VAZ-2112 - 2002 - Kalasääski

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina, myyty Suomessa vuosina 1986-2009

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:

TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)

Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Avatar
Lada Scandinavia
Viestit: 1654
Liittynyt: 12.7.2005 18:17
Paikkakunta: Turun tienoo

VAZ-2112 - 2002 - Kalasääski

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

Eilen aamulla Turusta bussilla Tampereelle ja vaihto toiseen bussiin, jotta pääsin syrjäkylään.(Kyröskoski) Myyjä tuli minut hakemaan kylän hiekkapintaiselta bussiasemalta. Myyjän auto hieno Ford Granada automat -84.
Tulimme autokorjaamon pihaan ja korjaamon toimistossa annoin omat tiedot, jotka myyjä välittää kuolinpesälle. Myyjä sanoi, että jos Lada ei olisi mennyt kaupaksi,(100e:lla.) niin ensi viikolla hän olisi pistänyt romua auton täyteen ja romumies olisi hakenut.(50e) Joten siinä mielessä olin auton pelastaja. Sitten siirtotarrat kilpien päälle ja menoksi. Mittaristossa lähtiessäni oli ajokilometrit 125990 ja trippi nollille. Kotona trippimittari näytti 168km ja melkein heti Lada tyhjäksi tavaroista ja imurointi yms. Lada on väriltään hieno metallin sininen(sähkön sininen) ja takaluukku on vielä tummemman sininen ja siinä merkki 16v. Takaluukku on jouduttu jostain syystä vaihtamaan ja Ladan konetilassa sykkii 1.5 8v voimanpesä.
Ladan omistaja Tahvo vainaa oli kalastusmiehiä ja tavaratilaan oli jäänyt vähän kalastus tarpeita. Ladan sisäpuolella peilin yläpuolella on jonkun linnun iso musta sulka ja se jääkin siihen koristeeksi. Näin Ladan nimeksi syntyi tuo Kalasääski. On siis Lada 112 1.5 8v Rekisteröity 2.1.2002.
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Kalasääski Vaz 2112

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Ajoltaan tuntui hyvälle vai millainen ensituntuma.. Onnea ja pitkää iloa toivotan Uudelle Hankinnalle..
Avatar
Lada Scandinavia
Viestit: 1654
Liittynyt: 12.7.2005 18:17
Paikkakunta: Turun tienoo

Re: Kalasääski Vaz 2112

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

On hyvä ajaa ja menee suoraan, eikä esiinny nykimistä. Nyt tutustuttu lähemmin ja moottorivalo ei pala ollenkaan, no otin mittariston pois ja syy löytyi palannut polttimo.(harvinainen vika)
Mittarivalaistus myös osittain pimeenä, joten vaihdan kaikki. Oik.etuoven sähköikkunan moottori loppu ja kuskin hyvin toimivan sähköikkuna tilalle veivattava, kuten mun farkussakin on. On vaan käytännöllinen. Takaluukusta puuttuu spoileri, joko jostain toinen, tai pitää laittaa takaikkunalle lisä jarruvalo. Autolla käyty katsastuksessa 1/18. Tullut hylky obd vikakoodi P0443 ja obd muistissa vikakoodeja. Nastaero liian suuri. Nämä olivat hylkäyksen syyt. Korjauskehoituksena valojen korkeudensäätö ei toimi. Myös poistettu samantien liikennekäytöstä 2.2.2018. Näin ollen leiman saaminen ei vaadi paljon työtä.
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Kalasääski Vaz 2112

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Ei vaikuta kovin huonolle tilanne..vähän rakkautta ja leimalle.
Avatar
Lada Scandinavia
Viestit: 1654
Liittynyt: 12.7.2005 18:17
Paikkakunta: Turun tienoo

Re: Kalasääski Vaz 2112

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

Alkaa kk täyttyä ostoksesta. Odotan sitä päivää, jolloin kuolinpesältä tulee kirjekuori. Olen käynistänyt ja siirrellyt autoa, jotta pysyy akussa virtaa.
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Kalasääski Vaz 2112

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Oottavan aika on pitkä..
Avatar
Lada Scandinavia
Viestit: 1654
Liittynyt: 12.7.2005 18:17
Paikkakunta: Turun tienoo

Re: Kalasääski Vaz 2112

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

t tulppu kirjoitti:Oottavan aika on pitkä..
Niin on, eikä vieläkään ole mitään kuulunut. Toisaalta ei mulla mikään kiire ole ja se tulee sitten, kun tulee. Olen välillä liikutellut ja ajanut hiekkatiellä(yksityistie).
Avatar
Jouska
Viestit: 3007
Liittynyt: 24.9.2003 10:33
Paikkakunta: Esboo

Re: Kalasääski Vaz 2112

Viesti Kirjoittaja Jouska »

Lada Scandinavia kirjoitti:Alkaa kk täyttyä ostoksesta. Odotan sitä päivää, jolloin kuolinpesältä tulee kirjekuori. Olen käynistänyt ja siirrellyt autoa, jotta pysyy akussa virtaa.
Moi,

Mitähän kirjettä odottelet kuolinpesältä?

Oliko myyjällä esittää valtakirja, jossa hän myy kuolinpesän puolesta autoa?

Oletko saanut auton nimiisi?

Tällaiset asiat pitäisi hoitaa heti, etteivät jää roikkumaan moniksi kuukausiksi.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Avatar
Lada Scandinavia
Viestit: 1654
Liittynyt: 12.7.2005 18:17
Paikkakunta: Turun tienoo

Re: Kalasääski Vaz 2112

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

Jouska kirjoitti:
Lada Scandinavia kirjoitti:Alkaa kk täyttyä ostoksesta. Odotan sitä päivää, jolloin kuolinpesältä tulee kirjekuori. Olen käynistänyt ja siirrellyt autoa, jotta pysyy akussa virtaa.
Moi,

Mitähän kirjettä odottelet kuolinpesältä?

Oliko myyjällä esittää valtakirja, jossa hän myy kuolinpesän puolesta autoa?

Oletko saanut auton nimiisi?

Tällaiset asiat pitäisi hoitaa heti, etteivät jää roikkumaan moniksi kuukausiksi.
Odotan kuolinpesältä kirjettä, jossa luovutustodistus. Myyjälle(autokorjaamo)annoin nimen ja osoitetiedot. Myyjä kuulemma vainajan tuttu ja korjannut/huoltanut vainajan autoa ja toimittaa mun tiedot kuolinpesälle.

Autoa en voi saada nimilleni, ennenkuin perunkirjoituksessa käsitelty vainajan varat ja omistamiset. Yleensä kuolinpesä myy ajoneuvon, taikka joku sukulainen voi ostaa sen itselle kuolinpesältä. Käsittääkseni kuolinpesään voi myös jäädä omaisuutta ja se on yleensä kiinteistö(sukutila) metsätila, tai muu määräala. Esim. kesämökki järvenrannalla.

Ei asiaa pysty sen nopeammin hoitamaan. Olihan mulla joskus kuolinpesältä Samara ja noin 2 viikkoa ajoin vainajan vakuutuksilla, ennenkuin kuolinpesältä tuli kirjekuori, missä luovutustodistus.
Ostin nyt tämän Ladan lähinnä varaosiksi ja etuvalot vaihdoin siitä heti farkkuuni.
Kaiketi asia selviää ennen joulua. Perunkirjoitus vaan pitää tehdä 3.kk päästä kuoleman jälkeen.
Avatar
Jouska
Viestit: 3007
Liittynyt: 24.9.2003 10:33
Paikkakunta: Esboo

Re: Kalasääski Vaz 2112

Viesti Kirjoittaja Jouska »

Moi,

Ymmärrän. Vaikka se meneekin ihan oikein niin itse en uskaltaisi etukäteen ostaa, vaan ostaisin vasta perunkirjoituksen jälkeen. Silloin ei tarvitsisi odottaakaan pitkään.

Mielenkiinnosta vielä kysyn että kukas sen auton arvon arvioi siihen perunkirjoitukseen? Onko se tämä myyjä sitten?
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Avatar
Lada Scandinavia
Viestit: 1654
Liittynyt: 12.7.2005 18:17
Paikkakunta: Turun tienoo

Re: Kalasääski Vaz 2112

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

Jouska kirjoitti:Moi,

Ymmärrän. Vaikka se meneekin ihan oikein niin itse en uskaltaisi etukäteen ostaa, vaan ostaisin vasta perunkirjoituksen jälkeen. Silloin ei tarvitsisi odottaakaan pitkään.

Mielenkiinnosta vielä kysyn että kukas sen auton arvon arvioi siihen perunkirjoitukseen? Onko se tämä myyjä sitten?
Omaisuuden arviointi arvioidaan asianomaisten ja mahdollisesti pesänhoitajan kesken, tai jos on kiinteistö, niin välittäjäkin arvioi. Irtaimiston arviossa voidaan kysyä niiltä, jotka ostavat kuolinpesän irtaimistoa, tai antiikki liikkeestä. Kaikenlaiset lastulevykaapit yms roska menee kaatopaikalle. Auton, tai muun ajoneuvon/työkoneen kohdalla voidaan katsoa sen hetkinen markkinahinta, tai kysytään alan liikkeistä. Tämän katsastattoman Ladan arvo 50e romumiehen mukaan ja mää maksoin 100e. Eikä mitenkään harvinaista ole, että pesänjaossa tulee riitaa ja niin, ettei haluta enää nähdä toisia perunkirjoituksen jälkeen.
Avatar
Lada Scandinavia
Viestit: 1654
Liittynyt: 12.7.2005 18:17
Paikkakunta: Turun tienoo

Re: Kalasääski Vaz 2112

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

Mitään tietoa ei ole tullut kuolinpesältä ja jonkun nimissähän tämä Lada on. Teenkö asialle mitään, vaan antaako olla ja otan tarvittaessa varaosia.
Avatar
pressa
Viestit: 10174
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Kalasääski Vaz 2112

Viesti Kirjoittaja pressa »

Onko sinulla kuolinpesän tietoja?? Vai ainoastaan tämän bulvaanin? Itse kyselisin että mitenkä petoksen tunnusmerkit täyttyy, kun paperit luvattiin toimittaa ja niissä se auton arvo on. Ilman papereita on romumetallia/ongelmajätettä. Nämä bulvaanien välityksellä tehdyt kaupat on usein vaikeita, mutta yleensä poliisin kautta tuleviin kyselyihin vastaavat.
Avatar
Lada Scandinavia
Viestit: 1654
Liittynyt: 12.7.2005 18:17
Paikkakunta: Turun tienoo

Re: Kalasääski Vaz 2112

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

Ei ole ja vanhasta puhelimestani voi löytyä txt viestistä bulvaanin numero. Kylän katsastusasemalta voisin myös kysyä, kuka on omistaja.
Avatar
pressa
Viestit: 10174
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Kalasääski Vaz 2112

Viesti Kirjoittaja pressa »

Muistatko autokorjaamon nimeä? Googlelta jos nimellä kysyy niin varmaan yhteystiedot löytyy. Toki autokrojaamo + paikkakunta hakukin antaa vaihtoehtoja.
Vastaa Viestiin