Takavetoisesta lisäkokemuksia

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Takavetoisesta lisäkokemuksia

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Eikös tuo etujarrusatularunko ole valurautaa? Voin olla väärässä. Mutta ainakin Skodassa (1991) ja Vorkkalissa (Golf 1995) on valurautaa.

Siitä vaan tiedän, että kun sen kuumensi oranssihehkuiseksi niin ei se muotoaan muuttanut. Alumiinihan olisi sulahtanut tuollaisessa käsittelyssä ihan liruksi.

Pelkkiä satularunkojakin saa irrallaan. Venäjällä usein ihmettelevät kun Finski aina haluaa kokonaisen täydellisen jarrusatulan eivätkä hänelle koskaan kelpaa varaosat, joita siis on tarjolla kaikkia mahdollisia. Vieläpä kun näissä on niin fiksu satula, jossa on irralliset sylinterit mäntineen eikä kuten vaikkapa VAG -konsernin Girling -satuloissa, jossa sylinteri on osa satulan runkoa ja vain mäntä on vaihdettavissa.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Takavetoisesta lisäkokemuksia

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Tapit kannattaa hioa heti uutuuttaan vähän ohuemmaksi ja rasvan kanssa kasata.. Katsastus miehet tosi tarkkoja onko murtunut korvakkeet.... Vaikka yksikin korva riittäisi pitämään palat koloissaan.. Jos kerran kymmenessä vuodessa joutuu aukaisemaan.niin on tarttunut tappi kiinni ja aina muistaakseni murtui aina se pää jossa säppi kiinni on.
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Takavetoisesta lisäkokemuksia

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Eikös se missä tahansa irrottelussa joko lämpö tai liuotin ja maltti ole valttia. Kaikkihan saa rikki kun lähtee heti tekemään valmista. Myös kevyt koputtelu ja mäiskiminen irrottaa mukavasti noita satulan osia. Siihen vaan satularunkoon vahvaan kohtaan mättää moskalla tai koputtelee pienellä vasaralla. Jo herkistyy kiinni hirttäneet paikat eikä tarvitse heikkoja osia hajottaa.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Takavetoisesta lisäkokemuksia

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Hyvä ohje....ite en ole takavedon jarruja ainakaan 15vuoteen tarvinnut rassata.. Uudemmissa irronnut hyvin.samaroissa Ja110 ja nivaan voisi palat vaihtaa kun vähän kitisee.. Mut ei pahasti.
Avatar
Flaiman
Moderaattori
Viestit: 2031
Liittynyt: 14.8.2006 19:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Takavetoisesta lisäkokemuksia

Viesti Kirjoittaja Flaiman »

Minä sain joskus joltain käyttämättömän jarrusatulan. Siihen oli kai yritetty sylinterien vaihtoa tai sitten se oli joku tarvikeosa. Satularungon värikin semmoinen ummehtuneen vihreä.
Joka tapauksessa siinä ei osunut tapit vastapuolen reikiin. En ole tutkinut että onko sylinterit jäänyt huonosti asentamatta vai mikä mättää. Eikä enää ole väliäkään kun sokat ja pölysuojat on otettu muihin satuloihin.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Takavetoisesta lisäkokemuksia

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Jospa tuossa edellisessä tapauksessa oli asenneltu sylintereitä vääriätten päin. Kaikki neljä sylinteriä ovat erilaisia eivätkä käy ns. ristiin puolelta toiselle. Tai ainakaan putkilähdöt eivät käy jos sylinteri muuten menisikin.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
degen
Viestit: 1315
Liittynyt: 30.3.2009 17:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Takavetoisesta lisäkokemuksia

Viesti Kirjoittaja degen »

Tulipa nähtyä samaran axtec-kaasarin toimivuus takavedossa. Päästöt menee muuten läpi, mutta lambda-arvo heiluu 1,05:n tuntumassa kierroksilla, kun CO on alle rajan ja HC kanssa. Jonkin aikaa sai laulattaa autoa mittarissa, kunnes CO oli taas alle rajan ja lambda 1,03:n tuntumassa. Sillä hetkellä konttorilla otettiin lukemat ylös ja leima siltä osin klaari. Sama sirkus on ollut edellisilläkin leimoilla kuvioissa mukana.
Takavedon omalla kaasarilla lambda oli tasan 1. Muuten pelaa mainiosti. Pieniruokainenkin on.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1687
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Takavetoisesta lisäkokemuksia

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

t tulppu kirjoitti:Tapit kannattaa hioa heti uutuuttaan vähän ohuemmaksi ja rasvan kanssa kasata.. Katsastus miehet tosi tarkkoja onko murtunut korvakkeet.... Vaikka yksikin korva riittäisi pitämään palat koloissaan.. Jos kerran kymmenessä vuodessa joutuu aukaisemaan.niin on tarttunut tappi kiinni ja aina muistaakseni murtui aina se pää jossa säppi kiinni on.
Ei niitä tarvitse hioa. Riittää, että viitsee esimerkiksi renkaiden vaihdon yhteydessä irroittaa, puhdistaa ja rasvata uudelleen. Näin ne irtoavat ilman väkivaltaa. Samalla kannattaa irroittaa myös jarrupalat ja tsekata liukupinnat. Homma käy suhteellisen nopeasti, kun osat eivät ehdi jumittua.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Avatar
Flaiman
Moderaattori
Viestit: 2031
Liittynyt: 14.8.2006 19:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Takavetoisesta lisäkokemuksia

Viesti Kirjoittaja Flaiman »

Onkohan muillakin käpypuskurit omaavalla samanlailla, että takana hinauslenkit on käpyjen takana? Näin ainakin combeissa. Eipä hinailla pulaan joutuneita, säästyypähän kytkin.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Vastaa Viestiin