1990-1991 mallisten takavetojen omistajat!

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

1990-1991 mallisten takavetojen omistajat!

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Onko autoissanne kaasuttimena perinteinen Ozon kaasutin, mutta siinä ei kuitenkaa olisi sitä saaste hässäkkää, eli letkua imusarjalta kaasuttimen tyhjäkäytikalvolle? kuitenkin kaasuttimessa olisi mikrokytkin ja siinä paikat kahdelle johdolle joita ei kuitenkaan ole?

tämä on tärkeää tietoa Lada tutkimusten kannalta. Isä meinaan osti 91 mallin 1600SL:n ja siitä lähti vain letkut alipainemittarille ja virranjakajalle!

myyjä joka on vanha Lada guru monien vuosien kokemuksella, väitti että ozooneissa olleesta saastehässäkästä olisi tuolloin luovuttu turhana. (sehän tosiaan oli ihan turha, kun joka autosta on kytketty alipaine letku suoraa imusarjalta kaasuttimelle, ei siis magneettiventtiilin kautta)

- jos on luovuttu niin liittimistä ja venäläisestä materiaalista päätellen luopuminen on tehty ihan konelan toimesta.
- järjestelmä on riisuttu myös mahdollisesti jonkun käyttäjän toimesta ja tyhjäkäynti mötikkä vaihdettu kaasariin
- erikoista kun vielä 86 vuonna kyseinen järjestelmä oikein innolla lisättiin kaikkiin Lada-malleihin missä sitä ei aiemmin ollutkaan (toisaalta toi hyödyt/haitat suhde!!!)

olkaa mukana tukemassa tärkeää työtä ja tutkikaa Ladojanne, varmaan joku Konelassa asentajana tuolloin toiminut osaa myöskin valaista asiassa!!??
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

No mulla on 1200S vm.-90. Tarkaan en letkujen kulkemista muista, mutta sen muistan että siellä sivupellissä on "turha" kytkin. Eli letkut on käännetty siten, että kytkimeltä menee kytkimelle ja kaasarista kaasariin. Johdot tuolla muistaakseni on. Ostaessani auton ihmettelin tuon systeemin merkitystä, mutta unohdin koko jutun ku auto kerran toimii :-)

,_,/ukka
Autoton on huoleton
el`miquel

nii

Viesti Kirjoittaja el`miquel »

joo mulla 1200 s , vm-90 taitaa olla mullaki noi saaste hässäkät. ihmetelly kans et mikä on kaasarin kyljessä oleva mikrokytkin ja siihe tulee ne kaks apicoo? mikäs se on oikee? :roll:
Rutinoff

Viesti Kirjoittaja Rutinoff »

Sepä on varmaan jälkikäynnin esto -systeemi.
Avatar
LamaAjanElvis
Viestit: 561
Liittynyt: 10.5.2004 21:24

Viesti Kirjoittaja LamaAjanElvis »

minä veikkaan sitä härdelliä kytkimeks, joka katkaisee bensansyötön moottorijarrutuksessa...
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2699
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Mikäli nyt oikein muistan, niin omassa 21072:ssa seuraavanlainen viritys: Mikrokytkin paikallaan ja piuhat kiinni, mutta säädetty siten että kytkin ei ota kasarintankoon kiinni. Alipaineletku lähtee imusarjalta, joka haarautuu kaasarille ja taloudellisuusmittarille, mutta ei lokarin kupeessa olevalle hässäkälle. Yritän muistaa tarkistaa kun seuraavan kerran konepellin autosta avaan.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
dJONY
Viestit: 567
Liittynyt: 2.7.2004 13:20
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja dJONY »

No täytyypi katella kun seuraavan kerran ladani nään, kun se on siellä vaakuutus tarkastuksessa... :(

Ja ilmottelen sitten tarkemmin miten siellä on kytkennät...
2107 1600SL 91 MYYTY
2101 1200L 88 Projekti
2107 1300S 90 R.I.P.
2105 1500S 92 Ratapeli
2107 1300S 90 Projekti
2107 1700i 96 Nykyinen menopeli
2107 1600SL 94 Kunnostusta vailla
2105 94 Purkuauto
2101 1200l 88
2105 1200S 88 Purkuauto
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Re: 1990-1991 mallisten takavetojen omistajat!

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Lada-Jussi kirjoitti:Isä meinaan osti 91 mallin 1600SL:n ja siitä lähti vain letkut alipainemittarille ja virranjakajalle!
1500 koneella? Tosi klassikko ja orggis. ;)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: 1990-1991 mallisten takavetojen omistajat!

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

veli alexei kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:Isä meinaan osti 91 mallin 1600SL:n ja siitä lähti vain letkut alipainemittarille ja virranjakajalle!
1500 koneella? Tosi klassikko ja orggis. ;)
:lol: :lol: :lol:
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

tosissaan normaali oloissa se systeemi katkoo tyhjäkäyntipiiriä moottorijarrutuksissa ja jotain muuta kivaa. siellä on digiboxi joka tunnistaa moottorin kierroslukua puolalta ja kaasarin kytkimeltä että onko kaasuläppä kiinni. sitten näiden tietojen mukaan käyttää magneettiventtiiliä siellä lokarissa, jonka kautta siis kulkee tai ei kulje alipaineet imusarjan ja kaasarin tyhjäkäynti möykyn välillä.

tuossa -91 mallissa puuttui kaikki noi johdot ja magneetti venttiili sekä sen alipaine letkut, kaasarin kyljessä oli vain katkaisija ilman johtoja sekä sieltä lähti erilliset letkut, toinen virranjakajan säätimelle ja toinen alipainemittarille (ECON), todella kotitekoisen näköinen versio, mutta kaveri väitti sen olevan aito. todisteita kaivataan
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Vastaa Viestiin