Pikkukysymykset
Re: Pikkukysymykset
Kiitos vinkistä. Noihin niskatukiin vois sitä kokeilla on pahiten haalistunu. Pitäs vaan löytää sopiva punasen sävy.
Taas minulla on purtavaksi ärsyttävän pieni kysymys
Onko vuonna 1978 saanut 1200 combia takalasin pesimellä,lämmityksellä ja pakkivalolla, mutta vanhoilla vinyylipenkeillä. Vastaavasti ratti on taas mallia 21011. Lada infosta kun lueskelin pitäs kangaspenkit olla tämän vuotisessa? Olisko sitten ihan loppuvuotta 77 tai alkua 78? Tiedä häntä?

Ja sotten jos oli 21023-02. -79 1500. Pitäs kai siinäkin olla kangaspenkit vaikkakin koelauta mallia 21011.
- Lada Scandinavia
Sain eilen ilmaatteeksi vanhan pienipyöräinen 2 tahti Aprilia skootterin. On vipu ryyppy ja lähti heti käyntiin ja kävin postilaatikolla ja takaisin. Kulkee hyvin kaasupohjassa, mutta kun kaasun päästää pois, ei sen jälkeen jaksa mennä, ellei ryyppyä vedä päälle. Taas kun on päässyt vauhtiin, niin ryypyn voi vähentää lähes kokonaan pois. Mikä aiheuttaa tämän?
Onko se ehkä Aprilia Rally, ja onko vesi vaiko ilmajäähdytteinen. Minulla on joku vanha Rally LC -malli, ja pariinkin kertaan on ollut bensansaantiongelmaa. Toisella kertaa auttoi alipainetoimisen bensahanan vaihto (hyvin piilotettu katteiden alle). Toisella kertaa muistaakseni auttoi kaasarin putsailu sisältä. Jos kaasarin ja läppärungon/koneen välillä on jotain kumisia liitoksia, niin ne voi vuotaa. Itse ryyppysysteemikin on joskus falskannut, se on jonkinlainen mäntäryyppy ainakin minulla. Vakiona myös pakoputki oli herkkä menemään tukkoon, ei jaksanut sitten oikein vetää.
Tuossa on sellainen yhdistelmä mikä on todella vikaherkkä, ainakin silloin kun välillä tulee pitkiä ajamattomia kausia. Paras on korvata hana tavallisella käsikäyttö hanalla jos hana pitää olla, harvoin ne kohotkaan uppoaa ja tulvii tankki tyhjäksi. Eli joskus jostakin ohitettu pelkälä letkullajuippi11 kirjoitti:Aprilia... alipainetoimisen bensahana...
Lada 1500s-91 ei axtec!
Mulla alkanut katti vuotaa saumasta ja ajattelin että voiko sen leikata pois välistä ja laittaa putkenpätkä väliin pakoputkiklemmareilla kiinni. Ei tarttis vaihtaa koko keskipätkää,vai onko merkitystä päästöihin? Auto siis normi saastemalli,mutta joku viherkuherkäherö ottanut uutena katin lisävarusteeksi.
Mulla alkanut katti vuotaa saumasta ja ajattelin että voiko sen leikata pois välistä ja laittaa putkenpätkä väliin pakoputkiklemmareilla kiinni. Ei tarttis vaihtaa koko keskipätkää,vai onko merkitystä päästöihin? Auto siis normi saastemalli,mutta joku viherkuherkäherö ottanut uutena katin lisävarusteeksi.
Mistä on tieto että ei ole vähäpäästöinen ja että katalysaattori on huvikseen putkeen lisätty??
Rekisteröity ennen 1.1-92 ja ei ole koskaan ollut mitään muita saasteenalennushommeleita kuin tuo katalysaattori.
^eikö näissä 80-90-lukujen taitteessa ollut joku verohelpotus jos autossa oli katti ja sitä myötä se olisi myös pakollinen, vaikka vuosimallin perusteella ei tarvitsisikaan. Mitä sanoo rekisteriote? Jos otteessa on mainittu katalysaattori tai se maaginen sana "vähäpäästöinen", niin sitten sen pitää katsastuksessa myös olla paikoillaan.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
- toktornivako
Eikä se katalysaattori todellakaan tee siitä kaasarikoneesta vähäpäästöistä! Pois vaan jos siellä nyt sellainen on?
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Onko minkään ikäisisessä samarassa niskatukia takapenkillä?
Lada 2107 1300S -91
Lada 112 1.5 16V -03
Lada 112 1.5 16V -03
Ladainfosta luntattua:voimasika kirjoitti:Onko minkään ikäisisessä samarassa niskatukia takapenkillä?
" 1996 Ruisku Samarasta neli- ja viisioviset versiot, joissa on Suomessa asennetut Euro-Samara malliset oviverhoilut ja istuimet neljällä niskatuella. Näitä versioita oli saatavilla noin vuoden ajan."
Hieman täsmentäisin vielä, ettei jää noin yksittäisenä leikkeenä virheellinen käsitys - ruisku Samarasta oli tietysti jo -95 nuo oviversiot mutta tuo verhoilu ja niskatuet siis -96.
Viimeksi muokannut samarai, 4.6.2017 23:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»