bensatankki ongelma
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
bensatankki ongelma
Eli ongelmana on bensojen vuotaminen auton kylkeen. Ja ilmeisesti ongelma on korkin vastakappaleen tiivisteessä, joka tiivistää sen täyttöputken välisen liitoksen. Saako niitä tiivisteitä mistään uutena?. Vai mitä pitäisi tehdä, ettei bensat tule yli.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
Re: bensatankki ongelma
Itselläkin on tuo vuotanu aikalailla, tosin kyllä se korkki pitää jos sen kunnolla laittaa kiinni. Varsinkaan nuo Venäjän tytöt tankatessa ei sitä ole aina osannut laittaa kunnolla kiinni ja muutenkin kun kanisterista tankannut, niin helposti vähän valunu pitkin kylkiä.
Mutta onko se siis alkuperäinen korkki vai esimerkiksi Motonetistä hankittu tarvikekorkki? Tuossa äsken ihmettelin tuota kun auton ohi kävelin, ja ei siinä kyllä mitään tiivisteitä ole minulla ainakaan (1200L, -88) korkin vastakappaleessa. Korkkina on Motonetin tarvikekorkki joka on joskus vuosia sitten ostettu.
Sitä en muista miksi sen korkin vaihdoin, liekö se vanha vuotanut vai hukkasinko sen. Lukon takia sitä en ainakaan hommannut, koska en tuota koskaan ole lukossa pitänyt. Alkuperäisessä ei tainnut tosiaan olla lukkoa. Jossei ole ihan varmuutta korkin alkuperästä niin, epäilemättä siinä alkuperäisessä lukee joku varaosanumero tai Venäjää. Tuo tarvikekorkki on musta ja siinä on tosiaan lukko.
Mutta onko se siis alkuperäinen korkki vai esimerkiksi Motonetistä hankittu tarvikekorkki? Tuossa äsken ihmettelin tuota kun auton ohi kävelin, ja ei siinä kyllä mitään tiivisteitä ole minulla ainakaan (1200L, -88) korkin vastakappaleessa. Korkkina on Motonetin tarvikekorkki joka on joskus vuosia sitten ostettu.
Sitä en muista miksi sen korkin vaihdoin, liekö se vanha vuotanut vai hukkasinko sen. Lukon takia sitä en ainakaan hommannut, koska en tuota koskaan ole lukossa pitänyt. Alkuperäisessä ei tainnut tosiaan olla lukkoa. Jossei ole ihan varmuutta korkin alkuperästä niin, epäilemättä siinä alkuperäisessä lukee joku varaosanumero tai Venäjää. Tuo tarvikekorkki on musta ja siinä on tosiaan lukko.
Paavo & Lada 1200L
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
siis lukossa itsessään on tiiviste, mutta täyttöputkesta saa sen korkin "kierteen" irti. Ja sen välissä on tiiviste. se tiiviste on heikossa hapessa. Eli osat menee järjestyksessä korkki -> korkin vastakappale(kierre osuus) -> täyttöputki -> bensatankki. joko nyt ymmärtää.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viesti:
Omassa -74 Ladassa piti bensatankin myyjän mukaan vuotaa kun haisi bensalle. Siinä oli tuollainen krominen lukkokorkki. Korjaantui kun kierreosan ruuvin otti irti, kiristi kierreosaa tiukempaan tankkiin ja käänsi ruuvin takaisin kiinni. Eli tiiviste oli litistynyt.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
Pitää koittaa kiristää. Ja laittaa vaikka jotain tiivistemassa väliin vähäsen.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
Tosiaan tuota katselin vielä uudemman kerran tuossa kun ei aivan auennu tämä ongelma.
http://lada1970.1g.fi/parts/parts_2101_008.jpg Tarkoitatko kenties tuolta tuota osanumeroa 2101-1103075 ? Joo ei minulla kyllä sellaista ole tuolla, tuossa korkissa on toki joku tiiviste sisäpuolella.
Kuva vielä siitä tiivisteestä, ilmeisesti http://www.avtoall.ru/prokladka_vaz_210 ... rt-008160/ tuollainen?
Mä en nyt tietenkää tiedä ees mikä auto on kyseessä, mutta itse ja AI ilmeisesti myös kanssa puhui nappiksesta
Mutta joku takaveto alueesta päätellen kumminkin. Sitä en tietysti osaa sanoa miten erillaisia tankkeja noissa mahtaa olla.
http://lada1970.1g.fi/parts/parts_2101_008.jpg Tarkoitatko kenties tuolta tuota osanumeroa 2101-1103075 ? Joo ei minulla kyllä sellaista ole tuolla, tuossa korkissa on toki joku tiiviste sisäpuolella.
Kuva vielä siitä tiivisteestä, ilmeisesti http://www.avtoall.ru/prokladka_vaz_210 ... rt-008160/ tuollainen?
Mä en nyt tietenkää tiedä ees mikä auto on kyseessä, mutta itse ja AI ilmeisesti myös kanssa puhui nappiksesta
Paavo & Lada 1200L
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
no kyseessä on 1600 tuplis, mutta se ei asiaa muuta mitenkään
Ja juurikin tuota tiivistettä tarkoitin. Kannattaa nyt muidenkin kiristellä sitä korkin kierteen vastakappaletta niin ei EHKÄ tule bensat ulos tankista 
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
-
VPN83
En tiedä että liittyykö tämä samaan aiheeseen, mutta laitetaan silti...
Omasta Laatokastani kuuluutuolta tankin suunnalta ajoittain "ryystämisääniä" (en osaa noita paremminkaan kuvailla) , ja välillä kun peräkontin avaa, niin sieltä lähtee varsin vahva
bensan käry.
Olen yrittänyt etsiä vuotoja tuolta peräkontin suunnalta, ja sellaisia en ole löytynyt, ja tämä ko. ongelmakin tuntuu keskittyvän enemmänkin näihin lämpimiin keleihin, eli onko kyseessä täysin normaali "ominaisuus" vaiko vika johon kannattaisi puuttua?
Auto on 1989 1200S
Omasta Laatokastani kuuluutuolta tankin suunnalta ajoittain "ryystämisääniä" (en osaa noita paremminkaan kuvailla) , ja välillä kun peräkontin avaa, niin sieltä lähtee varsin vahva
bensan käry.
Olen yrittänyt etsiä vuotoja tuolta peräkontin suunnalta, ja sellaisia en ole löytynyt, ja tämä ko. ongelmakin tuntuu keskittyvän enemmänkin näihin lämpimiin keleihin, eli onko kyseessä täysin normaali "ominaisuus" vaiko vika johon kannattaisi puuttua?
Auto on 1989 1200S
Mä ainakin tarkistaisin ensimmäisenä että tankin huohotus pelaa kunnolla.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Mulla ollu sitä vikaa, että jos tankkaa tankin ihan piripintaan, niin se tankin reiän ja takakontin välinen suojakumi on haljennut ja siitä voi päästä hieman lorahtamaan takakonttiin, jolloin seurauksena käry kontissa. Olen tainnut tän korjata joskus, mutten muista enää. Monta vuotta sitten; ei nyt ainakaan haiskahtele, vaikka tankki olis täynnä.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
-
bolada
Pensatankin korkista kuuluu koriseva ääni ajoittain auton seistessä tallissa. Onko normaalia vai onko tankin huohotus letku tukossa. Lada 2105 1200s -89. Mistä ja mihin huohotusletku menee?
-
Lada 1600L
Se letku menee sinne tankin ja korin väliseen tilaan. Se korahtelu kuuluu juurikin sieltä ilmaletkusta ja näinollen se tuntuisi olevan auki.
Jos auto seisoo pitkään käyttämättä, niin sinne letkuun "kasvaa" sellaista härmää että se ei välttämättä enään hengitä. Mutta jos se korahtelu
kuuluu korkista, niin letku varmaankin on tukossa.
Jos auto seisoo pitkään käyttämättä, niin sinne letkuun "kasvaa" sellaista härmää että se ei välttämättä enään hengitä. Mutta jos se korahtelu
kuuluu korkista, niin letku varmaankin on tukossa.
-
bolada
Onkohan huohotinletkussa takaiskuventtiili, todennäkösesti ei. Silloinhan tankkiin voisi laittaa varovasti paineilmaa. Ilma suhisis huohotusletkusta ulos, niin tietäis että se ei ole tukossa. Kurlaava ääni kuuluu niin vähän aikaa, että sitä ei kerkiä paikallistamaan. Bensamittarikin alkoi tällä viikolla temppuileen, välillä toimii ja sitten taas näyttää tyhjää tankkia.