Arvot on aivan kummia:
CO: 0,1
CO2: 6,9
HC: 830
O2: 11
Nyt tarvis vinkkiä, että mistä etsiä vikaa...
Tulpat juuri lähiaikoina vaihdettu. Tyhjäkäynti huono/sitä ei ole. Käynti epätasaista.
-88 1600SL
Pakokaasuarvot aivan kummia
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Pakokaasuarvot aivan kummia
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Re: Pakokaasuarvot aivan kummia
Laihaa seosta sylintereissä. Ilmavuoto, kaasarin väärä säätö tai vastaavia kommervenkkejä.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Re: Pakokaasuarvot aivan kummia
Tolla CO:lla ei vanha kaasariauto käy mitenkään järkevästi eli liika laihalla pyörii.
Näissä pyörii aina imu/pakosarjan mutterit auki jossei ole varmistettu esim. Nord-Lock aluslevyillä eli niiden kireyttä tsekkailemaan.
Imusarjan ympäristön tsekkaus esim. jarrukliinerillä.
Tai sitten joku venttiili vuotaa kuumana, todennäköisesti 2. pako tai sopivasti vähän jokainen. Tuollaiseen happiarvoon ei kuitenkaan riitä pelkkä reikä putkessa, ei mitenkään.
Näissä pyörii aina imu/pakosarjan mutterit auki jossei ole varmistettu esim. Nord-Lock aluslevyillä eli niiden kireyttä tsekkailemaan.
Imusarjan ympäristön tsekkaus esim. jarrukliinerillä.
Tai sitten joku venttiili vuotaa kuumana, todennäköisesti 2. pako tai sopivasti vähän jokainen. Tuollaiseen happiarvoon ei kuitenkaan riitä pelkkä reikä putkessa, ei mitenkään.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Re: Pakokaasuarvot aivan kummia
Vanhoilla tulpilla viime vuonna ennen leimaa seosta laihennettiin. Auttaisiko seoksen rikastus koko tilanteen normaaliksi? Vaikuttaisiko se CO:n ylös ja HC:n alas? Entä tuo O2?
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Re: Pakokaasuarvot aivan kummia
Vastaan nyt vaikka muut ehtikin ensin kun kerran pitkän tarinan kirjoitin
Muita syitä: seos ei ole oikea esim. tilanteessa jossa rikastusläppä jää hieman kiinni/imuvuotoa/likainen ilmansuodin. Onhan noita seokseen vaikuttavia asioita. Kuitenkin jos seos on liian laiha/rikas niin syttyminen/palaminen häiriintyy ja jää sitten tuota happea ja palamatonta tavaraa.
Myös syttöpuolella voi olla häikkää, kuten viallista konkkaa tai kärkiä ym.

Happea ja palamatonta tavaraa näyttäisi olevan aika reilusti. Syynä voi olla esim. vuotava (pako)- venttiili (liian pieni välys jolloin venttiili ei sulkeudu kunnolla), jolloin pukkaa seoksen pakoputkeen puristustahdin aikana palamattomana. Tällainen vika selviää siten että nyppii tulpanjohtoja vuoron perään koneen käydessä ja viallisen sylinterin kohdalla käynti ei juuri muutu (Varoen, koska kyseessä korkeajännite).veli alexei kirjoitti: CO: 0,1
CO2: 6,9
HC: 830
O2: 11
Muita syitä: seos ei ole oikea esim. tilanteessa jossa rikastusläppä jää hieman kiinni/imuvuotoa/likainen ilmansuodin. Onhan noita seokseen vaikuttavia asioita. Kuitenkin jos seos on liian laiha/rikas niin syttyminen/palaminen häiriintyy ja jää sitten tuota happea ja palamatonta tavaraa.
Myös syttöpuolella voi olla häikkää, kuten viallista konkkaa tai kärkiä ym.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10245
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Pakokaasuarvot aivan kummia
autossa on weberin kaasutin, siitä se johtuu 

