ladan rakennusta...

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: ladan rakennusta...

Viesti Kirjoittaja START »

olishan se ihan kova sana. se olis jo paljon nykyaikasempi kun joku sota-ajan tc :wink:
vähän palloo kylkeen ja het olis +300 tehoo
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
markku
Viestit: 1098
Liittynyt: 31.3.2004 14:12
Paikkakunta: Neuvoton / Hamina

Re: ladan rakennusta...

Viesti Kirjoittaja markku »

Mutta ajatteles SOTA ajan kone vielä tänäkin päivänä aika edistyksellinen ja kestävä ja ennenkaikkea HALUTTU moottori ...... voitko sanoa samaa latan roksottavasta padasta , veikkaan että et :o
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: ladan rakennusta...

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

joopasen joo, palattasko aiheeseen... :lol:

elikkä olisikko jollakin tallessa kuvia noista kansiviilailuista, kanavista + palotiloista? haulla olen satakunta topiccia lukenu läpi, kuvia vaan niukasti enää näkyvissä... tässä oli ainakin joitakin: http://ladat.org/VAZ-8/vaz-main-showgal ... 8&gnum=274 jos joltakin löytyy lisää niin voisi linkittää tähän tai lähetellä mulle suoraan, kiitos.

kansi siis otettiin työnalle ja kanavia alettiin muotoilla... palotiloista pitänee ainakin imuvenan ja tulpan ympäriltä ottaa tavaraa pois, vaan ei kamalasti jottei puristus laske liikaa sen takia... kuvat auttaisi kivasti... ;) hommaan ei lähdetty kieliposkella, enemmän sillä asenteella ettei siitä huonompi voi tulla kun alkuperänen... tosi hyvältä näyttää mun silmään jo, kuvia ei ole mistä laittaa, pitää tulevalla viikolla ottaa...

ainiin, mikähän mahtaa olla palotilan pinta-ala? unohtu mittailla tänää, josko joku tietäs/muistas jopa mittailisi irtokannesta? ja kuinka paksu normi tarvikekansipahvi "käytettynä" eli puristettuna? milli, 1,25, vai jotakin?
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: ladan rakennusta...

Viesti Kirjoittaja START »

millillä oon ite laskenut, voi olla ohkasempikin. sen voi mitata käytetystä pahvista.
ja meinaat varmaan palotilan tilavuutta... :wink:

en minä ainakaan henk koht halua yhtään fiiatin konetta..
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: ladan rakennusta...

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

juu, männän ja kannen väliä ajattelin, lohkosta -2mm tulee mäntä +0,2 lohkon pinnasta, siihen kannentiiviste +1mm jää rakoa 0,8 eikö? ajattelin vaan ettei tuo ole liian vähän? no, pitää kiillottaa ne männänpäät jonkun satasen matalammiksi...

mikä karkeus olisi hyvä noiden kanavien viimeistelyyn, sellaisella remelin lamellilaitteella jos kiillotusta ajattelisi? pako ainakin melko kiiltäväksi, eikö?
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: ladan rakennusta...

Viesti Kirjoittaja START »

pako niin kiiltäväks kun saa, imusesta on niin montaa mielipidettä että vaikee sanoo mikä on se oikea.
olisko ollu että joku 0,5mm on minimi väliks tai sitten ihan kiinni. en nyt muista ulkoo. se 0,8 ei ainakaan kuulosta minusta pahalta. itellä jäi vähän ehkä liian alas, ois saanu tulla pari kymppiä lohkon yli
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Ladspot

Re: ladan rakennusta...

Viesti Kirjoittaja Ladspot »

Ei niitä kanavia kannate kiillottaa. varsinkaan imua, se kone ei tykkää jos killottaa kanavia, tämmöstä olen kuullut. Rakennan itte myös moottoria ja varsinkin kantta. :lol: Kulmat vaan pyöreäksi ja valupurseet pois ja pallohoonilla tai jollain sen tapasella vielä tasottaa. :D .
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: ladan rakennusta...

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

ei tässä tunteilla pelata, tykkää tai ei niin pakopuoli kiiltämään ja imupuolelle hionta, ei kiiltäväksi vaan karkea jyrsimen jälki pois... noista mun kanavista on silmällä arvioien lähteny kyllä aika reilusti jo tavaraa poies, ei ehkä enää voisi puhua niinkään vain valupurseiden poistosta, mutta veikkaan jotta parempaan päin mennään...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: ladan rakennusta...

Viesti Kirjoittaja START »

ei se pelkkä valupurseiden poistaminen mitään auta :roll:
tai tottakai parempaan päin mutta kyllä ne vaatii hiukan kovempia keinoja. ja kyllä se on liian karkea imuseen se jyrsin terän jälki. se on maku asia että kuinka paljon sitä sit hinkkaa
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
Mäntä
Viestit: 292
Liittynyt: 6.1.2006 11:43
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: ladan rakennusta...

Viesti Kirjoittaja Mäntä »

Jos on vakioventtiilit niin on täysin tarpeetonta nostella niitä 11mm.. Isommilla venttiileillä eri asia..
Lada 1200L -88
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: ladan rakennusta...

Viesti Kirjoittaja START »

no tuo on kyllä kanssa totta.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: ladan rakennusta...

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

kanavien työstö jatkuu, hipistelyjä ja viimestelyjä vailla. palotiloille ei ole kuvissa vielä tehty mitään, ja tasopinta on lasikuulan jäljiltä, se menee vielä koneistukseen.

Imut Original - Imut Valmis
Imu Original - Imu Valmis
Palotilan puolelta Original - Palotilan puolelta Valmis

valokuvat suttua vaan kai jotakin saa selville...?


Niin, millasia nostoja sitten suosittelette vakiovenoille/mistä löytää sopiva akseli? Noissa venäjäläisissä virinokissa tuntuu nostoja olevan tuon reilu 11mm, onko tuosta sitten jotakin haittaakin, muuta kuin mahdollinen kolojen tarve?
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: ladan rakennusta...

Viesti Kirjoittaja START »

no ei siitä mitään haittaakaan varsinaisesti ole mutta ei ehkä sitä viimistä hyötyäkään.
ite saattaisin vielä vähän viimeistellä noita imuja, ei nyt mitään kiillotusta mutta ennemminkin tasotusta :wink:
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: ladan rakennusta...

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

nojoo, nuo onkin jyrsimen jäljiltä eli muoto alkaa olla valmis, niitä onki nyt virsikirjalla siloteltu ja ei ne peilikirkkaat ole, jyrsimen syvimmät kolot vielä jäljellä, mutta ei se ihan hiekkapaperiakaan ole tuo kanava niiku joissakin tojotan kansissa... "kolopalloefekti"...

pitää sitä nokkaa vielä etsiä jos jostakin löytyisi muita kuin noita 296 11,7, mutta ei tuokaan varmaan huono valinta ole...?

tulipa vanteiden kanssa tuli näprättyä, nimittäin kaverin purkulanciasta tuommosia perus 14 tuumasia peltivanteita, tietysti etuvetosen offsetillä, niitä kopastiin laatokan alle, raideväli kapenee 30mm... ei hyvä, niimpä aloin levittelemmään valsseja, yksi valmis, keskiötä siirretty 30 milliä sisempään, joten raideväli tulee leventymään sen 30 milliä verrattuna ladan alkuperäsiin vanteisiin... parempi varmaan noin, nuo vanteet on sen malliset ettei paljon sen enempää pysty levittämään, eikä ole tarvettakaan, lokarien sisään sopivat vielä nuo 175 kumeilla(päällä vielä 165)... vielä kolmelle vanteelle sama juttu ja maalia pintaan + kunnon kumet niin avot... 8)
Kuva Kuva Niissä näkyy muutos. Kuva Ja sovitettuna alle.
Ja vanne on muuten suorempi kuin tuo kuvissa näkyvä ladan vanne... En ole vielä käyttänyt tasapainotuskoneessa vaan uskoisin nottei heittoa voi paljon olla... ;)
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: ladan rakennusta...

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

Konehuone siistitty ja maalattu, tuonne on hyvä alkaa "uutta" moottoria kokoomaan...
Kuva Kuva
Ja noista vanteistakin tuli ainaki omasta mielestä maalauksen jälkeen aika makiat:
Kuva
Vielä pitää loput kaksi viimeistellä ja maalata...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Vastaa Viestiin