Minulle Volgan myynyt vanhempi herrasmies Keravalla kertoi sen olleen aikoinaan Turussa taksina ja alunperin Perkins 4/99 dieselillä, ja vaihdettu Konelassa takaisin oma bensakone tilalle, tuossa Perkins mallissa oli paljon mm. lohko-ongelmia. Konetilassa siitä oli merkkinä pitempi akkuteline ja joku vaijeri kahvoineen. Siinä oli kyllä täydellinen huoltokirjakin, mutta en enää muista paljonko sillä oli ajettu.
Volgan myynti taas oli sellainen tarina, että minulla oli myynti-ilmoitus muistaakseni Mobilisti-lehdessä ja tämä taksimies Lappeenrannasta taisi olla ainoa kiinnostunut. Sovittiin sitten puhelimessa hinta ja kerroin osoitteen missä Volga on, niin hän sanoi että hänen joku kuskinsa hakee sen kuorma-auton lavalla Lappeenrantaan, ja teen luovarit valmiiksi jos en satu olemaan paikalla.
Sitten eräänä päivänä veli soitti työmaalle, että se Volga on nyt lavalla ja kuski kyselee sun tilinumeroasi. Mitä häh? - ei ole rahaa mukana kun tulee autoa hakemaan. Sanoin heti, että Volga alas lavalta jos ei rahat ole tiskissä. Kuski oli soitellut Lappeenrantaan isännälleen ja haki rahat pankista. Oli siinäkin Volgan ostaja!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bongasin yhden kuvasarjan myös -67 mallista, pitäisi olla Ahvenanmaalla tämä yksilö. Näkyy siinäkin ratti aika pahasti "kukkivan".
http://imgur.com/a/yPbNE#0
Siitä tuli eräs yksityiskohta mieleen, onko jo tiedossa miksi tuossa jarru/kytkin pääsylinterin täyttöaukon kannessa on tuo nippa missä on reikä?
