Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
freetechnics tai moposport.
ylempänä lukee mitä tarvii että kestää painetta
ylempänä lukee mitä tarvii että kestää painetta
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
mihinkähän asti yleesäki tommone weber riittää??100 120 150??? vai hommaisko sitte jonku muun kaasarin. 

- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
tuohon en osaa suoraan vastata, riippuu myös tekijöistä. Eiköhän dgv:llä ole vaparissakin päästy lähelle 120hv, joten ahdetussa pidemmälle. Ja ladassa on muita rajottavia tekijöitä ensiks, ennen kuin kaasari rupee ahistamaan.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
joo kunhan vaan arvelin ku itellä vaparina weberin kera oli joku 100hp 1500cc koneessa, että ne ahdistavat paikat on aika hyvin tiedossa ( luulisin) mietin vaan riittääkö mehut minne asti turbo kaverina. mutta ilmeisesti ihan riittävästi
aluksi ainaki 


- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
niin kysehän ei ole siitä riittääkö se mehu/bensa vaan riittääkö ilma määrä mitä saat sen läpi kulkemaan
kyllä silllä tehoa het toista sataa saa, juurikaan sen tarkemmin sitä ei pysty tässä määrittelemään näillä tiedoilla

kyllä silllä tehoa het toista sataa saa, juurikaan sen tarkemmin sitä ei pysty tässä määrittelemään näillä tiedoilla
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Minkäs verran on hyvä keventää tota ladan omaa vauhtipyörää. Koneena ois 1.7 megasquirtilla ja ahtimella.
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
varmaan pitäs sanoa että ei yhtään, lähtevät halkeemaan vakionakin..
mut johonkin reiluun viiteen kiloon niitä on taidettu tehä, takaa vaan ajaa tavaraa pois, mutta jättä nyt ainakin toista senttiä tavaraa siihen kytkin pintaan. tasapainottaa sit täytyy, jos yhtään keventää
mut johonkin reiluun viiteen kiloon niitä on taidettu tehä, takaa vaan ajaa tavaraa pois, mutta jättä nyt ainakin toista senttiä tavaraa siihen kytkin pintaan. tasapainottaa sit täytyy, jos yhtään keventää
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
aa ja sit semmone kyssäri että paljonko tosta weeber dat kassusta on otettu tehoja ja ku kaikkilla ja muutamalla muulla tuntuu olevan tommonen käytössä. kumpi ois parempi dgv vai dat ku ei ikinä oo tommosta kaasaria tutkaillu, enempi olen kuitenki vapari miehiä.
jaa kysymyksee löyty vastaus ku njakso vaan vähän lukea...
juu lukis vielä vähän lisää nii ei tarvis turhia kysellä...


Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Millasia sytkä ennakoita porukka laitellu ladan turbo koneesee e85 polttoaineella. Itellä 1.7 moottori turbolla ja toi sytkäkartta vähä hakuses... 

-
- Viestit: 585
- Liittynyt: 28.9.2010 0:14
- Paikkakunta: Ii
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
sytkäkartat on moottorikohtasia, ei välttämättä toimi sun moottori toisen moottorin kartoilla ja voi jopa mennä rikki.squide kirjoitti:Millasia sytkä ennakoita porukka laitellu ladan turbo koneesee e85 polttoaineella. Itellä 1.7 moottori turbolla ja toi sytkäkartta vähä hakuses...
sytkäennakoihin on monta muuttuvaa tekijää mikkä vaikuttaa.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
No joo mut ois vähä suuntaa antavaa..jaketech racinteam kirjoitti:sytkäkartat on moottorikohtasia, ei välttämättä toimi sun moottori toisen moottorin kartoilla ja voi jopa mennä rikki.squide kirjoitti:Millasia sytkä ennakoita porukka laitellu ladan turbo koneesee e85 polttoaineella. Itellä 1.7 moottori turbolla ja toi sytkäkartta vähä hakuses...
sytkäennakoihin on monta muuttuvaa tekijää mikkä vaikuttaa.
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Juu saabbiin näyttäis koodin perusteella olevan tarkoitettu. Sopivatko nämä suuttimet suoraan nivan imusarjaan ja suutinkiskoon? Ymmärsin että käytät niitä.Kypehne kirjoitti:no nyt löytyi suuttimetkin purkaamoltaovat ilmeisesti jostain saabista ja korkeaohmiset ~16ohm ja 349 cc/min eiköhän näillä alkuun päästä, suuttimissa oleva numerosarja on 0 280 150 431 jos jotain sattuu kiinnostamaan.
21013 1500 16v Turbo rojekti
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
jos jollain tarve niin 200heppasen 9000 2,3t suuttimet olis yhet ylimääräset..
ja arvauksena heittäisin että käy suoraan, ainakin saman kokonen runko muistaakseni ku 110 suuttimessa
ja arvauksena heittäisin että käy suoraan, ainakin saman kokonen runko muistaakseni ku 110 suuttimessa
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Eli silloin siihen nivan imusarjaan käy myös fiatin suuttimet? olis yhet punto GT:n suuttimet jotka meinasin laittaa nivan sarjalla tuohon omaan nappikseen
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98