökykyisen katsastajan. Katsastushan olisi helppo millä tahansa konttorilla, kun olisi selkeää faktaa lyödä pöytään(=luu kurkkuun katsasjalle!). Tosin taitaa jäädä ainoaksi vaihtoehdoksi kierrellä konttoreita.

Stefa, joo muistin ton tehon väärin.
henkkasavosta

Viesti Kirjoittaja henkkasavosta »

Miä tutkin silloin sitä lappua, niin lapussa sanottiin (merkkiliikkeen henkilön allekirjoituksella vahvistettuna) että KAIKKIEN (paitsi jarrutehostamattomien) takavetoladojen KAIKKI alustan osat ovat samanlaisia (tuennat, jarrulevyt, -satulat, vakaajat...). Perävälityksissä on ainoat erot.

...kaikilla konttoreilla on varmaan nettiyhteys, eikun vaan ladakerho.net, niin voi vielä näyttää muutakin kivaa sille inssille, toivoo nimim. "kokemusta on". Ei kyllä pelkästään riittäny miun tapauksessa.

En lupaa enkä vanno, mutta 1,6 TC:n katsastus pitäis olla aika läpihuutojuttu sen todistuksen kanssa. Vielä kun niitä koneita vielä olisi enemmän.

Käy kokeilemassa. Jos ei onnistu, niin myy miulle se kone (jos se on sovitettu jo valmiiksi ladaan).

-Henkka-
Kamrat

Viesti Kirjoittaja Kamrat »

Miä tutkin silloin sitä lappua, niin lapussa sanottiin (merkkiliikkeen henkilön allekirjoituksella vahvistettuna) että KAIKKIEN (paitsi jarrutehostamattomien) takavetoladojen KAIKKI alustan osat ovat samanlaisia (tuennat, jarrulevyt, -satulat, vakaajat...). Perävälityksissä on ainoat erot.

...kaikilla konttoreilla on varmaan nettiyhteys, eikun vaan ladakerho.net, niin voi vielä näyttää muutakin kivaa sille inssille, toivoo nimim. "kokemusta on". Ei kyllä pelkästään riittäny miun tapauksessa.

En lupaa enkä vanno, mutta 1,6 TC:n katsastus pitäis olla aika läpihuutojuttu sen todistuksen kanssa. Vielä kun niitä koneita vielä olisi enemmän.

Käy kokeilemassa. Jos ei onnistu, niin myy miulle se kone (jos se on sovitettu jo valmiiksi ladaan).

-Henkka-
Eli edelleenkin kuulutan sitä että tuo lappu ei käsittääkseni todista että
kaikki takavetoladat ovat samaa mallisarjaa

Eihän tää foorumi mikään virallinen totuuden paikka, eli se tuskin kelpaa konttorilla että joku foorumilla jotain on sanonut.

Eli täytyy käydä ettimässä se yhteistyökykyinen konttori pirkanmaalta.

TC-koneitani en myy! Jos en saa muutoskatsastusta suoritettua, mä räjäytän mun koneet ja ladani! :twisted:
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
henkkasavosta

Viesti Kirjoittaja henkkasavosta »

Se mallisarjaan kuuluminen on se asia, josta saattaa tulla sitä vääntöä.

Edelleen, kaikiissa takavetoladoissa on samat jarrut. Tämä foorumi EI ole tiedonlähde, mutta täällä on muuten teknistäkin tietoa lada -infossa.

Käy kysymässä jostain konttorilta tätä asiaa, tämä arvailu ei kyllä hyödytä ketään.

Jos ei onnistu katsastus, niin miä voin räjäyttää sen siun ladan, anna vain miulle se :wink:

-Henkka-
Kamrat

Viesti Kirjoittaja Kamrat »

Se mallisarjaan kuuluminen on se asia, josta saattaa tulla sitä vääntöä.

Edelleen, kaikiissa takavetoladoissa on samat jarrut. Tämä foorumi EI ole tiedonlähde, mutta täällä on muuten teknistäkin tietoa lada -infossa.

Käy kysymässä jostain konttorilta tätä asiaa, tämä arvailu ei kyllä hyödytä ketään.

Jos ei onnistu katsastus, niin miä voin räjäyttää sen siun ladan, anna vain miulle se

-Henkka-
Edellee selvennyksenä ymmärrän kyllä että kaikissa takavetolatuiskoissa on sama alusta. :lol: Tosin jossain malleissa automaattisäätöiset takajarrukengät. Eli ei tästä enempää.

Eli nyt on kolme konttoria käyty läpi ja kyse on siis siitä onko 2101 samaa mallisarjaa kuin 2107.

Jos muutoskatastus ei onnistu niin kyllähän mä sen pettymyksen kostan noille ladoille ja Fiatin koneille. Tömäytän oikein kunnolla.(Jossain vaiheessa kotitallalla on tarkoitus räjäyttää kiviä, niin eiköhän noi mene tarvittaessa samalla :twisted: )
Kamrat

Viesti Kirjoittaja Kamrat »

kapa kirjoitti:Itse ainakin sain sillä Konelan todistuksella 1.6TC:n 1200L:ään. Ei ollut mitään vaikeuksia asian kanssa.
Koskas katsastit?

Missäpäin?

Vakio kaasarilla? Pakosarjat? Millä vaihdelaatikolla? yms. modifikaatiot?
Avatar
kapa
Viestit: 1206
Liittynyt: 26.9.2003 21:29
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja kapa »

Kamrat kirjoitti:
kapa kirjoitti:Itse ainakin sain sillä Konelan todistuksella 1.6TC:n 1200L:ään. Ei ollut mitään vaikeuksia asian kanssa.
Koskas katsastit?

Missäpäin?

Vakio kaasarilla? Pakosarjat? Millä vaihdelaatikolla? yms. modifikaatiot?
2002 keväällä Hyvinkäällä. Ladan kaasarilla (ihan vakio). Vakio pakosarja, pakoputken alkupätkän joutui tekemään uusiksi jotta mahtui sieltä raidetangon välistä. Laatikkona Fiatin 5-vaihteinen, tätä varten kardaanitunnelia suurennettu tulipellistä etupenkkien etukiinnityskohtiin asti. Laatikon takakiinnike taaempana kuin normaalisti. Kardaanin etupätkä Fiatin, takapään ja pienen vetopyörän laipan väliin joutui laittamaan välilaippoja kun kardaani jäi lyhyeksi. Kunnolla jos olisi tehnyt niin tietysti olisi pitänyt kardaania jatkaa, mutta ei tuollakaan toteutuksella huomannut ajossa mitään epätasapainoa kardaanissa.
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
Avatar
kapa
Viestit: 1206
Liittynyt: 26.9.2003 21:29
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja kapa »

Vielä asiaan liittyen, eikö näitä onnistuneita muutoskatsastuksia voisi käyttää ns. ennakkotapauksina, kyllähän noilla katsastusasemilla täytyy olla yhtenäiset toimintasäännöt? Eli jos jossain menee muutos läpi niin kyllä se on joka paikassa mentävä? Vai saavatko katsastusasemat käyttää jonkinlaista omaa tapauskohtaista harkintaa? Kuitenkin saman lain pohjalta näitä asioita päättävät?
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
Vastaa Viestiin