asteekissa co% kierroksilla
Re: asteekissa co% kierroksilla
huomenna sitten aamulla polkemaan testeriin kikotinta vanhalla katilla. uuden katin ja tunkin otankim matkaan varmuuden vuoksi.
Re: asteekissa co% kierroksilla
Jos jonkinlainen imuvuoto löytyi, kokeileppa vielä mitata lambdan jännitettä, josko puuttuvat jännitteet ilmaantuisivat mukaan.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Re: asteekissa co% kierroksilla
joo sen teinkin ihan ensimmäisenä. vaan eipä löytynyt puuttuvia jännitteitä ..
Re: asteekissa co% kierroksilla
noniin nythän olis leimaa taas vuosi. ei alkuperäsessä katissa riittänyt potku. onneks älysin että ammattikoulu on jo auki niin pääsin sinne huudattaan. ei ollu oppilaat vielä alottanu asiakas töitä niin pääsin nosturille vaihtaan bilteman katin takasin. arvoja en enää ulkoo muista harmitti etten ottanu kuvaa lapusta mutta enivei kierros alueen päästöt löyty kun ladaa huuatti 4000 kierroksella ja äkkiä lappupihalle ja konttorille. tuli siinä ns kiirellä vaihettua katti ja putki jäi vuotaan hieman onneks oli kaverimukana ja piti nahkarukkasia pöntön päässä niin löyty savu arvot.
Re: asteekissa co% kierroksilla

Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Re: asteekissa co% kierroksilla
uskomaton apu ko ongelmiin on nesteen 4t pienkone bensa. laitoin myös sekaan puoli litraa masoliinia, mutta e85 ajaa saman asian 

-
- Viestit: 163
- Liittynyt: 9.12.2014 7:58
- Paikkakunta: Itäinen Pohjoinen
Re: asteekissa co% kierroksilla
No niin oikein hyvä. Onnea.
No nyt on sitten vuosi aikaa selvittää mikä oikeasti on vikana kun ei meinaa päästöistä mennä läpi. Kyllä kai Axtecin pitäisi kunnossaolevana mennä kirkkaasti hyväksyttyihin savuihin.
Tuollainen pakokaasuanalysaattori, jolla voi kauankin huudattaa ja sitten sopivasti nappulaa painamalla lappu ulos, alkaa olla katoavaa kansanperinnettä. Nykyiset laitteet ovat sellaisia, että kulkupeli piuhoihin kiinni ja ellei tietyssä ajassa tule hyväksyttyä arvoa on tuomiona hylätty pakokaasutesti. Ei auta isommin kikkailut ei.
Ainakin täällä Sallassa oli jo viime vuonna tuollainen uudentyyppinen laite. No minun Axtecille tuo ei aiheuttanut mitään ongelmia. Ei tarvittu mitään ruohonleikkurin pensoja tai masinoleja.
Edittiä vielä: Kuluttaako Ladasi öljyä? Siis polttamalla, se kyllä voisi vaikuttaa päästöisin melko paljon. Toisaalta tiedä sitten nämä tietyt VAG pohjaiset saksalaiskakat, joille tehdas pitää normaalina öljynkulutuksena 1L/1000km ja että oikein mittasuhteet selviäisi, noilla huoltoväli, on tietääkseni 40000km eli tehtaan mukaan on normaalia, että huoltovälillä kuluu 40L öljyä.
No nyt on sitten vuosi aikaa selvittää mikä oikeasti on vikana kun ei meinaa päästöistä mennä läpi. Kyllä kai Axtecin pitäisi kunnossaolevana mennä kirkkaasti hyväksyttyihin savuihin.
Tuollainen pakokaasuanalysaattori, jolla voi kauankin huudattaa ja sitten sopivasti nappulaa painamalla lappu ulos, alkaa olla katoavaa kansanperinnettä. Nykyiset laitteet ovat sellaisia, että kulkupeli piuhoihin kiinni ja ellei tietyssä ajassa tule hyväksyttyä arvoa on tuomiona hylätty pakokaasutesti. Ei auta isommin kikkailut ei.
Ainakin täällä Sallassa oli jo viime vuonna tuollainen uudentyyppinen laite. No minun Axtecille tuo ei aiheuttanut mitään ongelmia. Ei tarvittu mitään ruohonleikkurin pensoja tai masinoleja.
Edittiä vielä: Kuluttaako Ladasi öljyä? Siis polttamalla, se kyllä voisi vaikuttaa päästöisin melko paljon. Toisaalta tiedä sitten nämä tietyt VAG pohjaiset saksalaiskakat, joille tehdas pitää normaalina öljynkulutuksena 1L/1000km ja että oikein mittasuhteet selviäisi, noilla huoltoväli, on tietääkseni 40000km eli tehtaan mukaan on normaalia, että huoltovälillä kuluu 40L öljyä.
Toisin, jotenkin muutoin olisi paremmin, mutta - Näilläeväillämennään
-
- Viestit: 3624
- Liittynyt: 3.7.2010 22:09
Re: asteekissa co% kierroksilla
30000km, eikä omistajat ainakaan pidä normaalina. Moni viisaampi käyttää 15000tkm kiinteää vaihtoväliä.
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
-
- Viestit: 163
- Liittynyt: 9.12.2014 7:58
- Paikkakunta: Itäinen Pohjoinen
Re: asteekissa co% kierroksilla
Ok. Annan periksi. Olkoon sitten 30tkm. En ole ko. kärryjen erityisasiantuntija.
Mutta pointti olikin öljyn polttaminen ja sen vaikutus katalysaattoriin sekä päästöihin. Tuohan on itsestään selvä etteivät ko. ajoneuvojen omistajat tietenkään ole ihastuneita tuohon öljyn polttamiseen. Onhan se sittenkin jo 30L/30tkm vaihtoväli ja viisaammillakin 15L/15tkm vaintovälillä. Rahallisestikin iso paukku.
Kuitenkin minulla on käsitys, ettei katalysaattori kestä moista cherryttämistä eli öljyn polttamista. Onko nuo katalysaattorit nyt sitten muuttuneet jotenkin vai mitä nyt on muuttunut. Tietenkin nykyään järjestään vaaditaan kaikenlaisia low-saps öljyjä, olisiko noissa sitten se taika? Kyllä "vanhanaikaiset" moottoriöljyt jo noilla 1L/1tkm jo cherryttää melkoisesti.
Mutta pointti olikin öljyn polttaminen ja sen vaikutus katalysaattoriin sekä päästöihin. Tuohan on itsestään selvä etteivät ko. ajoneuvojen omistajat tietenkään ole ihastuneita tuohon öljyn polttamiseen. Onhan se sittenkin jo 30L/30tkm vaihtoväli ja viisaammillakin 15L/15tkm vaintovälillä. Rahallisestikin iso paukku.
Kuitenkin minulla on käsitys, ettei katalysaattori kestä moista cherryttämistä eli öljyn polttamista. Onko nuo katalysaattorit nyt sitten muuttuneet jotenkin vai mitä nyt on muuttunut. Tietenkin nykyään järjestään vaaditaan kaikenlaisia low-saps öljyjä, olisiko noissa sitten se taika? Kyllä "vanhanaikaiset" moottoriöljyt jo noilla 1L/1tkm jo cherryttää melkoisesti.
Toisin, jotenkin muutoin olisi paremmin, mutta - Näilläeväillämennään
Re: asteekissa co% kierroksilla
Menee kyllä jo vähän ohi aiheen mutta mun mielestä jos öljyä palaa edes litra 10 000km kohti niin moottori vaatii jo korjausta.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Re: asteekissa co% kierroksilla
Jatketaan "ohituskaistalla", Audin litra tuhannella on normaalia ja Ladan litra kymppitonnilla on normaalia.
Vanha ohje oli jos auto kuluttaa öljynvaihtovälillä öljytilavuutensa, niin moottoriremontti on tehtävä.
Vanha ohje oli jos auto kuluttaa öljynvaihtovälillä öljytilavuutensa, niin moottoriremontti on tehtävä.
-
- Viestit: 3624
- Liittynyt: 3.7.2010 22:09
Re: asteekissa co% kierroksilla
Paljon vaikuttaa kulutukseen mitä öljyä käyttää. Ja kyllä minä ainakin käyttäisin sen 1L/10000km ennen kun maksan moottoriremontin.jta kirjoitti:Menee kyllä jo vähän ohi aiheen mutta mun mielestä jos öljyä palaa edes litra 10 000km kohti niin moottori vaatii jo korjausta.
Työttömät ja kotimekaanikot sitten eri.
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
-
- Viestit: 163
- Liittynyt: 9.12.2014 7:58
- Paikkakunta: Itäinen Pohjoinen
Re: asteekissa co% kierroksilla
Hyvä kuitenkin kun varsinainen asia saatiin selvitettyä.
Nythän varsinaisesti ohittulelulle ja vasentakaistaa hurjasti ajamiselle ei ole varsinaista estettä.
Pitäisikö tälle keskustelulle öljynkulutuksesta ja sen vaikutuksesta ynnä koneremontille luoda oma topikki yleistä osastolle? Tässä ko topikissa voitaisiin puida kaikkea maailmaa parantavaa keskustelua. Sinänsä tällainen keskustelu voisi olla pirteää, varsinkin kun se varsinaisesti ei välttämättä koske Ladailua. Naljailu muille merkeille on parasta huumoria ja uskoisin Ladistien kestävän muidenkin merkkien naljailua.
Mutta sitten oikein asiaan miksi tällaista keskustelua pitäisi jatkaa. Vaikka ajaakin Ladalla niin kuitenkin ympäristöasiat varmasti vaikuttavat jollakin tavalla jokaiseen. En tarkoita, että Lada, vanhakaan, olisi lopuksi kokonaisympäristövaikutuksiltaan mikään pommi, vaan kyllähän kuitenkin uusienkin autojen valmistuksesta ja käytöstä tulee erilaisia päästöjä ja kyllähän se uusikin auto merkistä riippumatta tuottaa saasteita. Voisiko Lada-kerho yhtenä vastuullisena kokoonpanona kantaa kortensa kekoon ja ainakin yrittää pitkällätähtäimellä vaikuttaa esim. päättäjiin. Heillähän kuitenkin loppukädessä on valtikka hyppysissään, miten autoasioita Suomessa hoidetaan ja varsinkin miten jatkossa Suomessa suhtaudutaan "vanhempaan" autokantaan. Kuten jokainen tietää, nykyisin lobbaus on jokaisessa asiassa voimakasta, eli voi olla, että muutaman vuoden kuluttua vai "rikkaat" ajavat Ladalla, he joilla on varaa. Jollakin näkökannalla tietenkin tänäpäivänä vain rikkaat ajavat Ladalla. Ennen saattoi olla toisin...
Nythän varsinaisesti ohittulelulle ja vasentakaistaa hurjasti ajamiselle ei ole varsinaista estettä.

Pitäisikö tälle keskustelulle öljynkulutuksesta ja sen vaikutuksesta ynnä koneremontille luoda oma topikki yleistä osastolle? Tässä ko topikissa voitaisiin puida kaikkea maailmaa parantavaa keskustelua. Sinänsä tällainen keskustelu voisi olla pirteää, varsinkin kun se varsinaisesti ei välttämättä koske Ladailua. Naljailu muille merkeille on parasta huumoria ja uskoisin Ladistien kestävän muidenkin merkkien naljailua.
Mutta sitten oikein asiaan miksi tällaista keskustelua pitäisi jatkaa. Vaikka ajaakin Ladalla niin kuitenkin ympäristöasiat varmasti vaikuttavat jollakin tavalla jokaiseen. En tarkoita, että Lada, vanhakaan, olisi lopuksi kokonaisympäristövaikutuksiltaan mikään pommi, vaan kyllähän kuitenkin uusienkin autojen valmistuksesta ja käytöstä tulee erilaisia päästöjä ja kyllähän se uusikin auto merkistä riippumatta tuottaa saasteita. Voisiko Lada-kerho yhtenä vastuullisena kokoonpanona kantaa kortensa kekoon ja ainakin yrittää pitkällätähtäimellä vaikuttaa esim. päättäjiin. Heillähän kuitenkin loppukädessä on valtikka hyppysissään, miten autoasioita Suomessa hoidetaan ja varsinkin miten jatkossa Suomessa suhtaudutaan "vanhempaan" autokantaan. Kuten jokainen tietää, nykyisin lobbaus on jokaisessa asiassa voimakasta, eli voi olla, että muutaman vuoden kuluttua vai "rikkaat" ajavat Ladalla, he joilla on varaa. Jollakin näkökannalla tietenkin tänäpäivänä vain rikkaat ajavat Ladalla. Ennen saattoi olla toisin...
Toisin, jotenkin muutoin olisi paremmin, mutta - Näilläeväillämennään