Lada-Jussi kirjoitti:entäs jos mennään nykypäivään niin tuosta Audista voidaan vetää yhteydet Volkswageniin, sieltä sitten Skodaan ja taas ollaan itä-euroopassa ja eikös vielä Seat mene samaan syssyyn ja sillä on juuret Fiatissa ja Fiatista voidaan vetää juuret aina Neuvostoliittoon ja Etelä-amerikkaan asti.....
Kaikki ovat sukulaisia keskenään, tai ainakin sukulaissieluja.
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
No jos tommosia yhdistelyjä haetaan niin kohta kaikissa asuu pieni Voorti ja/tai GeeÄmmä.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
R-J kirjoitti:Ei kai sentään voorti. Voorti ei oo auto, eikä margariini voita.
Poika, poika! Katos mitä puhut!
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Moottorissa no 9-10/2003 oli seuraavaa tarinaa. Herra Hugo Junkers (1859 - 1935) oli yksi tekniikan suurmiehistä. Hänen ideointejaan ovat mm kaasulämmitteinen kuumavesiboileri vuodelta 1881 ja vastakkaismäntämoottori (vastakkaiset männät samassa sylinteriputkessa) 1909. Hänen aikaansaannoksensa oli myös ensimmäinen toimiva alatosoinen kokometallinen lentokone Junkers J 2. Hän perusti 1919 omat yhtiöt kaasuboilereille, moottoreille ja lentokoneille. Yhtiöiden tunnukseksi otettiin kärjellään seisova neliö, jonka sisällä olivat kirjaimet IFA, Ingeniunfirma Junkers und Fokker AG. Tämä merkki otettiin sitten toisen maailmansodan jälkeen Itä-Saksan auto- ja traktoriteollisuuden tunnukseksi.
Muistan lapsuusajoista, että Hämeenlinnassa keskustan liepeillä oli lentokone, jossa pääsi käymään sisällä. Koneen katveessa taisi olla kahvila. Muistanko oikein, että konetta sanottiin Hansin Jukaksi. Tietääkö kukaan tämän kohtalosta ja oliko se Junkers.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Joo,alkuunhan IFA:n tunnus oli tuollainen kärjellään seisova neliö.Myöhemmin tunnus koostui kolmesta kärjellään seisovasta neliöstä.IFA piti sisällään kaikki DDR:n kulkupelit polkupyörästä kuorma-autoon.
Mosse-Aksu kirjoitti:Moottorissa no 9-10/2003 oli seuraavaa tarinaa. Herra Hugo Junkers (1859 - 1935) oli yksi tekniikan suurmiehistä. Hänen ideointejaan ovat mm kaasulämmitteinen kuumavesiboileri vuodelta 1881 ja vastakkaismäntämoottori (vastakkaiset männät samassa sylinteriputkessa) 1909. Hänen aikaansaannoksensa oli myös ensimmäinen toimiva alatosoinen kokometallinen lentokone Junkers J 2. Hän perusti 1919 omat yhtiöt kaasuboilereille, moottoreille ja lentokoneille. Yhtiöiden tunnukseksi otettiin kärjellään seisova neliö, jonka sisällä olivat kirjaimet IFA, Ingeniunfirma Junkers und Fokker AG. Tämä merkki otettiin sitten toisen maailmansodan jälkeen Itä-Saksan auto- ja traktoriteollisuuden tunnukseksi.
Muistan lapsuusajoista, että Hämeenlinnassa keskustan liepeillä oli lentokone, jossa pääsi käymään sisällä. Koneen katveessa taisi olla kahvila. Muistanko oikein, että konetta sanottiin Hansin Jukaksi. Tietääkö kukaan tämän kohtalosta ja oliko se Junkers.
Hanssin Jukka oli Aero oy:n entinen Douglas DC 2, joka oli sittemmin Ilmavoimilla ja myytiin myöhemmin kilohinnalla, koneen hinta nykyrahassa n. 250 €, kahvilaksi. Kone pelastettiin 1980-luvun alkupuolella Keski-Suomen ilmailumuseoon.
Mosse-Aksu kirjoitti:Moottorissa no 9-10/2003 oli seuraavaa tarinaa. Herra Hugo Junkers (1859 - 1935) oli yksi tekniikan suurmiehistä. Hänen ideointejaan ovat mm kaasulämmitteinen kuumavesiboileri vuodelta 1881 ja vastakkaismäntämoottori (vastakkaiset männät samassa sylinteriputkessa) 1909. Hänen aikaansaannoksensa oli myös ensimmäinen toimiva alatosoinen kokometallinen lentokone Junkers J 2. Hän perusti 1919 omat yhtiöt kaasuboilereille, moottoreille ja lentokoneille. Yhtiöiden tunnukseksi otettiin kärjellään seisova neliö, jonka sisällä olivat kirjaimet IFA, Ingeniunfirma Junkers und Fokker AG. Tämä merkki otettiin sitten toisen maailmansodan jälkeen Itä-Saksan auto- ja traktoriteollisuuden tunnukseksi.
Muistan lapsuusajoista, että Hämeenlinnassa keskustan liepeillä oli lentokone, jossa pääsi käymään sisällä. Koneen katveessa taisi olla kahvila. Muistanko oikein, että konetta sanottiin Hansin Jukaksi. Tietääkö kukaan tämän kohtalosta ja oliko se Junkers.
Hanssin Jukka oli Aero oy:n entinen Douglas DC 2, joka oli sittemmin Ilmavoimilla ja myytiin myöhemmin kilohinnalla, koneen hinta nykyrahassa n. 250 €, kahvilaksi. Kone pelastettiin 1980-luvun alkupuolella Keski-Suomen ilmailumuseoon.
Siis onko tää nyt se museo missä käytiin Idänihmeissä?
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Vähän nopeasti tuli katsottua ne koneet siellä Kuorevedellä, mutta ei mulle ainakaan tullut sellaista ahaa-elämystä, että tuo oli se kone. Toki en sitä välttämättä enää tunnistaisikaan.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Mosse-Aksu kirjoitti:Vähän nopeasti tuli katsottua ne koneet siellä Kuorevedellä, mutta ei mulle ainakaan tullut sellaista ahaa-elämystä, että tuo oli se kone. Toki en sitä välttämättä enää tunnistaisikaan.
Siis mä vaan aattelin että kyseessä ois sama museo jos o molemmat keski-suomessa ja lentskarimuseoita...
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.