Tuommonen tuli hankittua Ylöjärveltä 27.6, kuvasta poiketen alumiinivanteet eivät kuuluneet kauppaan. Tämä oli pitkään nettiautossa ja itse ostokin oli pitkä prosessi, ensimmäisen kerran olen ottanut myyjään yhteyttä lokakuussa 2012

Itse hakukin oli mielenkiintoinen matka, tuo oli juuri se päivä kun oli karmea myräkkä kun vettä tuli taivaan täydeltä, motarillakin ajeltiin 40km/h jo bussimatkalla Tampereelle kun yksinkertaisesti ei nähnyt mitään. Nuo kuvan alumiinivanteet olisivat olleet kelvollisilla kesärenkailla, mutta sopivan hinnan alennuksen takia alla oli peltivanteet kesärenkailla joissa juuri se 1.6-2mm pintaa, hyvät tuollaisessa kelissä siis!

Ostopäivästä saakka tuo onkin tallissa majaillut, ensimmäisenä poistin siitä puskurit ja sisälokasuojat, kävin ruostepaikat läpi joita olikin hieman enemmän kuin mitä olin ostohetkellä kaatosateessa ison rottweilerin ahdistelemana huomannut, mutta ei mitään katastrofia kuitenkaan, 95% on paikoissa jotka ei näy päällepäin. Alkuperäinen ratti sai väistyä Formulingin tieltä. Ajovalojen pesimet poistettu toimimattomina, myös umpioista poistin sulkien leppuuttimet. Nyt tuosta on purettu myös kaikki penkit sekä oviverhoilut jotka siirsin vanhempaan Samaraan kerta siinä oli paremmat niin otan ne tähän. Nyt vanhan Samaran sisusta odottaa asennusta, etuovipahvit ovat paikoillaan mutta takasivujen verhoilut ja penkit ovat vielä tallin nurkassa. Uudemman mallin puskurit ja sisälokasuojat asennettu paikoilleen. 15x7" ET35 alumiinivanteet laitettu paikoilleen, edessä juuri sopivat, takana vasemmalla ottaa kiinni käsijarruvaijerin pidikkeeseen, 5mm 4x98 spacerit tilattu.
Tämä on tallilöytö, vanha mies on ostanut uutena ja ajellut pari vuotta, 1998 jäänyt talliin seisomaan kun ajokorttia ei ollut saanut uusittua. Autoa ei tietysti saanut myydä pois.. kunnes perikunta sen myi tuttavaperheelle 2007. Nyt auto on minulla, olen siis kolmas omistaja. Mittarissa on 62tkm ja siinä on kaikki, ei ole mennyt ympäri. Talliauto tykkää olla edelleen tallissa, ei meinaan tällähetkellä taas starttaa, solenoidi ei naksahda eikä bendiksi surise. Bensapumppu hurisee kyllä kun virrat kääntää päälle mutta virtalukon start asennossa ei tapahdu mitään.. muutamat maadoituspisteet kävin jo läpi ja putsasin moskasta ja hapettumasta, tänään hain myös läjän kaapelia ja uudet akkukengät, vanhoista kun toinen oli halki.. katsotaan vieläkö tuo saadaan heräteltyä liikkeelle