Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Tulipahan vaihdettua 112 2002 Ladaan Kytkinlevy, Oli yllättävän helppo homma kun pääsi nosturilla homman hoitelemaan.. Paljon helpompi kuin Peugeot 306 jossa miljoona erikokoista avainkokoa...Periaate kuitenkin sama.. Oli papalla tuuri kun tuli meille niin oli siirtohaarukka murtunut. niin ei saatu sääätöjä vehkeeseen niin jäi pajalle. jos olisi päässyt niin konevaurio olisi ollut melkovarma jos olisi lähtenyt pitemmälle matkalle,,,,, Kun nostin vaihdelaatikkoa kohdalleen ja tökkäsin sisään. niin kuului koneen yläpuolelta kolaus kuin joku olisi tipahtanut. Auton laskettua alas katselin konehuonetta/moottori tila ja äkkäsin että oli öljyntäyttökorkki tipahtanut koneen ja syylärin väliin... Että hyvä tuuri sen suhteen ja Akun miinus napakenkä ei tarvinnut avaimia vaan irtosi kun vähän nykäisi,,ei varmaan ihme jos ei ihan kaikki toimi niin kuin pitää. yksi sopiva monttu ja laturi paaskaksi...
Paljonko on kilometrejä takana? Omassa oli 196tkm kun levyn vaihdoin.t tulppu kirjoitti:Tulipahan vaihdettua 112 2002 Ladaan Kytkinlevy...
149000 että aika hyvin 85 vuotiaan papan autoksi. Tosin hän osti sen käytettynä jolloin sillä oli ajettu alle sata.. Mutta se oli ollut jollain ennen jollain naisella..
Tuo vanhan Papan autokin varmaan olisi kestänyt kytkimen puolesta vielä jonkin aikaa jos ei olisi siirtohaarukka revenyt yläpäästä.....
Mutta otin omani 110-1 Farmarin käyttöön ja Kävin vähän ajelemassa Kurssille mennessä ja pääsin jopa takaisin kotiin ilman murheita ja aika hyvälle tuntui meno.paluu. Vielä pari venettä ylös ja Niva pääsee talvilomalle.
Mutta otin omani 110-1 Farmarin käyttöön ja Kävin vähän ajelemassa Kurssille mennessä ja pääsin jopa takaisin kotiin ilman murheita ja aika hyvälle tuntui meno.paluu. Vielä pari venettä ylös ja Niva pääsee talvilomalle.
Irtosi 111 Kytkinvaijjeri haarukastaan, säikähdin että vaijjeri katkesi mutta oli vain luiskahtanut paikoiltaan mutta sen verran kaukana olin kotoa että makustemaan pääsin millaista ajo ilman kytkintä on.. ennakoiva ajotyyli oli poikaa. mutta kotiin pääsin ilman pysähdyksiä.. helppo oli laittaa vaijjeri paikoilleen kun poljinta nosti lumiharjalla...
Kuului vain naps ja poljin tipahti alas silloin kun ajelin. Arvelen vian johtuneen siitä kun nostelin poljinta vahingossa niin oli vastekumi siirtynyt paikoiltaan ja oli löysiä..
Kuului vain naps ja poljin tipahti alas silloin kun ajelin. Arvelen vian johtuneen siitä kun nostelin poljinta vahingossa niin oli vastekumi siirtynyt paikoiltaan ja oli löysiä..
Lada 110 1.5i Li vm. 2001, tänään tuli täyteen 320 000 km. Priorasta huolimatta 110:iikin kertyy kilometrejä.
Tuohon minun Farkku on vasta sissään ajettu... että näköjään kun Yrittää huolehtia korin kunnosta niin paljon saa kilometrejä Ladaankin karttumaan. Tietysti ajamalla ne kilometrit tulevat, tuossa pihalla ne ei kerry,,,
Nyt se on viimeinenkin Ladoistakin katsastettu. Oli ujon oloinen katsastusmies ei ollut puhemiehiä mutta katsuri sanoi että tässä ei ole mitään vikaa mikä haittaisi ajamista tai aiheuttasi katsastuksessa hylkäämisen. Että tänä vuonna tuli nostettua omalta kohdalta ladan prosentteja katsastuksessa vika ilmentymiin. 3 ladaa 3 hyväksyttyä katsastusta ilman huomautuksia paperissa. Koputteli katsuri helmapeltejäkin niin kuulosti varsin hyvälle. Kesällä vähän rötväsin maalia helmoihin mutta en koputellut niitä kun näyttivät hyvälle...
Eilen itsenäisyyspäivän ajoissa hiljeni lämmityslaitteen puhallin. Paikanpäällä mittasin sulakkeen ja tarkistin lämmityslaitteenohjaimen kytkimen, eli vian sain rajattua itse puhallinmoottoriin. Jaakkiman älypuhelimella tarkistettiin että Seinäjoen motonetissäkään ei moottoria ole ja Vaasasta asti en lähde hakemaan. Mansemotors joka oli paikalla muisteli että heillä hyllyssä yksi olisi mutta ei mukana. No ajattelin että ennekuin ostan uutta moottoria niin katson vanhan sisään. Tänään aamupäivällä menin hallille ja purkasin moottorin käteen. Avasin moottorin hiilipäädyn ja toinen hiili oli pois paikaltaan kun oli kulunut niin ohueksi että ei pitimessä enää pysynyt. Hyllystä "isot" hiilet ja hiomakoneella tein niistä sopivat ja tinasin johdot kiinni. Itse moottorin kasaaminen vaati hiukan näppäryyttä koska hiilet pitää saada painettua pohjaan kun päädyn laittaa paikalleen ja kollektorin välys hiilipitimiin on todella pieni. Kasaan sain ja skulla testasin että hienosti pyörii, eli paikalleen ja taas ilma virtaa...
Niin ja autolla ajomäärä 204tkm eli ei näistä hiilet usein mene.
Niin ja autolla ajomäärä 204tkm eli ei näistä hiilet usein mene.
Takavalo oikelta on temputellut ja sulaketta heiluttelemalla on kuntoon tullut. Jännää että virtaa on etulampulle riittänyt kun sen palamisessa ei ole ollut katkoksia. Nyt sain sulake mittariin uuden 12v patterin niin saan mitata huvikseni millainen arvo on vasemmalla puolella ja millainen oikealla puolella.
Oikealla puolella 0.70A ja vasemmalla puolella 2.67A ero johtuu vissiin että vasemmalla puolella on paljon käyttäjiä järjestelmässä. Tulin havainneeksi että sulakkeelta numero F6 on vain käyttäjänä työvalo jossa on 15a sulake eikä muita käyttäjiä. Niin mielestäni siltä sulakkeelta voi hyvin ottaa virtaa esim Radio systeemille..jos tarvitsee jatkuvan virran. Korjatkaa jos olen väärässä.
Oikealla puolella 0.70A ja vasemmalla puolella 2.67A ero johtuu vissiin että vasemmalla puolella on paljon käyttäjiä järjestelmässä. Tulin havainneeksi että sulakkeelta numero F6 on vain käyttäjänä työvalo jossa on 15a sulake eikä muita käyttäjiä. Niin mielestäni siltä sulakkeelta voi hyvin ottaa virtaa esim Radio systeemille..jos tarvitsee jatkuvan virran. Korjatkaa jos olen väärässä.
Re:
Ladaperhe kirjoitti:Moi ja onneksi olkoon vaan autosta!
Minkä värinen se muuten on? Lähetä autosta tiedot tuolle Lada-Jussille tuota kerhon Ladarekisteriä varten.
Tarvitaan:
auton tyyppikoodi
käyttöönotto (rekisteröinti) vuosi
omistajan (haltijan/käyttäjän) nimi
mistä lähtien omistanut (kk/vuosi tai dd.mm.yy)
kotikunta
lähetä tiedot lada_jussi@suomi24.fi
http://www.ladakerho.net/docs/rekisteri/rekisteri.htm
Vieläkö tämmöistä rekisteriä pietään.
110 Ladoja siellä on vasta kaksi, minun ja Jussin veljen farkut.
Itse aikoinaan käytin työsuhdeautoani Konalan Deltassa ja palvelua oli ihan hyvää. Kaikki työt tuli tehtyä mitä pitikin.
Ja olinhan minä eräässä tietokonefirmassa töissä siinä tien toisella puolella.![]()
Hintapuolesta en tiedä.
Jos ostit Deltasta niin vie sinne pisteeseen huoltoon mistä ostit ja käy kohteliaasti kysymässä myyjältä, että voisiko saada sijaisautoa käyttöön huollon ajaksi. Itsellä se on onnistunut ja vaikka sieltä on tullut aina joku Punto tai Bravo niin kyllä niilläkin mieluummin kulkee kuin bussilla.
vieläkö tämmöistä rekisteriä pietään.
Re:
Lada110 kirjoitti:Mittaristosta......
Eli jos sulla on se vanhan mallinen eli trippi on pyörivin numeroin niin sillon on vaijeri mutta jos sulla on digitaalinen kilometri/trippi mittari niin sillon se on sähköimpulssinen järjestelmä eli laatikon päässä on ilmpulssi anturi josta kähtee kolme johtoa......
Mikähän Kun viime vuonna tutkin 111 mittaristoa niin minulla oli testattavana VDO mittari niin kummassakaan mallissa ei mielestäni ole vaijjeria. minulla vanhanmallinen mittari paikoillaan..
Re:
Anteeksi Samarai että lainaan juttuasi. Koska olen lukemassa alusta loppuun tämän osion koska haluan tietää toduuden joka on katkaissut Kamelin selän. Josta sitten kaikki Ladailijat Kommunisteiksi haukutaan. Tämä juttu on noin 60 sivulla.samarai kirjoitti:niin mulla on ainakin sellainen käsitys, että tämä "huonoin Lada" on aivan näiden median "huippuasiantuntijoiden" aikaansaama myytti, joilla ei ole varsinaisesti edes tekemistä auton kestämisen yms. kanssa. Auto on ollut tavallaan "pakko haukkua", että säilyy "katu-uskottavuus". Täällä palstoillakin on pyörinyt näitä "koeajoraportteja", jotka suurelta osaltaan ovat olleet täyttä tuubaa.
Re:
kv60 kirjoitti:Täällä taas katsastusmies kiitteli moista ajotietokonetta ja sanoi, että sillähän auton kuntoa voi ylläpitää ja puuttua vikoihin ajoissa. Meinasi jopa, että auton ikäkin jatkuisi ajoissa korjaamisen myötä. Pyyteli kaveriakin kurkkaamaan. Katsastusmies irroitti piuhan itse, ennen kuin laittoi oman testerin. Sanoi vielä, että Ladan oma tietokone on monipuolisempi kuin heidän omansa.Jaska HKI kirjoitti:Ajotietokonetta katsatusmies hieman ihmetteli kun kerroin että sillä voi kuitata vikakoodeja.Hän näet epäili että ajotietokoneen tarkoitus on peitellä mahdollisia vikoja,jotta auton saisi läpi katsastuksessa.Lupauduin jopa irroittamaan moisen epäilyttävän laitteen jolla voi mitata huoltovälejä,keskinopeutta,keskikulutusta,jäljellä olevan polttoaineen määrää,moottorin lämpötilaa ym. epäilyttäviä asioita.![]()
..no homma jäi kuitenkin sikseen.
![]()
.
Eli niin toisellapuolen Suomea on erilainen näkökanta asioista.
Meillä Ukin Samara Sai Hylyn kun Katsastus mies ei olevinaan saanut omaa pistokettään Liittimeen. Niin sen jälkeen laitoin rosvoliittimellä johdon Obd liittimen taakse, ei ole sen jälkeen tarvinnut johtoa irroitella ja ei ole katsastajaa haitannut. Pitäisi omaankin Farkkuun laittaa samalla lailla,, sekin katsuri varmaan otti ensin nokkiinsa kun menin neuvvomaan että lutikkaa pitää käyttää... niin ei kysellyt johdosta vaan sanoi että ei toimi liitin, en muistanut että oli kiinni se johto kun oli Ukin auto.