VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto
Sulake ehjä ja oli helvetin tiiukassa. ei voi sanoa että löysät liittimet..tiukoille vaikutti lampun kannat. että luulen että lyhdyssä olevat ohuet sähköjohdot poikki mitä äkkiä tuli käytyä kylässä ja katsottua päällisin puolin.
Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto
Joo, nyt on ainakin toinen taka iskari antautunut täysin. Huojuu ja heiluu kuin mikäkin koko auto. Niin ja monttuihin ei passaa ajaa juuri ollenkaan, kuuluu ikävä ääni. Uudet iskarit ja jousetkin on hommattu. Ylihuomenna olisi tarkoitus viedä auto korjuulle emännän veljen hallille. Aattelin olla vaihto hommassa kaverina.
Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto
Moi,
Olisko se iskunvaimentimen yläpään varren kaulus irronnut? Typerä suunnittelun kukkanen satakympeissä.
Olisko se iskunvaimentimen yläpään varren kaulus irronnut? Typerä suunnittelun kukkanen satakympeissä.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto
^juurikin tuo, kannattaa kontin puolelta sen verran verhoilua raottaa, että näkee pysyykö iskarin yläpää jotakuinkin paikoillaan, vai heiluuko valtoimenaan kun perää painelee.
Osaa varautua sitten että on vähän enemmänkin askarreltavaa kun alkaa vaihtamaan. Itse aikoinaan hitsasin korialuslevyn siihen kupin päähän ja viilasin reiän sopivaksi.
Osaa varautua sitten että on vähän enemmänkin askarreltavaa kun alkaa vaihtamaan. Itse aikoinaan hitsasin korialuslevyn siihen kupin päähän ja viilasin reiän sopivaksi.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto
Ok. Kiitoksia neuvoista, tarkistetaan.
Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto
Moi,
Eikös auton osilla pitäisi olla jokin laskettu aika tai voima jonka niiden pitää kestää, jokin varmuuskerroin. Tuollainen iskunvaimentimen varren kiinnitys tai tuki on aika tärkeä juttu jonka ei soisi hajoavan ainakaan ajaessa. Ja tuntuu että monesta satakympistä hajoavat aika pienilläkin kilometreillä.
Nooh, satakympin aikaan suuret tuotantomäärät taisivat olla tärkeämpiä kuin ostajan turvallisuus. Nykyään tilanne taitaa olla toinen ja Ladakin saatetaan kutsua tarkastukseen tarvittaessa.
Eikös auton osilla pitäisi olla jokin laskettu aika tai voima jonka niiden pitää kestää, jokin varmuuskerroin. Tuollainen iskunvaimentimen varren kiinnitys tai tuki on aika tärkeä juttu jonka ei soisi hajoavan ainakaan ajaessa. Ja tuntuu että monesta satakympistä hajoavat aika pienilläkin kilometreillä.
Nooh, satakympin aikaan suuret tuotantomäärät taisivat olla tärkeämpiä kuin ostajan turvallisuus. Nykyään tilanne taitaa olla toinen ja Ladakin saatetaan kutsua tarkastukseen tarvittaessa.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto
Johan gtuo on kestänyt 14 vuotta niin ei mikään ihme jos jokupaikka antautuu.. Herran ajotiet ei ole niitä tasaisempia, paljon ajoa taajaman ulkopuolella...Saatikka Kostamuksen tasaiset tiet..
Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto
Nyt on uudet iskarit ja jouset vaihdettu. Vasemman puolen iskari ihan kuiva ja kolisi, oikea puolikin vuotanut. Oli siis korkea aika vaihtaa. Nyt vähän eri tuntuinen ajella.
Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto
Tänään oli öljynvaihto päivä, samalla vaihtui myös öljy ja ilmasuodatin. Nyt ihan hyvin toimii tämä auto. Neljä vuotta tulee kesällä täyteen ajelua tällä autolla.
Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto
Kesärenkaat pitäisi uusia, alkaa olla aika kuluneet. Venäjältä taidan käydä etsimässä sdelano v Rossii renkaita. Maanantaina olisi tarkoitus itään lähteä käymään.
Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto
Jarrupalojen vaihtoa ensimmäistä kertaa ihan itse tehtynä olisi suunnitelmissa. Voisikko mushi, pressa tai joku laittaa ohjetta selko Suomella höystettynä. Toki tuolta kaikkien Ladojen kaikki ohjeet jutusta löytyy kaikki mutta se käännöskoneen käännös jättää aina toivomisen varaa. Saa arvailla että mitä milloinkin tarkoitetaan. Kiitoksia jo etukäteen jos joku Lada mies innostuu neuvomaan.
Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto
Auto ylös, pyörä pois ja auto tukevasti pukeille, pöllille...
Avaat liukutappien päistä kaksi 13mm kannalla olevaa pulttia. Siinä on sellainen pellistä tehty prikka alla, jonka kulma on taitettu pultin kannan viereen lukitukseksi. Eli ensin jollain ruuvarin tmv kärjellä käännät sen pellinkulman pois tieltä ja avaat pultit. Jos liukutappi pyörii mukana, pidä kiinni 17mm kiintoavaimella.
Kun pultit on pois, voi satulan vetää eteenpäin pois. Roikuta satula johonkin ettei jää letkun varaan roikkumaan.
Nyt palat on esillä ja vaihdettavissa. Putsaa kunnolla ruosteesta ja moskasta ne palojen päätyjen kohdat, että palat ei jumita ja laita uudet palat paikoilleen.
Nyt joudut vielä painamaan sylinterin sisään, että uudet palat mahtuu olemaan. Puristimella, putkipihdeillä, tmv. työkalulla onnistuu, varo rikkomasta pölysuojaa.
Sitten tarkistat vielä että liukutapit on liikkuu herkästi ja ovat rasvassa sieltä pienen kumihanurin alta. Sitten vain kasaat kaiken takaisin paikoilleen. Käyt polkemassa sitten jarrua niin että tuntuma palaa, ennen kuin lähdet koeajolle.
Kannattaa samalla tarkistaa jarruletkun kunto, varsinkin siitä kohdasta missä se on iskarin kyljessä kiinni.
Avaat liukutappien päistä kaksi 13mm kannalla olevaa pulttia. Siinä on sellainen pellistä tehty prikka alla, jonka kulma on taitettu pultin kannan viereen lukitukseksi. Eli ensin jollain ruuvarin tmv kärjellä käännät sen pellinkulman pois tieltä ja avaat pultit. Jos liukutappi pyörii mukana, pidä kiinni 17mm kiintoavaimella.
Kun pultit on pois, voi satulan vetää eteenpäin pois. Roikuta satula johonkin ettei jää letkun varaan roikkumaan.
Nyt palat on esillä ja vaihdettavissa. Putsaa kunnolla ruosteesta ja moskasta ne palojen päätyjen kohdat, että palat ei jumita ja laita uudet palat paikoilleen.
Nyt joudut vielä painamaan sylinterin sisään, että uudet palat mahtuu olemaan. Puristimella, putkipihdeillä, tmv. työkalulla onnistuu, varo rikkomasta pölysuojaa.
Sitten tarkistat vielä että liukutapit on liikkuu herkästi ja ovat rasvassa sieltä pienen kumihanurin alta. Sitten vain kasaat kaiken takaisin paikoilleen. Käyt polkemassa sitten jarrua niin että tuntuma palaa, ennen kuin lähdet koeajolle.
Kannattaa samalla tarkistaa jarruletkun kunto, varsinkin siitä kohdasta missä se on iskarin kyljessä kiinni.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto
Kiitos mushille tarkoista ohjeista. Rupean vaihto hommiin tässä joku päivä. On nyt viikko lomaa niin ei ole kauhea kiirus. Joku aurinkoinen päivä alan pihamaalla jarrupalojen vaihto hommiin.
Vissiin vuotaa bensaa jostain täyttö paikan kohdalta kun jos tankkaa auton ihan täyteen niin vähän aikaa haisee bensa. Ei kyllä tippoja näy auton alla mutta pistävä bensa katku on auton ympärillä. Sitten kun on ajanut autolla vaikka 100km niin ei haise enää.
Vissiin vuotaa bensaa jostain täyttö paikan kohdalta kun jos tankkaa auton ihan täyteen niin vähän aikaa haisee bensa. Ei kyllä tippoja näy auton alla mutta pistävä bensa katku on auton ympärillä. Sitten kun on ajanut autolla vaikka 100km niin ei haise enää.
Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto
Minulla oli täyttöputken ja tankin välinen kumiletku hapertunut, puolittaisilla tankin täytöillä ei tullut vuotoa. Mansemotorsilta tilasin uuden letkun. Luonnollisesti sinulla voi se täyttöputkikin olla syyllinen.
Toinen paikka mikä minulla alkoi vuotamaan bensaa oli polttoainesuodatin, mutta sen vuoto oli jatkuvaa eikä tankin täyttöasteella ollut merkitystä.
Toinen paikka mikä minulla alkoi vuotamaan bensaa oli polttoainesuodatin, mutta sen vuoto oli jatkuvaa eikä tankin täyttöasteella ollut merkitystä.
Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto
Ns. "höyrypönttö" kannattaa tarkastaa, se löytyy syvältä 110:stä kuskin puolen takapyöräkotelosta, melkein täytyy pyörä irroittaa, että sen näkee. Se on näissä 110:issä yleensä peltinen ja ruostuu puhki.
Itsellä tuli vastaava bensanhaju täydellä tankilla, kun bensatankilta höyrypöntölle (kuvassa nro 12) menevä putki oli puhki.
(kuvassa nro 13)
http://www.autoprospect.ru/vaz/2110-zhi ... 2-1~1s.jpg
Kuva on mielestäni hieman "väärää suuntaa antava", koska 110:eissä höyrypönttö on kuskin puolella.
Vai onko jossain 110:ssä se apumiehen puolella kuten Samarassa?
Itsellä tuli vastaava bensanhaju täydellä tankilla, kun bensatankilta höyrypöntölle (kuvassa nro 12) menevä putki oli puhki.
(kuvassa nro 13)
http://www.autoprospect.ru/vaz/2110-zhi ... 2-1~1s.jpg
Kuva on mielestäni hieman "väärää suuntaa antava", koska 110:eissä höyrypönttö on kuskin puolella.
Vai onko jossain 110:ssä se apumiehen puolella kuten Samarassa?
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»