Samaran mittarivaijerin pyöritin

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina ja muut uudet Ladat.
Vastaa Viestiin
virtain

Samaran mittarivaijerin pyöritin

Viesti Kirjoittaja virtain »

Onkos minkälainen homma vaihtaa lootaan se pyöritin,joka pyörittää mittarivaijeria?Edellinen omistaja sanoi minulle,että lootasta on hajalla se joka pyörittää mittarivaijeria... :roll:...Eli nopeusmittari ei kaiketi näytä mitään ajaessa :? ...Toivottavasti lootaa ei tarvis purkaa tämän takia :shock:
Sdelano v SSSR

Re: Samaran mittarivaijerin pyöritin

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Terve!

Pyöritin on oikeanpuoleisen vetoakselin sisäpään luona.

Jos rikkoutunut osa on vaijerin jatkeena oleva akselin tai sen hammaspyörä, on työ helppo ja vähäinen.

Jos rikki on vetopyörästössä oleva hammaspyörä, joutuu vetopyörästön purkuhommaan.

Jälkimmäinen vika lienee kyllä hyvin harvinainen.

menestystä

SvS
Sdelano v SSSR

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
virtain

Olettaisin,että se on se ratas joka on siinä vaijerin jatkeena oleva...Saakohan niitä muualta uusia,kuin Deltasta...Käytettyä en edes harkitse,paitsi jos uutta ei jostain syystä saa :?
Pavlovits
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Kysyhän Pöyhöseltä. http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... 10&t=30539
Minulle toi Sortavalasta sopuhintaan. Ota huomioon, että niitä on kahdenlaisia. Kaasaripelissä yksinkertaisempi ja ruiskukoneessa siitä lähtee piuha ohjausyksikölle. Vähän ahtaassa paikassa, mutta alakautta onnistuu vaihtaa.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
virtain

Juu tämä mun Samara on ruiskupeli ja siinä on se piuha vaijerin yhteydessä...Vaihtohomma ei ole ongelma,kun otan koneen ja lootan Samarasta irti (moottorin vaihto on kyseessä).Täytyy Pöyhöselt kysyä.
jta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Itse osan vaihtohan on erittäin helppo vaikka olisi kone paikallaankin. Kun ottaa ilmamassa mittarin ja sen tukiraudan irti niin pääsee tuohon kyseiseen osaan helposti käsiksi. Osa itsessäänhän ei ole kuin yhdellä 6mm mutterilla kiinni ja kun on saanu vetästyä osan ylös niin vetäsee vaan hammaspyörän ulos kotelostaan. Takasin laitossa kannattaa olla tarkkana että menee pohjaan asti tuo osa ennenkuin alkaa kiristään kunnolla tuota kiinnitysmutteria. Katkeaa hyvin herkästi se kiinnityskohta. Tuossa pari kuukautta sitten vaihdoin tutun ruisku samaraan kyseisen osan kun oli suunnilleen joka kolmas hammas menny särki.
Vastaa Viestiin