Kokemuksia avoautoista

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Pavlovits
Lada kerhon jäsen

Kokemuksia avoautoista

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

On se hyvä, että nuo helteet tulivat, että avoautoilijat pääsivät hilseenpoistoon. Onko kenelläkään kokemuksia?
Aikoinaan tutuilla kavereilla oli 50-lukuinen Rättikattohyrsleri.
Olivat sitten ajaneet Lieksasta Joensuuhun aikana, jolloin ei mitään kattonopeuksia ollut olemassa. Vauhtisokeushan yllättää ja Mutalassa alkanut viidenkympin vauhti oli tuntunut ihan matelulta. Siellä asuva kaveri pyysi kuskia vähän hidastamaan, että hän hyppää vauhdissa pois. Niin tekikin ja jalka poikki.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Marko

Re: Kokemuksia avoautoista

Viesti Kirjoittaja Marko »

Lapsena on kokemuksii.1968 iskä osti ensimmäisen MGB:n,josta en muista paljoa.1972 sama mies osti taas uuden MGB:n,josta miekii jo jotai muistan.Ajettii etelästä pohjosee,jännää oli se,että etusivulasit oli kiinni,vetoo ohjaamoo ei paljo ollu.Vanhemmilla tosin oli sen aikaset ruutukypärät(roikkuu vieläkii mun toimiston seinällä).
2108(kesäauto)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
lola

Viesti Kirjoittaja lola »

Kokemuksia on itsellä on kaksi 205 pösöä rättikatolla. Mielestäni se on perheellisen moottoripyörä. On s----nan hieno fiilis vetää 40-100km/h pitkin mantuja kesäisin. Suosittelen ja vaikkei pösö olekkaan maailman hienoin ja tyylikkäin niin se on halpa ja rost frai! Maksaa Saksassa 500-1500€ kpl riippuen melkein katon kunnosta!

Hyvää hellettä 8)

ps. jos joku haluaa avo autoa niin voin tuoda elokuussa sellaisen kohtuullista korvausta vastaan= ylläpito + bensat suomeen ja lautat menen silloin
Berliiniin! Olen tuonut Saksasta jotain 26kpl autoja joten eiköhän tuonti onnistune. Ja epäilijöille olen omistanut yli 190kpl autoja joten jonkun olen ostanut ja myönyt. Hakenut olen autoja jopa yksittäisille ihmisille onnistuneesti = ostaja on ollut tyytyväinen.
lola
POHJOIS-KARJALAN AvtoVAZ
Kiihtelysvaara
Cocceli

Viesti Kirjoittaja Cocceli »

Ei ole kokemuksia omasta tai avoautolla ajamisesta Suomen kesässä, mutta toissakesänä jenkkilän reissulla yksi auto oli avomalli. San Franciscosta Las Vegasiin oli muutama sellainen kohde joissa arveltiin siitä olevan erityistä iloa.

Ensinnäkin rannikolla kulkevan Hwy 1:n maisemat valtamerelle. Täysin poskettomat maisemat Yosemitessa, jonka serpenttiiniteillä kruisaillessa tunsi koko valtavan maiseman olevan kosketuksen päässä. Death Valleyssä olikin sitten niin helvetillisen kuuma (45 C), että katto meni kiinni ja ilmastointi yritti tehdä temppujaan vaikka moottorinkin lämmöt alkoivat Chryslerissä vähän nousta... Mutta pakko oli katto ottaa pois kun lähdettiin siellä jotain pölyistä pikkutietä (yksisuuntainen koska sinne ei mahtunut kahta autoa rinnakkain) ensin kipuamaan ylös ja sitten laskeutumaan alas kanjonin pohjalla kiemurtelevalle tielle. Tähtitaivas Auringon laskun jälkeen oli avoautossa myöskin melko upea kokemus..
Niin että jos keli on lämmin ja maisemat upeita niin avoauto on loistava valinta.

Välttämättä en Suomessa 5-tiellä saisi ihan samanlaisia kiksejä...
wileeni

Viesti Kirjoittaja wileeni »

On kokemuksia molemmista, sekä autosta hyppäämisestä,että avoautoilusta.
Hyppimiset sikseen, mutta 80 luvun loppupuolella tein avoauton tonnikolmesatasesta pikkuMazdasta. Liekköhän jossain tallessa ?

Olin jo pitempään funtsinut laikkacabrion tekemistä, ja virkamiehen öykkäröinnistä sain riittävän kimmokkeen. Oisko se ollut silloin ARK nimeltään, se muumiotuneisuuden linnake, jonka yli-insinööri (jo manan majoilla, joten nimi jääköön) vastasi kysymykseeni tehdä pienestä itsekantavasta Sedanista avokas: "Vain minun kuolleen ruumiini ylitse". Sehän nähdään, ja luuri kiinni.
Uudenkaupungin autotehtaalta takaoven kautta saadut laskelmat Ysiysin avottamisesta, graafisesti interpoloidut taivutusvastukset ja lakitekstiin perehtyminen uuvuttivat lääninkatsastusmiehen. Vasta valmistuneen lokinsiipioviprojektin yhteydessä hän sai kuskin paikalla istuessaan oven päähänsä. Niinpä hän ilmoitti, että jos hän onnistuu kaalillaan hipaisemaankaan turvakaarta takapenkille mennessään, on sitä korotettava 10 senttiä.
Montaa muutakin jarrua kohdattiin, vaan sitä mellevämpää oli ajaa itse tehdyllä avokkaalla.
Paljon tarinaa mahtuu vaiheisiin, mutta niistä lähemmin vaikka idän ihmeissä, jos ketä kiinnostaa.
Varoituksen sana. Suomi ei ole avoautoilun maa. Vasen olkapääni ei ole koskaan toipunut neljän kasän muutamasta avoautopäivästä.

Miksi muutoin Natsilandian autoissa tapaa niin onnettomasti kokoontaittuvia sufletteja ? Jäävät törröttämään töpösti, kuin Aatun viikset.

Yritän tähän saada liitteeksi kuvan, vaan miten taas nakkisormen käy ?

Kuva
Pavlovits
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Ainut oma avoautokokemus on parin kilometrin matka kaupungilla Triumph Spitfiren kyydissä.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Vastaa Viestiin