1990-1991 mallisten takavetojen omistajat!
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
- Lada-Jussi
- Viestit: 10246
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
1990-1991 mallisten takavetojen omistajat!
Onko autoissanne kaasuttimena perinteinen Ozon kaasutin, mutta siinä ei kuitenkaa olisi sitä saaste hässäkkää, eli letkua imusarjalta kaasuttimen tyhjäkäytikalvolle? kuitenkin kaasuttimessa olisi mikrokytkin ja siinä paikat kahdelle johdolle joita ei kuitenkaan ole?
tämä on tärkeää tietoa Lada tutkimusten kannalta. Isä meinaan osti 91 mallin 1600SL:n ja siitä lähti vain letkut alipainemittarille ja virranjakajalle!
myyjä joka on vanha Lada guru monien vuosien kokemuksella, väitti että ozooneissa olleesta saastehässäkästä olisi tuolloin luovuttu turhana. (sehän tosiaan oli ihan turha, kun joka autosta on kytketty alipaine letku suoraa imusarjalta kaasuttimelle, ei siis magneettiventtiilin kautta)
- jos on luovuttu niin liittimistä ja venäläisestä materiaalista päätellen luopuminen on tehty ihan konelan toimesta.
- järjestelmä on riisuttu myös mahdollisesti jonkun käyttäjän toimesta ja tyhjäkäynti mötikkä vaihdettu kaasariin
- erikoista kun vielä 86 vuonna kyseinen järjestelmä oikein innolla lisättiin kaikkiin Lada-malleihin missä sitä ei aiemmin ollutkaan (toisaalta toi hyödyt/haitat suhde!!!)
olkaa mukana tukemassa tärkeää työtä ja tutkikaa Ladojanne, varmaan joku Konelassa asentajana tuolloin toiminut osaa myöskin valaista asiassa!!??
tämä on tärkeää tietoa Lada tutkimusten kannalta. Isä meinaan osti 91 mallin 1600SL:n ja siitä lähti vain letkut alipainemittarille ja virranjakajalle!
myyjä joka on vanha Lada guru monien vuosien kokemuksella, väitti että ozooneissa olleesta saastehässäkästä olisi tuolloin luovuttu turhana. (sehän tosiaan oli ihan turha, kun joka autosta on kytketty alipaine letku suoraa imusarjalta kaasuttimelle, ei siis magneettiventtiilin kautta)
- jos on luovuttu niin liittimistä ja venäläisestä materiaalista päätellen luopuminen on tehty ihan konelan toimesta.
- järjestelmä on riisuttu myös mahdollisesti jonkun käyttäjän toimesta ja tyhjäkäynti mötikkä vaihdettu kaasariin
- erikoista kun vielä 86 vuonna kyseinen järjestelmä oikein innolla lisättiin kaikkiin Lada-malleihin missä sitä ei aiemmin ollutkaan (toisaalta toi hyödyt/haitat suhde!!!)
olkaa mukana tukemassa tärkeää työtä ja tutkikaa Ladojanne, varmaan joku Konelassa asentajana tuolloin toiminut osaa myöskin valaista asiassa!!??

No mulla on 1200S vm.-90. Tarkaan en letkujen kulkemista muista, mutta sen muistan että siellä sivupellissä on "turha" kytkin. Eli letkut on käännetty siten, että kytkimeltä menee kytkimelle ja kaasarista kaasariin. Johdot tuolla muistaakseni on. Ostaessani auton ihmettelin tuon systeemin merkitystä, mutta unohdin koko jutun ku auto kerran toimii 
,_,/ukka

,_,/ukka
Autoton on huoleton
- LamaAjanElvis
- Viestit: 561
- Liittynyt: 10.5.2004 21:24
Mikäli nyt oikein muistan, niin omassa 21072:ssa seuraavanlainen viritys: Mikrokytkin paikallaan ja piuhat kiinni, mutta säädetty siten että kytkin ei ota kasarintankoon kiinni. Alipaineletku lähtee imusarjalta, joka haarautuu kaasarille ja taloudellisuusmittarille, mutta ei lokarin kupeessa olevalle hässäkälle. Yritän muistaa tarkistaa kun seuraavan kerran konepellin autosta avaan.
No täytyypi katella kun seuraavan kerran ladani nään, kun se on siellä vaakuutus tarkastuksessa... 
Ja ilmottelen sitten tarkemmin miten siellä on kytkennät...

Ja ilmottelen sitten tarkemmin miten siellä on kytkennät...
2107 1600SL 91 MYYTY
2101 1200L 88 Projekti
2107 1300S 90 R.I.P.
2105 1500S 92 Ratapeli
2107 1300S 90 Projekti
2107 1700i 96 Nykyinen menopeli
2107 1600SL 94 Kunnostusta vailla
2105 94 Purkuauto
2101 1200l 88
2105 1200S 88 Purkuauto
2101 1200L 88 Projekti
2107 1300S 90 R.I.P.
2105 1500S 92 Ratapeli
2107 1300S 90 Projekti
2107 1700i 96 Nykyinen menopeli
2107 1600SL 94 Kunnostusta vailla
2105 94 Purkuauto
2101 1200l 88
2105 1200S 88 Purkuauto
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Re: 1990-1991 mallisten takavetojen omistajat!
1500 koneella? Tosi klassikko ja orggis.Lada-Jussi kirjoitti:Isä meinaan osti 91 mallin 1600SL:n ja siitä lähti vain letkut alipainemittarille ja virranjakajalle!

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10246
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: 1990-1991 mallisten takavetojen omistajat!
veli alexei kirjoitti:1500 koneella? Tosi klassikko ja orggis.Lada-Jussi kirjoitti:Isä meinaan osti 91 mallin 1600SL:n ja siitä lähti vain letkut alipainemittarille ja virranjakajalle!




- Lada-Jussi
- Viestit: 10246
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
tosissaan normaali oloissa se systeemi katkoo tyhjäkäyntipiiriä moottorijarrutuksissa ja jotain muuta kivaa. siellä on digiboxi joka tunnistaa moottorin kierroslukua puolalta ja kaasarin kytkimeltä että onko kaasuläppä kiinni. sitten näiden tietojen mukaan käyttää magneettiventtiiliä siellä lokarissa, jonka kautta siis kulkee tai ei kulje alipaineet imusarjan ja kaasarin tyhjäkäynti möykyn välillä.
tuossa -91 mallissa puuttui kaikki noi johdot ja magneetti venttiili sekä sen alipaine letkut, kaasarin kyljessä oli vain katkaisija ilman johtoja sekä sieltä lähti erilliset letkut, toinen virranjakajan säätimelle ja toinen alipainemittarille (ECON), todella kotitekoisen näköinen versio, mutta kaveri väitti sen olevan aito. todisteita kaivataan
tuossa -91 mallissa puuttui kaikki noi johdot ja magneetti venttiili sekä sen alipaine letkut, kaasarin kyljessä oli vain katkaisija ilman johtoja sekä sieltä lähti erilliset letkut, toinen virranjakajan säätimelle ja toinen alipainemittarille (ECON), todella kotitekoisen näköinen versio, mutta kaveri väitti sen olevan aito. todisteita kaivataan
