Auto 2002 1500i
Nyt pikkuhiljaa kuukausien sisällä on starttaus muuttunut pidemmäksi, ennen kun kuittasi ajoneston ja pyöräytti avaimesta ei moottorin tarvinnut kuin pikkusen nytkähtää lähti käyntiin, nyt lähtee kyllä käyntiin ja toimii muuten moitteetomasti mutta joutuu pyörittään starttia noin 1,5-2sekunttia ja sitten starttaa.
Heti perään kun starttaa uudemman kerran niin lähtee niinkuin pitääkin pienestä pyörähdyksestä.
Sanokaapa te taasen viisaammat
Kiitos etukäteen
mahannus kirjoitti:joutuu pyörittään starttia noin 1,5-2sekunttia ja sitten starttaa.
Eli ilmeisesti tarkoitit että 2s startin jälkeen käynnistyy? No kokeile seuraavaksi kun menet autoon näin. Kuittaa ajonesto, käännä virrat päälle, kuuntele kun rele on naksahtanut ja sitten startti. Jos käynnistyy heti, niin ilmeisesti bensapaine tukilta tippuu ja pumppu ei heti ehdi painetta nostaa. Itse (kaikissa ruiskuladoissa) starttaan vasta sitten kun rele on napsahtanut, eikä koskaan ole joutunut sahaamaan.
mahannus kirjoitti:joutuu pyörittään starttia noin 1,5-2sekunttia ja sitten starttaa.
Eli ilmeisesti tarkoitit että 2s startin jälkeen käynnistyy? No kokeile seuraavaksi kun menet autoon näin. Kuittaa ajonesto, käännä virrat päälle, kuuntele kun rele on naksahtanut ja sitten startti. Jos käynnistyy heti, niin ilmeisesti bensapaine tukilta tippuu ja pumppu ei heti ehdi painetta nostaa. Itse (kaikissa ruiskuladoissa) starttaan vasta sitten kun rele on napsahtanut, eikä koskaan ole joutunut sahaamaan.
Juurikin näin, pitääpä testata en ole kuullut koskaan mitään releen naksahtamista olen kai sen verran kuuro
Palataanpa asiaan kun testaan tuota.
Pumppu löytyy bensatankista ja siihen pääsee käsiksi yläkautta takapenkin alta. Tosin siellä oleva luukku on liian pieni, joten pumppuun käsiksi pääsemiseksi on sitä leikattava peltisaksilla vähän suuremmaksi. Pumpun voi korvata esim. Bilteman myymällä yleispumpulla, jonka atikkelinumeroa en tällä hetkellä muista.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009 Lada 112 HB 1,6 16v 2005 Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
JohnDoe kirjoitti:Pumppu löytyy bensatankista ja siihen pääsee käsiksi yläkautta takapenkin alta. Tosin siellä oleva luukku on liian pieni, joten pumppuun käsiksi pääsemiseksi on sitä leikattava peltisaksilla vähän suuremmaksi. Pumpun voi korvata esim. Bilteman myymällä yleispumpulla, jonka atikkelinumeroa en tällä hetkellä muista.
Kiitti vinkistä, voiskohan tuo pitkään starttaus johtua pumpusta vai mistähän lieneekään.
no niin nyt huomasin sellaisen, kun väännän avaimia ja kuittaan ajoneston niin vaikka kuinka odotan en kuule hurinaa enkä napsahdusta, mutta kun käytän starttiasennossa avainta että kone pyörähtää sen jälkeen kuuluu "surrrrrrrrrrr naps" ja sitten se tarttaakin ihan ok.
elikkäs eikö tämä pitäs tapahtua jo virta-avainta vääntäessä ennen tuota starttaamista?
Ja huomioitava myös, että jos kokeilee peräkkäin monta kertaa, ei pumppu käy kuin muutaman kerran. Tämän jälkeen ruisku ei enää käytä pumppua kuin jonkin kohtuullisen ajan kuluttua tai silloin kun se havaitsee moottorin pyörivän.
Aika omituinen vika kyllä, jos kuitenkin aina lähtee, niin vaikea uskoa että varsinaista vikaa olisi pumpun sähkönsaannissa.
Esimerkiksi Nokka-akselin asentotunnistimen vika kyllä aiheuttaa pidentynyttä starttausta, mutta silti pumpun pitäisi käydä normaalisti ja vikavalonkin syttyä.
Sometimes is never quite enough 11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Priorassa kävi juuri niin, että välillä lähti kerrasta käymään, välillä kaksikymmentäkään yritystä ei auttanut. Tätä jatkui noin 1½ vuotta kunnes ei enää lähtenyt käymään. Vian selvittyä releen vaihto ja nyt toimii.
KSE 1995 kirjoitti:Priorassa kävi juuri niin, että välillä lähti kerrasta käymään, välillä kaksikymmentäkään yritystä ei auttanut. Tätä jatkui noin 1½ vuotta kunnes ei enää lähtenyt käymään. Vian selvittyä releen vaihto ja nyt toimii.
Relehän ois varmaan helppo ainakin vaihtaa ja testata, kun vaan löytää oikeanlaisen releen jostain ja tietää minkä releen vaihtaa joku kai se niistä kolmesta on vänkärin jalkatilassa.
Katso releen pohjasta kumpaa mallia on ja osta vaikka kaikki kolme, hyvin varustetut autotarvikeliikkeet myy releitä. Voi olla tuo harvinaisempi missa ns. navat ristissä (sama mitä bmw käyttää), mutta niitäkin autotarvikeliikkeet myyvät.