Töissä tutun Clio ei ladannut kunnolla.Latausjännite oli 13,2 volttia.Huomasin laturin + navan olevan turkoosissa töhnässä.Putsasin sen karhun kielellä ja laitoin CRC:tä.Lataus nousi heti 14 volttiin.Pullakahvit sain palkaksi.
Vänkärin puolelle vaihdoin ylä ja alapallot. Jarruihin sama kuin toisellekkin puolelle eli viisteet paloihin ja kitinänvaimennuskumia palojen taakse. Myöskin lataus tutkittu että miksi heittelee 13-17 voltin välillä. Syynä yksinkertainen vika eli pääsulake oli niin löysällä että tippui lattialle kun kynnellä sievästi napautti. Samalla putsas ne kielet ja vähän kiristi niitä niin nyt taas pysyy alle 15 voltin lataus. Ei tarvii enää diskossa ajaa kun ei valot väky latauksen tahtiin.
Oletko sinä tuon rakentaja vai ostitko sen jonkin aikaa sitten nettiauton kautta itsellesi? Hinta tais olla 6000e mitä se pyysi siintä... No ei se ole hullu kuka pyytää vaan se kuka maksaa Mutta on kyllä todella hieno kampe!!
Oletko sinä tuon rakentaja vai ostitko sen jonkin aikaa sitten nettiauton kautta itsellesi? Hinta tais olla 6000e mitä se pyysi siintä... No ei se ole hullu kuka pyytää vaan se kuka maksaa Mutta on kyllä todella hieno kampe!!
Tää on nimimerkki -jusu-:n vanha ja ostin tämän valmiiksi hitsattuna ja maalattuna, mutta hieman keskeneräisenä projektina. Koneen olen nyt rakentanu uusiks ja megasquirtin hukkakipinä sytkällä siihen asensin.
Olihan se vähän aikaa nettiautos myynnis siihen hintaan, mutta onneks oli hinta niin kova ettei kukaan ostanu.
Oletko sinä tuon rakentaja vai ostitko sen jonkin aikaa sitten nettiauton kautta itsellesi? Hinta tais olla 6000e mitä se pyysi siintä... No ei se ole hullu kuka pyytää vaan se kuka maksaa Mutta on kyllä todella hieno kampe!!
Tää on nimimerkki -jusu-:n vanha ja ostin tämän valmiiksi hitsattuna ja maalattuna, mutta hieman keskeneräisenä projektina. Koneen olen nyt rakentanu uusiks ja megasquirtin hukkakipinä sytkällä siihen asensin.
Olihan se vähän aikaa nettiautos myynnis siihen hintaan, mutta onneks oli hinta niin kova ettei kukaan ostanu.
Missäs tehoissa tuo liikkuu ja millasilla paineilla ajelet?
Tehot ~150hv tienoilla 1bar paineilla. Kesäloman jälkeen olis tulos isompaa ahdinta (holset he221w) ja uus pakosarja sille.. Sitten tavotteet olis saada se 200hv rajapyykki rikki
ziguli kirjoitti:Tehot ~150hv tienoilla 1bar paineilla. Kesäloman jälkeen olis tulos isompaa ahdinta (holset he221w) ja uus pakosarja sille.. Sitten tavotteet olis saada se 200hv rajapyykki rikki
Itekki katellut holsettia tai sitte garrettia omaan projektiin. Saa nähdä mitä talvi tuo tullessaan. Tuossa holsetin he221w näyttäis olevan ihan hyvät speksit!
ps. Päivitä ihmeessä tännekki sitte kuvia ja kertomuksia mitä millonki tehdään. Niitä on aina kiva lueskella!
Juu pitää sitte laittaa juttua ku on paikoillaan. Vaihtoehdot joita mietin olivat: Garrett GT2860RS (disco pottu), Holset HX27w ja tuo Holset HE221w jonka puoleen sitten lopulta kallistuin. Osittain pienemmän pakopesän ansiosta, koska haluan turbon heräävän ajoissa n~3000rpm kohdalla enkä tyyliin 5000rpm ja sillo lähtee