ihme sähköongelmia
-
el`miquel
ihme sähköongelmia
muutama brobleemi taas 1200 s : lataus vaihtelee törkeesti?? ainaki oman mittarin mukaa.välil lataa iha kunnol 14 v ja sit yhtäkkii tippuu johku 11-12 v... säädintä oon kokeillu vaihtaa mut ei auta.voiko säätimen kunnon tarkistaa jotenkin sähkömittarilla?millä sais latauksen merkkivalon toimii silloin ku laturi ei oikeesti lataa? ja sit välil polttaa oikeen puoleisen etuvalon sulaketta?
nii ja sit sellai outo juttu ku antaa käydä tyhäkäynnil ni lataa iha ok,mut ku hipaseeki esim.kaasu pedaalii ni lataus neula tippuu noin 3 volttii samantien,sitku päästää ni nousee taas 14 v
aika paljo kyssii mut koittakaa heittää jotai... 
Mulla tuossa 1200s:n käyttöohjekirjan tekstissä latauksen merkkivalon kohdassa lukee:"Ei kytketty tässä mallissa". Auto on vm.-90. Ja se latausjännitteen suuruus kannattaa kyllä mitata yleismittarilla. Mulla ainakin oman mittarin neulan liikkeisiin vaikutta esim. vilkun käyttö, vaikka akun napoihin kytkettyn yleismittarin näyttämä pysyy samana.
,_,/ukka
,_,/ukka
Autoton on huoleton
-
el`miquel
joo
siis kyllä mullaki on aina alkanu vispaa neula ku esim. vilkun laittaa päälle.ja on yleismittaril katottu akun navoiltaki ni heittelee lataus iha päättömästi samanlailla ku ladan oma mittari näyttää.
pitäsköhä itekki vetää erillinen mittari akulta hyttii... tuleeko piuhat mittarist iha vaa akun navoille?
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Mikäs ilmiö tämä on kun kaikki valot (myös mittarin merkkivalot) vilkkuu? Siis sillai ihan tasaseen pumppaa kirkkasta ja vähemmän kirkasta.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
-
Rutinoff
Mulla tuo vastaava ilmiö oli havaittavissa nappiksessa silloin, kun laturilla oli reilummin työtä. Eli puhallin täysillä, lisäpitkät päällä ja järeä äänentoistolaitteisto käytössä yhtaikaa. Silloin mittarivalot ja lisäpitkätkin heijasi, ikään kuin, kuvatun kaltaisella tavalla.veli alexei kirjoitti:Mikäs ilmiö tämä on kun kaikki valot (myös mittarin merkkivalot) vilkkuu? Siis sillai ihan tasaseen pumppaa kirkkasta ja vähemmän kirkasta.
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Kannattaa ainakin katsoa se säädin kun tuota vilkkumista esiintyy. Täällä alkoi samalla lailla, enkä siihen puuttunut sen kummemmin. Hetken päästä volttimittari sojotti tapissa, toisesta ajovalonpolttimosta kärähti lähivalo ja molemmista ajovalonpolttimoista kärähti pitkät. Onneksi muualta eivät ehtineet toimintasavut karata, kun tuossa axtecissa alkaa tuota ylihintaista elktroniikkaa olla...veli alexei kirjoitti:Mikäs ilmiö tämä on kun kaikki valot (myös mittarin merkkivalot) vilkkuu? Siis sillai ihan tasaseen pumppaa kirkkasta ja vähemmän kirkasta.
Uusi säädin laturiin ja homma pelaa taas. Tämä länsimainen Hüco siinä suhteessa hyvempi, että se on valettu epoksiin eikä sinne pääse kosteutta, joka tämän alkuperäisen ongelman aiheutti. Mutta toisaalta avasin sen venäläisen poistin hapettumat ja juottelin muutamat juotokset uudelleen ja pistin varalle... eipä onnistu tällä uudella muovipalikalla.
Tämä siis oli sellainen kuutionmallinen säädin, jossa hiilet samassa paketissa. Väitti varaosakaupassa Samaran säätimeksi.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Mää en sähköistä tiedä juur mitään, mutta tuosta valojen vilkkumisesta kerty jonkinverran kokemusta. Nivan kaikki valot mittarin valot mukaanlukien vilkku. Lääkkeeksi vaihdettiin jännitteensäädin ja paranikin hetkeksi, kunnes alko taas vilkkumaan. Vaihdettiin Motonetin laturi korjaamolla. Toimi hetken ok, kunnes alko valot vilkkumaan niin maan perusteellisesti ja akulta mitattu jännite hyppi ihan villisti. Olivat kytkeneet jotenkin pieleen. Lopulta ihan oikea ammattimies laitto samaran uuden laturin ja kytki oikein. Ei vilku enää, ja jännitekin on oikeissa lukemissa.
-
el`miquel
el`miquel kirjoitti:hey mush...paljo tollai hiilipaketti mis on säädin samassa kustans sulle? mistä ostit? pitäisköhän ite hommata tollanen...käykö toi tohon 1200s vm-90 laturiin?
Ei pitäis olla kallis. Tosin muistikuvani jännitteensäätimen vaihdosta, nappikseen, on jo vanha; ja se oli se perinteinen malli. Ei se ainakaan silloin montaa kymppiä maksanut. Markka-aikana.
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Tämä malli oli 17e paikallisessa varaosaputiikissa, Koivusen maahantuomaa tavaraa kaiketi. Niitä oli ainakin kolmea eri sorttia (kaksi erilaista sisäistä ja yksi ulkoinen malli), joten vanha mukaan malliksi.
Täällä 2105-eko-axtec '93
Täällä 2105-eko-axtec '93
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06