Pakokaasuarvot aivan kummia

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Pakokaasuarvot aivan kummia

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Arvot on aivan kummia:
CO: 0,1
CO2: 6,9
HC: 830
O2: 11

Nyt tarvis vinkkiä, että mistä etsiä vikaa...

Tulpat juuri lähiaikoina vaihdettu. Tyhjäkäynti huono/sitä ei ole. Käynti epätasaista.

-88 1600SL
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
degen
Viestit: 1312
Liittynyt: 30.3.2009 17:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pakokaasuarvot aivan kummia

Viesti Kirjoittaja degen »

Laihaa seosta sylintereissä. Ilmavuoto, kaasarin väärä säätö tai vastaavia kommervenkkejä.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Pakokaasuarvot aivan kummia

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Tolla CO:lla ei vanha kaasariauto käy mitenkään järkevästi eli liika laihalla pyörii.

Näissä pyörii aina imu/pakosarjan mutterit auki jossei ole varmistettu esim. Nord-Lock aluslevyillä eli niiden kireyttä tsekkailemaan.

Imusarjan ympäristön tsekkaus esim. jarrukliinerillä.

Tai sitten joku venttiili vuotaa kuumana, todennäköisesti 2. pako tai sopivasti vähän jokainen. Tuollaiseen happiarvoon ei kuitenkaan riitä pelkkä reikä putkessa, ei mitenkään.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Re: Pakokaasuarvot aivan kummia

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Vanhoilla tulpilla viime vuonna ennen leimaa seosta laihennettiin. Auttaisiko seoksen rikastus koko tilanteen normaaliksi? Vaikuttaisiko se CO:n ylös ja HC:n alas? Entä tuo O2?
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
äölkjhgf
Viestit: 900
Liittynyt: 4.11.2011 18:10

Re: Pakokaasuarvot aivan kummia

Viesti Kirjoittaja äölkjhgf »

Vastaan nyt vaikka muut ehtikin ensin kun kerran pitkän tarinan kirjoitin 8)
veli alexei kirjoitti: CO: 0,1
CO2: 6,9
HC: 830
O2: 11
Happea ja palamatonta tavaraa näyttäisi olevan aika reilusti. Syynä voi olla esim. vuotava (pako)- venttiili (liian pieni välys jolloin venttiili ei sulkeudu kunnolla), jolloin pukkaa seoksen pakoputkeen puristustahdin aikana palamattomana. Tällainen vika selviää siten että nyppii tulpanjohtoja vuoron perään koneen käydessä ja viallisen sylinterin kohdalla käynti ei juuri muutu (Varoen, koska kyseessä korkeajännite).

Muita syitä: seos ei ole oikea esim. tilanteessa jossa rikastusläppä jää hieman kiinni/imuvuotoa/likainen ilmansuodin. Onhan noita seokseen vaikuttavia asioita. Kuitenkin jos seos on liian laiha/rikas niin syttyminen/palaminen häiriintyy ja jää sitten tuota happea ja palamatonta tavaraa.

Myös syttöpuolella voi olla häikkää, kuten viallista konkkaa tai kärkiä ym.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10245
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Pakokaasuarvot aivan kummia

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

autossa on weberin kaasutin, siitä se johtuu :lol:
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Vastaa Viestiin