samaran virtalukko/pohja
samaran virtalukko/pohja
Kaverin samaraa vaihdoin useemman startin ja selvitin syyn.Löi starttia päälle kesken ajon.Virtalukon pohjassa vika. Motonetistä uus.Samanlainen saatii,mut se oli viallinen(jumis) Saatii uus,mut se oli erilainen.Liittimet kävi molemmissa normaalisti(2 liitintä) Mutta ei lähe täl käyntii.Starttaa kyllä.??
Re: samaran virtalukko/pohja
Olihan näissä jossain erilaisia lukkoja, itsellä ei kokemusta asiasta, kun ei ole ikinä tarvinnut perehtyä. Laita nyt edes tarkemmat tiedot autosta, niin joku saattaa osata auttaa.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: samaran virtalukko/pohja
Moi,
Samaran virtalukon joskus vaihdoin, omassani ei ole mitään käynnistyksen estoa. Tosiaan, kaksi liitintä muistaakseni tässä vanhemmassa virtalukossa. Uudemmissa jossa käynnistyksen esto voi olla erilainen. Eli jos samanlaisen laittaa tilalle, niin ei pitäisi ongelmaa olla.
Eikös kaikissa Samaroissa pitänyt olla sellainen rele tulipellissä joka estää nimenomaan tuollaisia ajon aikana itse starttauksen. Tarkista vaikka rele.
Samaran virtalukon joskus vaihdoin, omassani ei ole mitään käynnistyksen estoa. Tosiaan, kaksi liitintä muistaakseni tässä vanhemmassa virtalukossa. Uudemmissa jossa käynnistyksen esto voi olla erilainen. Eli jos samanlaisen laittaa tilalle, niin ei pitäisi ongelmaa olla.
Eikös kaikissa Samaroissa pitänyt olla sellainen rele tulipellissä joka estää nimenomaan tuollaisia ajon aikana itse starttauksen. Tarkista vaikka rele.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: samaran virtalukko/pohja
110:ssä minullakin jäi startti päälle käynnistyksen jälkeen. Laittoivat Delta-Autossa releen(t). Ongelma poistui.
Re: samaran virtalukko/pohja
Moi,
Juu, kaikki virtalukkoon ja starttiin liittyvät releet kannattaa vaihtaa kun kuitenkin venäläinen auto kysymyksessä. Vanhuuttaan venäläiset releet voivat jäädä makaamaan "päälle", niissä kun monessa on palautusjousi löysä. Niin kuin minulla kerran kävi, kun löin Samaran takaluukun voimalla kiinni, niin ajovalot syttyivät itsestään. Onneksi huomasin tilanteen heti. Syksyisin kun on huippu kosteaa alkaa yleensä nämä pienet sähkö ongelmat.
Täytyy tarkistaa, ettei siellä virtalukon päässäkin ollut rele. Aloin vaan miettimään ettei tosiaan näin ollut.
Katsoin, niin käsittääkseni toisessa virtalukon johdotuksen päässä on myös rele.
Juu, kaikki virtalukkoon ja starttiin liittyvät releet kannattaa vaihtaa kun kuitenkin venäläinen auto kysymyksessä. Vanhuuttaan venäläiset releet voivat jäädä makaamaan "päälle", niissä kun monessa on palautusjousi löysä. Niin kuin minulla kerran kävi, kun löin Samaran takaluukun voimalla kiinni, niin ajovalot syttyivät itsestään. Onneksi huomasin tilanteen heti. Syksyisin kun on huippu kosteaa alkaa yleensä nämä pienet sähkö ongelmat.
Täytyy tarkistaa, ettei siellä virtalukon päässäkin ollut rele. Aloin vaan miettimään ettei tosiaan näin ollut.
Katsoin, niin käsittääkseni toisessa virtalukon johdotuksen päässä on myös rele.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: samaran virtalukko/pohja
Vaihdoin joskus omaani 2000 vuoden autoon virtalukon avaimet katkettua lukkoon, ja siihen piti johtojen kytkentää muuttaa että alkoi pelata. Kyllä sen näkee silmällä mikä johto menee erilailla, samat värit sieltä löytyi.
Uusikin venäläinen lukko oli väljä, valot jäi pois joskus. Olen joskus laittanut erillisen starttikatkaisijan samaraan jolla startin sai pois rapsimasta ajossa päälle. Kiinalainen lisävalokatkaisiaja kesti vuosikausia siinä hommassa, siitäkin vain vipu katkesi aikanaan vaikka virta tuossa hommassa on useampia ampeereja eli olisi voinut kärventyä.
Sitten on vielä lyhytavaimista virtalukkoa samarassa, moista en ole asentanut enkä tiedä sopiiko ristiin.
Uusikin venäläinen lukko oli väljä, valot jäi pois joskus. Olen joskus laittanut erillisen starttikatkaisijan samaraan jolla startin sai pois rapsimasta ajossa päälle. Kiinalainen lisävalokatkaisiaja kesti vuosikausia siinä hommassa, siitäkin vain vipu katkesi aikanaan vaikka virta tuossa hommassa on useampia ampeereja eli olisi voinut kärventyä.
Sitten on vielä lyhytavaimista virtalukkoa samarassa, moista en ole asentanut enkä tiedä sopiiko ristiin.