Pissapojan suuttimen irrotus?

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
JPM
Lada kerhon jäsen

Pissapojan suuttimen irrotus?

Viesti Kirjoittaja JPM »

Mitenkähän irrotetaan nappisilmästä pissapojan suuttimet siten että samat suuttimet saa ehjänä takaisin?
Pitääkö alapuolelta puristaa mustan tiivistemuovin kolme sakaraa yhteen ja vetää paketti ulos vai miten?
En tohtinyt alkaa riuhtumaan ennen varmistamista. Kiitos jo etukäteen.
Vuosaaren Ladamies
Viesti:

Re: Pissapojan suuttimen irrotus?

Viesti Kirjoittaja Vuosaaren Ladamies »

En ole aivan varma - ne kolme sakaraa pitää puristaa, että saa suuutimet pois. Voi olla, että ne murtuvat silloin. Uskon, että tarvikeliikkeistä saa suuttimia, jotka asentaa paikalleen.
Lada 1200L ( 1987 )
Nissan Almera 1,4 LX ( 1996 )
Chevrolet Corvette Convertible 5,7 TPi V8 ( 1990 )
lola

Viesti Kirjoittaja lola »

Jos olisin ottamassa suuttimia pois niin lämmittäisin niitä etteivät niin helposti sitten murtuisi.
lola
POHJOIS-KARJALAN AvtoVAZ
Kiihtelysvaara
Vuosaaren Ladamies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vuosaaren Ladamies »

Lämmittäminen voisi olla hyvä keino; kun ei liikaa lämmitä.
Lada 1200L ( 1987 )
Nissan Almera 1,4 LX ( 1996 )
Chevrolet Corvette Convertible 5,7 TPi V8 ( 1990 )
the0ne2

Viesti Kirjoittaja the0ne2 »

itse sain ainakin irti suuttimen pään (se konepellin yläpuolella oleva pyöreä nuppi) pyörittelemällä ja nostamalla varovasti.

Pään alapuolelta suutin sitten "survottuna" pissapojan letkun sisään, eli sen saa varovasti repimällä myös irti.
JPM
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja JPM »

Suuttimet lähtivät irti mutta se musta muovikaulus murtui irrotettaessa. Minun "nakkisormet" ei taipuneet puristämään kynsiä vaikka oli pääsy jopa sisäpuhaltimen reiän kautta.
Jouduin käyttämään lopulta lievää väkivaltaa. Metalliosan juuri on sen muotoinen että voisi sopivankokoisella läpivientikumilla onnistua takaisinasennus.
Stuba
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Stuba »

JPM kirjoitti:Suuttimet lähtivät irti mutta se musta muovikaulus murtui irrotettaessa. Minun "nakkisormet" ei taipuneet puristämään kynsiä vaikka oli pääsy jopa sisäpuhaltimen reiän kautta.
Jouduin käyttämään lopulta lievää väkivaltaa. Metalliosan juuri on sen muotoinen että voisi sopivankokoisella läpivientikumilla onnistua takaisinasennus.
Sama homma kävi minulla, läpivientikumista sai veisteltyä siistin ja jämptin kauluksen suuttimille...
Lada kardan...??? Njet... Volga
Vastaa Viestiin