Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja veli samara »

freetechnics tai moposport.

ylempänä lukee mitä tarvii että kestää painetta
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
larpanderi

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja larpanderi »

mihinkähän asti yleesäki tommone weber riittää??100 120 150??? vai hommaisko sitte jonku muun kaasarin. :?
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja veli samara »

tuohon en osaa suoraan vastata, riippuu myös tekijöistä. Eiköhän dgv:llä ole vaparissakin päästy lähelle 120hv, joten ahdetussa pidemmälle. Ja ladassa on muita rajottavia tekijöitä ensiks, ennen kuin kaasari rupee ahistamaan.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
larpanderi

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja larpanderi »

joo kunhan vaan arvelin ku itellä vaparina weberin kera oli joku 100hp 1500cc koneessa, että ne ahdistavat paikat on aika hyvin tiedossa ( luulisin) mietin vaan riittääkö mehut minne asti turbo kaverina. mutta ilmeisesti ihan riittävästi 8) aluksi ainaki :twisted:
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja START »

niin kysehän ei ole siitä riittääkö se mehu/bensa vaan riittääkö ilma määrä mitä saat sen läpi kulkemaan :roll:
kyllä silllä tehoa het toista sataa saa, juurikaan sen tarkemmin sitä ei pysty tässä määrittelemään näillä tiedoilla
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
squide
Viestit: 67
Liittynyt: 27.1.2009 1:03
Paikkakunta: Orimattila

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja squide »

Minkäs verran on hyvä keventää tota ladan omaa vauhtipyörää. Koneena ois 1.7 megasquirtilla ja ahtimella.
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja START »

varmaan pitäs sanoa että ei yhtään, lähtevät halkeemaan vakionakin..
mut johonkin reiluun viiteen kiloon niitä on taidettu tehä, takaa vaan ajaa tavaraa pois, mutta jättä nyt ainakin toista senttiä tavaraa siihen kytkin pintaan. tasapainottaa sit täytyy, jos yhtään keventää
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
larpanderi

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja larpanderi »

aa ja sit semmone kyssäri että paljonko tosta weeber dat kassusta on otettu tehoja ja ku kaikkilla ja muutamalla muulla tuntuu olevan tommonen käytössä. kumpi ois parempi dgv vai dat ku ei ikinä oo tommosta kaasaria tutkaillu, enempi olen kuitenki vapari miehiä. 8) jaa kysymyksee löyty vastaus ku njakso vaan vähän lukea... :lol: juu lukis vielä vähän lisää nii ei tarvis turhia kysellä...
squide
Viestit: 67
Liittynyt: 27.1.2009 1:03
Paikkakunta: Orimattila

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja squide »

Millasia sytkä ennakoita porukka laitellu ladan turbo koneesee e85 polttoaineella. Itellä 1.7 moottori turbolla ja toi sytkäkartta vähä hakuses... :?
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

squide kirjoitti:Millasia sytkä ennakoita porukka laitellu ladan turbo koneesee e85 polttoaineella. Itellä 1.7 moottori turbolla ja toi sytkäkartta vähä hakuses... :?
sytkäkartat on moottorikohtasia, ei välttämättä toimi sun moottori toisen moottorin kartoilla ja voi jopa mennä rikki.
sytkäennakoihin on monta muuttuvaa tekijää mikkä vaikuttaa.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
squide
Viestit: 67
Liittynyt: 27.1.2009 1:03
Paikkakunta: Orimattila

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja squide »

jaketech racinteam kirjoitti:
squide kirjoitti:Millasia sytkä ennakoita porukka laitellu ladan turbo koneesee e85 polttoaineella. Itellä 1.7 moottori turbolla ja toi sytkäkartta vähä hakuses... :?
sytkäkartat on moottorikohtasia, ei välttämättä toimi sun moottori toisen moottorin kartoilla ja voi jopa mennä rikki.
sytkäennakoihin on monta muuttuvaa tekijää mikkä vaikuttaa.
No joo mut ois vähä suuntaa antavaa..
saquzi

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja saquzi »

http://gyazo.com/697833cddf4bdecf8be5314891ca01e8

Tällänen kartta oli itellä 1200 koneessa.
Avatar
Mazak-
Viestit: 275
Liittynyt: 2.8.2010 14:09

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja Mazak- »

Kypehne kirjoitti:no nyt löytyi suuttimetkin purkaamolta :) ovat ilmeisesti jostain saabista ja korkeaohmiset ~16ohm ja 349 cc/min eiköhän näillä alkuun päästä, suuttimissa oleva numerosarja on 0 280 150 431 jos jotain sattuu kiinnostamaan.
Juu saabbiin näyttäis koodin perusteella olevan tarkoitettu. Sopivatko nämä suuttimet suoraan nivan imusarjaan ja suutinkiskoon? Ymmärsin että käytät niitä.
21013 1500 16v Turbo rojekti
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja START »

jos jollain tarve niin 200heppasen 9000 2,3t suuttimet olis yhet ylimääräset..
ja arvauksena heittäisin että käy suoraan, ainakin saman kokonen runko muistaakseni ku 110 suuttimessa
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Eli silloin siihen nivan imusarjaan käy myös fiatin suuttimet? olis yhet punto GT:n suuttimet jotka meinasin laittaa nivan sarjalla tuohon omaan nappikseen
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Vastaa Viestiin