Onkohan kukaan tehnyt moista.Saattolämmityskaapeli,jota käytetään vesijohtoputkien sulana pitämiseen voi käyttää myös autokäytössä.Teho itsesäätyvä-kun lämpötila nousee niin teho laskee ja kun lämpötila laskee niin teho nousee.Pituus 1-100m.Teho maksimi 11W/m.Maksimilämpötila noin 40 astetta.Sitä voisi laittaa akun ympärille niin lämmin akku luovuttaa paremmin virtaa käynnistyksessä ja vastaanottaa virtaa käynnistyksen jälkeen.Akun voisi eristää esim. solumuovilla.Kumikaapelilla jatkettuna sen voisi viedä kuljettajan oven sisään.Siellä sitä voisi laittaa lasinostimen moottorin ympärille,ikkunan ylärajaan,keskuslukon moottorille,oven kehyksen luo peltipinnalle,joka koskettaa tiivistettä ja erityisesti oven lukolle.
Kaapelin edut:
-lukko aina sula kun auto on ollut tolpassa
-akun kuormitettavuus paranee
-ovi ei jäädy tiivisteestään
-kosteusvauriot ja niiden aiheuttamat häiriöt poistuvat talviaikaan
-sähköikkuna on heti avattavissa käynnistyksen jälkeen
Lämmityskaapeli auton jäätymistä estämään.
Sinähän se Pelle Peloton olet
Eiköhän kuitenkin ihan normaali sisäpuhallin ja lohkolämmitin riitä. Tohon pakettiin vielä liittää akkulaturin niin avot.
Ja jos ei vieläkään kelpaa niin joku firma tekee tällästä "termostaatilla" varustettua virtapiuhaa jonka saa laitettua tolppaan kiinni.
Eli säätelee virtaa lämpötilan mukaan.

Eiköhän kuitenkin ihan normaali sisäpuhallin ja lohkolämmitin riitä. Tohon pakettiin vielä liittää akkulaturin niin avot.
Ja jos ei vieläkään kelpaa niin joku firma tekee tällästä "termostaatilla" varustettua virtapiuhaa jonka saa laitettua tolppaan kiinni.
Eli säätelee virtaa lämpötilan mukaan.
Tyylillä ei taidolla!
Töissä tulee tehtyä tuollaisia saattolämmityksiä.Kytkentä tapahtuu siten että kaapelin navat kytketään napoihin abikoliittimellä,jonka holkit kutistetaan kuumailmapuhaltimella (kutistettava abikoliitin).Maadoitus kytketään vaipan alla olevaan "mantteliin".Liitoskohta peitetään kutistemuovisukalla.Kaapelin päässä leikataan kaapeli poikki ja päät jätetään kytkemättä.Leikattujen kaapelinpäiden päälle laitetaan kutistesukka ja lämmitetään.Kutistesukan pää tehdään vesitiiviiksi puristamalla se lyttyyn kun sukka on vielä kuuma.Mantteli vedetään kaapelivaipan päälle ja eristetään toisella kutistesukalla,jonka pää taas litistetään kuumana lattapihdeillä.Liitos on täysin vesitiivis.Koska kaapelin päät ovat avoimet,niin virta kiertää kaapelin metallijohtimien välisessä mustassa mömmössä.Vaikka kaapelin ulkovaipat koskettaisivat toisiaan,ei kaapeli ylikuumene,koska kyseisessä kohdassa kaapelin sisänen vastus kasvaa,mikä rajoittaa tehoa.