1500 koneen runkolaakerien asennuksesta!
1500 koneen runkolaakerien asennuksesta!
Eli mitenhän kirjoittaisin että kaikki ymmärtää. Täydellinen moottoriremontti menossa. Asentamassa runkolaakereita. uudet runkoset tuli venäjältä. 4 urallista liuskaa ja 6suoraa liuskaa joista kahdessa suorassa on reiät kummassakin. Ilmeisimmin nämä kuuluu keskimmäiselle kaulalle mistä ei lähde öljykanavaa kiertokangen kaulalla. Eli kaikki tähän asti selvää pässin lihaa.. Se tässä ihmetyttää kun alkuperäisissä suorissa liuskoissa mitkä ovat olleet runkolaakerin "vastapukeissa" millä siis kampura kiristetään lohkoon kiinni. Niin niissä alkuperäisissä on myös öljykanavan kohdalla reiät. Näissä uusissa nämä ovat suorat ilman reikiä. Siis 4 suoraa liuskaa mitkä tulevat vastapukeille ovat ilman öljyreikää? Kun alkuperäisissä ne olivat kaikissa suorissa liuskissa?? Onko tarkoituksella muutettu näin vai onko näissä jokin valmistus virhe..
Re: 1500 koneen runkolaakerien asennuksesta!
ja juuri huomasin että kiertokangen liuskoistakin uupuu reiät.. vanhoissa on roiskevoitelureikä kiertokangen alkuperäisen liuskan läpi kangen reiästä männälle...
Re: 1500 koneen runkolaakerien asennuksesta!
Mistä lähtien takavedon kiertokangessa on ollut reikä roiskevoiteluun?? Sulla on ollut glycon alumiinilaakerit siellä aikaisemmin.. Siis mitä ilmeisemmin Fiiatin laakerit!!
Rungot menee sileä puolisko kanteen = mahdollisimman leveä öljykalvo ottaa kuorman vastaan ja reijälliset/ uralliset lohkon puolelle hoitamaan voitelun kulkua kiertokangille. Kaikki on ihan loogista.
Rungot menee sileä puolisko kanteen = mahdollisimman leveä öljykalvo ottaa kuorman vastaan ja reijälliset/ uralliset lohkon puolelle hoitamaan voitelun kulkua kiertokangille. Kaikki on ihan loogista.