89 1200 virranjakaja

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Tese85
Viestit: 4
Liittynyt: 17.11.2023 21:11

89 1200 virranjakaja

Viesti Kirjoittaja Tese85 »

Moro. Ladasta hajosi virranjakaja, paikoilla oli kärjetön jakaja, tilasin uuden kärjellisen jakajan... Kaveri oli nostanu jakajan pois ilman merkintöjä. Pyörittelin nokka-akselin merkin kohdalle ja hihnapyörän merkki osoitti noin alintaviivaa, pyörijän laitoin osoittamaan 1:sen johtoa ei muutako liekkiä lyö kaasarista... vaihdoin 1sen ja 4sen johtojen paikkaa niin käy kaasupohjassa vaivalloisesti noin 1500rpm. Maalaisjärjellä pitäis lähteä käymään kun alahihnapyörän merkki osoittaa jotain niistä kolmesta viivasta ja nokan merkki on kohdilla mutta EI! Kärjettömän boksista johto pois...
virtain
Viestit: 1115
Liittynyt: 7.11.2010 20:29

Re: 89 1200 virranjakaja

Viesti Kirjoittaja virtain »

Tese85 kirjoitti: 17.11.2023 21:19 ei muutako liekkiä lyö kaasarista...
Sytytys on liian aikaisella.....Jos olis liian myöhäisellä, niin löisi liekkiä pakoputkesta :?
Tese85
Viestit: 4
Liittynyt: 17.11.2023 21:11

Re: 89 1200 virranjakaja

Viesti Kirjoittaja Tese85 »

Eli myötä vai vastapäivään lisää?
Tese85
Viestit: 4
Liittynyt: 17.11.2023 21:11

Re: 89 1200 virranjakaja

Viesti Kirjoittaja Tese85 »

Käänsin vastapäivään niin paljonko menee niin käy kaasupohjassa vaivalloisesti... hyppäytin jakajaa että tulis säätövaraa Lisaa niin alkaa paukkua...
Avatar
pressa
Viestit: 10191
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 89 1200 virranjakaja

Viesti Kirjoittaja pressa »

Tese85 kirjoitti: 17.11.2023 21:19vaihdoin 1sen ja 4sen johtojen paikkaa niin käy kaasupohjassa vaivalloisest
Muiden johtojenko paikkaa ei vaihdettu? Jos ei niin sytytys järjestys on sekaisin.
Tese85
Viestit: 4
Liittynyt: 17.11.2023 21:11

Re: 89 1200 virranjakaja

Viesti Kirjoittaja Tese85 »

Vaihdoin luonnollisesti myös 2-3 ristiin... lähinnä onko näissä motonetin kärjellisten jakajien kans ollu ongelmia? Mitään muuta ei tehty ko otettiin kärjellinen pois ja boksisita johdot pois ja kärjellinen paikoille
Avatar
pressa
Viestit: 10191
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 89 1200 virranjakaja

Viesti Kirjoittaja pressa »

Miksi jakajaa ei voi kääntää oikeaan asentoon? että johdot saisi olla varmasti oikeassa numerojärjestyksessä.
virtain
Viestit: 1115
Liittynyt: 7.11.2010 20:29

Re: 89 1200 virranjakaja

Viesti Kirjoittaja virtain »

Eli teeppäs nyt seuraavaksi, seuraavat toimenpiteet:
-moottorista pyöräyttää ajoitusmerkit kohdalleen
-Jakaja irti
-Jakajan asetus takaisin oikeaan asentoon
-Katkojan kärkivälin säätö
-Sytytysjohtojen laitto oikeisiin paikkoihin
-auto käyntiin (ei välttämättä lähde kuin palmun alta, eli jakajaa saattaa joutua kääntämään suuntaan tai toiseen)
-Kun auton saa käyntiin, niin sytytyksen säätö kohdalleen, esim Stroboskooppilampulla.
Avatar
jta
Viestit: 4366
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: 89 1200 virranjakaja

Viesti Kirjoittaja jta »

Ja se sytkä laitetaan sitten nelosen mukaan eli jakaja nelosen kohdalle, ei ykkösen. Ja luonnollisesti laitat ne johdot myöskin oikeaan järjestykseen.

Ja kun laitat sen kärjellisen jakajan niin vaihda myöskin kärjellisen puola ettei kärjet sula. Näissä kun on eri puolat.
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
Kuva
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html

2107 -94, 1200L -88
Vastaa Viestiin