Alkuperäinen AFR ja lambda. Se alkuperäinen axtecin kaasutin oli vissiin tullu tiensä päähän, ei sitä saanut säätöihin vaikka monesti puhdistettiin läpikotaisin, liekkö vetäny ilmoja jostain läpän akseleitten välistä tms..degen kirjoitti:Siis nyt siinä on axtec-kaasutin jälleen paikallaan?
Tuo imuvuoto on yks mahollisuus, oottele vaan pilottia.
Miksi se kaasutin silloin aikanaan vaihdettiin?
Tuossa nyt kun aikamme tutkittiin ni huomattiin, että apukuskin puolimmaiseen kurkkuun tulee tyhjäkäynnillä hyvin epätasaista bensasuihkua. Sammutettuna kun painaa kaasua, niin kumpaankin kurkkuun tulee tasainen suihku. Varmaan epätasaiseen käyntiin on AINAKIN tämä syynä... Puhdistettiin se putkilo mikä haarautuu kahdeksi/molempiin kurkkuihin, kuula sisällä liikkui hyvin ja ilmaa tuli molemmista haaroista. Putkilon varressa oleva o-rengas vaikutti olevan kunnossa eli ei pitäisi sieltä juuresta valuttaa siihe apuk.puoleiseen kurkkuun. Ja tämä kaasutin on tosiaan sitä mallia missä on yksi iso solenoidiventtiili. Alkuperäisessä oleva tyhjäkäyntipiirin solenoidi on näköjään tässä mallissa korvattu kiihdytyspumppu tyylisellä kalvoratkaisulla.
Tulviiko tuo nyt siis vai mitä tuo epätasainen suihku meinaa?
PS. Starttipilotti ei paljastanut imuvuotoja.