Ensimmäinen Ladani. Samara 1500s vm90

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Незнакомка

Ensimmäinen Ladani. Samara 1500s vm90

Viesti Kirjoittaja Незнакомка »

Tervehdys! Tulipa ostettua elämäni ensimmäinen Lada, Samara 1500s tavallisella kaasarilla ilman kattia. Laatokan omisti 90v pappa. Mittarissa 66tkm. Kytkin on tietystä syystä just vaihdettu, samaten jakoremmi. Ensimmäinen kokemukseni kurvikkaalta asvalttitieltä on "hei juma täähän onkin aika maukas ajettava" Kaikenlaisilla härveleillä on samaa tietä ajettu, mutta yksikään ei ole sopinut samalla tavalla käteen kuin tämä. Toyotissa Camry 91, Corolla 99, ohjaustunto olematon, Ascona 85, vetelyä puolin ja toisin. Lähimmäksi Samaraa on päässyt 96-mallinen Fiesta, mutta siinä oli ohjaus erittäin raskas käännettäessä. Sanokoot mitä tahansa Ladasta, on se kyllä mainio harrastepeli.
Avatar
TsarBomba
Viestit: 1060
Liittynyt: 6.8.2013 14:10
Paikkakunta: Hypmec

Re: Ensimmäinen Ladani. Samara 1500s vm90

Viesti Kirjoittaja TsarBomba »

Onnittelut! Hyvä valinta.
Незнакомка

Re: Ensimmäinen Ladani. Samara 1500s vm90

Viesti Kirjoittaja Незнакомка »

Samaran sähköviat saivat tänään huutia. Jännitemittari, joka toimi kerran, alkoi pelittää. Mittaristossa huono maakontakti. Pimeänä oleva vasen etuparkki heräsi henkiin löysän sulakkeen kiristyksellä, mutta vasen takaparkki ei herännyt tälläkään konstilla. Jarrupedaalia painaessa hehkui sumuvalojen polttimo, joten päättelin sen liittyvän jotenkin tähän, ja kas sumuvalojen katkaisinta aikani räplättyä takaparkki alkoi toimia, eikä sumuvalojen merkkivalo hehkunut. Helppoa, ja halpaa :D
Zapsky
Moderaattori
Viestit: 1238
Liittynyt: 22.1.2012 11:27

Re: Ensimmäinen Ladani. Samara 1500s vm90

Viesti Kirjoittaja Zapsky »

Onnittelut täältäkin! Samaran ostossa ei voi mennä vikaan, varsinkaan jos se on matalakojelautainen 8)
Mielenkiinnolla luen tämänkin Ladan elämästä lisää!
juippi11
Viestit: 665
Liittynyt: 21.5.2012 19:47

Re: Ensimmäinen Ladani. Samara 1500s vm90

Viesti Kirjoittaja juippi11 »

Kuten olen sanonut, Samaraan on kopioitu melko hyvin ykköskopan Golfin ajettavuus, kun alustarakenteet on melkolailla samat. Ohjauksen palautus on Samarassa erikoisen voimakas, kun taas nuo vanhat toyotat ei palauta ollenkaan. Muutenkin esim -99 Corolla on varmasti huonoimpia ajettavia mitä edes on. Tuon verran ajettu Samara on vielä jämäkässä kunnossa, siis alustaltaan, nitinöitä ja natinoita ei kannata tuossa mallissa säikähtää. Ruostesuojaa se hyvin jos paappa ei ole sitä tehnyt. Kateeksi käy vähän tuo kone, omalla 1300 -Samaralla vauhdin kelaaminen mutkan jälkeen on vähän tuskaista.
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Ensimmäinen Ladani. Samara 1500s vm90

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Onnittelut.. loistavasta ja ennakkoluulottomasta Auton hankinnasta,,
Avatar
Jarkko_I
Viestit: 574
Liittynyt: 26.11.2013 8:41
Paikkakunta: Kausala

Re: Ensimmäinen Ladani. Samara 1500s vm90

Viesti Kirjoittaja Jarkko_I »

Onkos tossa jo se ruma länsimainen maski? Onko varmaa tietoa että onko vasta ensimmäisellä kierroksella mittari vai meneekö jo toista tai kolmatta?
Ruosteisimmat paikat ainaki omassa samarassa oli tunkinkorvakkeet ja niiden ympärys ja kannattaa myös tarkistaa taka-akseli. Itselläni oli samarasta taka-akseli ruostunu poikki

Ja onhan toi samara ihan munava ajettava maantiellä ja pitkää matkaa ajaessa, mutta kaupungissa se on jotenkin kankea ja vaikea ajettava verrattuna takapotkuun
Незнакомка

Re: Ensimmäinen Ladani. Samara 1500s vm90

Viesti Kirjoittaja Незнакомка »

Tervehdys! Mittari on ensimmäisellä kierroksella, ja todisteena vielä huoltokirja leimoineen. Todellakin ajettavuus on golfimainen, ja meikäläisen makuun se on just eikä melkein. Tunkin nostokohdissa oli tosiaan lahovikaa, mutta ne on nyt hoidettu, ja jossain vaiheessa täytyy suojata alusta kunnolla. Taka-akselia tuli tarkistettua, kun lueskelin Jarkon juttua lahosta akselipalkista.
Vastaa Viestiin