Lada 2105 -94

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
Jome
Viestit: 128
Liittynyt: 2.10.2003 10:35
Paikkakunta: Nokia

Lada 2105 -94

Viesti Kirjoittaja Jome »

Tossahan on se "sähkökaasutin" katin takia...niin onko tohon saatavilla mitään korvauskaasutinta?
Cadillac Deville Concours -95
Lada 2105 -94
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Hankala tapaus, korvauskaasareita kyllä löytyy mutta lambra säätö voi olla vaikea toteuttaa. Lisäksi tuo vaatiis periaattees ajon aikaisen pakokaasu mittauksen koska vähäpäästöistä ei saa muuttaa muten kuin iskun pituutta/männän halkaisijaa ilman todistuista päästöistä ja sen testin hinnalla saa jo toisen tuon ikäisen ladan.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
Teppo
Viestit: 108
Liittynyt: 1.10.2003 11:08
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

katti

Viesti Kirjoittaja Teppo »

Olisiko ratkaisu hyvä peruskaasutin ja katin korvaaminen tyhjällä, samannäköisellä pöntöllä? Päästöt tuskin kasvavat yli rajojen ja katin vastuskin häviäsi.

Tuo sähkökaasari on varmasti huonoin asia mitä Ladaan on laitettu. Mielestäni katti vaatii vähintään EFIn toimiakseen kunnolla. Kaasuttimella sopivaa seosvaihtelua ei saada aikaan. Katalysaattorihan toimii hapetus-pelkistys -reaktion ansiosta ja vaatii seoksen muuttamisen laiha->rikas->laiha jatkuvasti.
Avatar
99
Viestit: 170
Liittynyt: 29.9.2003 16:29
Paikkakunta: Punkalaidun

kaasutin

Viesti Kirjoittaja 99 »

Käviskö? noista yks piste ruiskun soveltaminen esim fiat?????
99
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10245
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

öh

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

järkevintä kai ruiskumoottoriksi muuttaminen.

Jos Axtec kaasutin korvataan vanhemmalla siitä jää kuitenkin puuttumaan polttoainehöyryjen keräysjärjestelmä jonka US83 normikin vaatii.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Jome
Viestit: 128
Liittynyt: 2.10.2003 10:35
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Jome »

Kävisköhän ruiskuks ton 1700i-mallin ruisku? Eikös se oo 1-piste ruisku...?
Eikös niissä oo senverta samanlaiset koneet, että pitäis helpolla saada muutettua ruiskuks?

Imusarja käy kai suoraan tohon 1500cc:hen...vai?
Cadillac Deville Concours -95
Lada 2105 -94
Avatar
pressa
Viestit: 10446
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

kyllähän 1700i ryytta sopii
mutta vaihtoon menee johtosarjaa tietsikkaboksi yms yms. ja vaatii muutoskatsastuksen ja ilmeisesti paljon kalliitta "noitapapereita" eli todistuksia ruiskuista ja tehoista yms.
eli mielestäni axtec kuntoon jos saa tai sitten AI:n tyyliin tekniikka vanhempaan koriin
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10245
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

puristus

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

1700 koneessa on kyllä kovemmat puristukset, olisko sillä merkitystä ruiskun suhteen?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Vastaa Viestiin