Engine swap

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
anttu193
Viestit: 9
Liittynyt: 6.1.2022 21:29

Engine swap

Viesti Kirjoittaja anttu193 »

Tässä kun korollapöpön takia ei saa muutamaan päivään liikkua oikeen missään, niin alkaa mielikuvitus laukkaa :lol:

Eli mitäs moottoreita porukka on näihin takapotkuihin asentanu ja minkälaisia ratkaisuja on tehty?
Oliko kuinka laillinen ja saako katsastettua ?
Tc-koneethan on vissiin klassikko, mutta taitaa olla aika vaikee löytää niitä enää.

Kertokaa omista prokekteista ja miten ne onnistui 8)
Avatar
jupsu
Viestit: 6
Liittynyt: 17.8.2015 15:28
Paikkakunta: Oulu

Re: Engine swap

Viesti Kirjoittaja jupsu »

Ittellä Lancian tc ollut tupliksesa ja Fiatin tc on nyt kanttiksesa. Lukemani perusteella uudemmat 16v ja samaran koneet on löytänyt tiensä takavetosiin ja katastettukkin niillä. Joskus kauan sitten taisi youtubessa tulla vastaan jollain Suomessa myös joku v6 nappis :?: Pätevälle kai vain taivas ja mielikuvitus on rajana.
LADA2107TC
LADA21011600i
Avatar
hukkis
Viestit: 100
Liittynyt: 21.11.2020 21:57
Paikkakunta: Joensuu

Re: Engine swap

Viesti Kirjoittaja hukkis »

Opelin konesvappi menossa tuossa nappis pro touring palstalla.
Nykyset leimasäännöthän menee karkeesti niin että moottorin tilavuus on vapaa ja max. teho määräytyy mallisarjan tehokkaimman teho/painosuhteen mukaan. Olikohan jotain 950kg/48kw=19,8kg/kw. Ja alle 20kg/kw saa virittää 10kg/kw. 950÷10=95kw=129hv.
Auto punnitaan muutoskatsastuksessa ja uutta omapainoa käytetään laskentaperusteena. Isot jarrut, paksut vakaajat, 5-v laatikko ym. lisäpainoa vaikkapa 100kg ja tulee 1050kg÷10=105kw=142,8hv.
Vastaa Viestiin